Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  سحر غیبی مربی بدنسازی بانوان با وانا نیوز گفت و گوی کوتاهی انجام داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

خودتان را معرفی کنید؟
سحرغیبی هستم ۲۲ بهمن ۶۷ در اهواز به دنیا آمدم و در حال حاضر مدتی است در ترکیه زندگی می‌کنم.
از چه سالی ورزش را شروع کردید.
من از ۱۴ سالگی کاراته کار می‌کردم، اما بعد از یک سال دیگر ادامه ندادم، بدنسازی را از ۲۱ سالگی شروع و به مدت ۵ سال مداوم تمرین کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن بخار ورزش در دانشگاه تغییر رشته دادم و تربیت بدنی خواندم. من مدرک بین المللی تی آر ایکس از گرجستان و QAL از انگلستان دارم.
نظرتان درباره مصرف مکمل چیست.
مکمل‌ها برای پیشبرد هدف شخص و بهترشدن کیفیت ورزش لازم است. اما با رعایت اصول و اطمینان از اصل بودن ان‌ها باید استفاده کرد. چون متاسفانه درصد زیادی از مکمل‌های موجود در ایران تقلبی هستند به این موضوع باید خیلی اهمیت داده شود که به سلامتی شخص آسیبی نرسد، چون کشور ما ورزشکار خوب زیاد دارد. 
آمپول‌ها و مکمل‌های که بدنساز‌ها مصرف می‌کنند ضرر ندارد؟
شاید آمپول ضرر داشته باشد، اما مکمل‌ای خوراکی مثل پروتئین، کراتین و... باعث نازایی نمی‌شود و این یک تصور غلط است که بین مردم رواج پیدا کرد.
بانوان چند ساعت باید در روز تمرین کنند؟
برای خانم‌ها ۱ تا ۱ نیم ساعت ورزش در روز کافی و موثر است.
از اینکه در اینستاگرام سوال می‌پرسند برای چاق یا لاغر شدن چه کار باید کرد خسته نمی‌شوید؟
نه از سوال پرسیدن مردم خسته نمی‌شوم. خیلی خوشحال می‌شوم که از من سوال می‌پرسند. چون آن‌ها صد در صد به من اطمینان کردن و نیاز به کمک و راهنمایی من دارند. همیشه تا جایی که توانستم به سوالات پاسخ دادم، چون این کار وظیفه‌ی من است

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟

از زمانی که دختر و پسر به سن تکلیف می‌رسند، انجام واجبات الهی جزو وظایف دینی آنها می‌شود ولی ممکن است عبادتی مانند روزه داری از توان برخی افراد خارج باشد و از نظر جسمی با مشکلاتی روبرو شوند. از طرف دیگر اقرار سالمند نیز ممکن است به دلایل مختلف توان روزه گرفتن را نداشته باشند. در همین راستا برخی استفتائات مقلدان رهبر معظم انقلاب و پاسخ دفتر معظم له را مرور می‌کنیم:

سوال: دختری که به سن تکلیف رسیده، ولی به علت ضعف جسمانی توانایی روزه گرفتن ندارد، و بعد از ماه مبارک رمضان هم نمی‌تواند قضای آن را به جا آورد تا این که ماه رمضان سال بعد فرا می‌رسد، چه حکمی دارد؟

پاسخ: ناتوانی از گرفتن روزه و قضای آن به مجرد ضعف و عدم قدرت موجب سقوط قضای روزه نمی‌شود، بلکه قضای روزه‌های ماه رمضان که از او فوت شده، بر وی واجب است.

سوال: دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند و روزه گرفتن بر آن‌ها مقداری مشکل است، چه حکمی دارند؟ آیا سن بلوغ شرعی دختران اکمال ۹ سال قمری است؟

پاسخ: بنا بر نظر مشهور، بلوغ شرعی دختران همان تکمیل ۹ سال قمری است که در این هنگام روزه بر آنها واجب است و ترک آن به مجرد بعضی از عذر‌ها جایز نیست ولی اگر روزه گرفتن برای ایشان ضرر داشته باشد یا تحمل آن برایشان همراه با مشقت زیاد باشد، افطار برای آنها جایز است.

سوال: من زمان دقیق رسیدن به سن تکلیف خود را نمی‌دانم، از جناب عالی خواهشمندم بیان فرمایید که از چه زمانی قضای نماز و روزه بر من واجب است؟

پاسخ: فقط قضای آن مقدار از نماز‌ها و روزه‌ها که یقین به فوت آن بعد از رسیدن به سن قطعی تکلیف شرعی دارید، بر شما واجب است.

سوال: اگر دختر ۹ ساله‌ای که روزه بر او واجب شده، به دلیل دشواری، روزه‌اش را افطار نماید، آیا قضا بر او واجب است یا خیر؟

پاسخ: قضای روزه‌هایی که از ماه رمضان افطار کرده، بر او واجب است.

سوال: اگر فردی به خاطر عذری قوی، پنجاه درصد احتمال دهد که روزه بر او واجب نیست و به همین دلیل روزه نگیرد، ولی بعداً معلوم شود که روزه بر او واجب بوده، از جهت قضا و کفّاره چه حکمی دارد؟

پاسخ: اگر افطار عمدی روزه ماه مبارک رمضان به مجرد احتمال عدم وجوب روزه بر وی باشد، در فرض سؤال علاوه بر قضا، کفّاره هم بر او واجب است. اما اگر افطار به علت ترس از ضرر باشد و ترس هم منشأ عقلایی داشته باشد، کفّاره واجب نیست، ولی قضا بر او واجب است.

سوال: مادرم به بیماری شدیدی مبتلاست و پدرم نیز از ضعف جسمانی رنج می‌برد و در عین حال هر دو روزه می‌گیرند که گاهی مشخص است روزه باعث تشدید بیماری آن‌ها می‌شود، تا کنون نتوانسته ام آن‌ها را قانع کنم که لااقل هنگام شدت بیماری روزه نگیرند. خواهشمندیم ما را در مورد حکم روزه آن‌ها راهنمایی فرمایید.

پاسخ: ملاک تأثیر روزه در ایجاد بیماری یا تشدید آن و عدم قدرت بر روزه گرفتن تشخیص خود روزه دار نسبت به خودش است و اگر بداند روزه برای او ضرر دارد یا خوف ضرر داشته باشد و در عین حال بخواهد روزه بگیرد، روزه گرفتن برای وی حرام است.

سوال: مادرم تقریباً ۱۳ سال بیمار بود و به همین دلیل نمی‌توانست روزه بگیرد. من دقیقاً اطلاع دارم که علت روزه نگرفتن او احتیاج به مصرف دارو بوده است، امیدواریم ما را راهنمایی فرمایید که آیا قضای روزه‌ها بر او واجب است؟

پاسخ: اگر ناتوانی او از روزه گرفتن بر اثر بیماری بوده، قضا ندارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • وجود پیامبر و رهبر، نقش بسزایی در جلب امدادهای غیبی خداوند دارد
  • آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • گام بلند اپل در حوزه هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی جدید اپل با عملکرد خارق العاده
  • طفره کربی از پاسخ به سوالات مربوط به آتش‌بس غزه
  • طرح سوال چوپان حافظ قرآن از میزبانان برنامه محفل + فیلم
  • طرح سوال قرآنی یک چوپان از قاریان برنامه محفل + فیلم
  • چرا جمینای پاسخ سوالات انتخاباتی را نمی‌دهد؟
  • هاشمی نسب: من پاسخ سوال نمی‌دهم؛ تحریمم کردید، دو شب از استرس خوابم نبرد! / فیلم
  • مهدی هاشمی نسب پاسخ سوال خبرنگاران را نداد: تحریمم کردید، 2 شب از استرس خوابم نبرد!