Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:59:48 GMT

تصمیم گیری ارکان نظام بر مبنای توسعه و عدالت باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۱۰۴۱

تصمیم گیری ارکان نظام بر مبنای توسعه و عدالت باشد

سمنان-نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با بیان اینکه تفکرات غلط و تصمیم های تربیونی به نفع نظام نیست، گفت: تصمیم گیری ارکان نظام باید بر مبنای توسعه و اعتدال باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی ظهر پنج شنبه در کنگره نکوداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به همت کارگزاران سازندگی سمنان و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، ضمن  بیان اینکه برخی از بی قانونی هایی که در کشور وجود دارد می تواند تبعات سنگینی را برای جامعه داشته باشد، ابراز داشت: هاشمی رفسنجانی ستون و ریشه های درخت تنومند انقلاب است که راه و رسم اعتدال از شیوه های مرسوم کار وی محسوب می شد و همین شیوه نیز باعث شد در مجموعه نظام و تصمیم گیری های مجلس در زمان آن مرحوم علیرغم طیف های مختلف، تفکر غالب بر مبنای اعتدال و توسعه باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کسانی که به خاندان و اطرافیان آیت الله هاشمی هجمه های سنگین وارد می کنند، افزود: چرا عده ای قلیل در کشور وجود دارد که با منش تندروی و افراط، ناجوانمردانه و نا آگاهانه بر ارکان نظام می تازند؟ چرا باید به این جمعیت دو تا سه درصدی فرصت نفوذ در اداره کشور را دهیم؟ تنها باید گفت امیدواریم این رفتارها از روی نا آگاهی باشد در غیر این صورت بوی منفعت طلبی می دهد.

رفتارهای ناآگاهنه مهار شود

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه باید با تجزیه و تحلیل رفتارهای ناآگانه را مهار کنیم، ابراز داشت: تفکرات غلط و تصمیم های تربیونی به نفع نظام نیست لذا بهترین راهکار مقابله با این اقدامات سازمان دهی قوی و عملی در اجرای عملکرد افرادی محسوب می شود که با آرای مردم در بطن جامعه کار می کنند که این نوع تفکر مسلما کار ساز تر و همگام با توسعه کشور است.

همتی با بیان اینکه آیت الله هاشمی نگران مسیرانقلاب، توسعه و عمران و تندروی های موجود در کشور بود، تصریح کرد: چند روز قبل رحلت وی به دیدارشان رفتیم که با شرایط سنی آماده به سفر به استان ایلام برای رفع مشکلات بیکاری بودند در این دیدار، روند کار در کشور و دیدگاه های عموم مردم و حتی حاکمیت و نظام مد نظر قرار داشت و ان مرحوم در چنین شرایطی نیز همچنان به فکر این بود که در آینده باید چه کرد و این نشان از روحیه خدمت رسانی آیت الله هاشمی به مردم بر می آید.

وی با طرح این سوال که چرا به اسم اسلام بعضاً تیشه به ریشه ارزش ها زده می شود، تاکید کرد: زمانی شعار می دادیم «ایران پر از بهشتی است» در حالی که مرحوم بهشتی، خود چنین روزهایی را بر مبنای اساس دینی و منطقی پیش بینی می کردند لیکن باید گفت امثال بهشتی، مصدق، هاشمی، امیرکبیر در تاریخ تکرار ندارند و لذا باید گفت چرا هر کدام را به بهانه های مختلف با ابزار تهمت سازی، جو، پرونده سازی تخریب می شوند؟

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

مهر در خبری نوشت: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

وی افزود: البته با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، بنابراین در صورت هرگونه تخلف و عدول از دو شرط مذکور، این دولت است که مطالبه می‌کند و بر موازین ارزشی خود در حفظ حریم بانوان تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم