Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@01:42:36 GMT

فیلمی از خودکشی 2 دختر اصفهانی بخاطر بازی نهنگ آبی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۶۲۳۹

فیلمی از خودکشی 2 دختر اصفهانی بخاطر بازی نهنگ آبی

‍‍‍‍‍‍

رکنا: رئیس پلیس استان اصفهان از سقوط دو دانش آموز دختر اصفهانی از پل روگذر و مرگ یک نفر از آنان و مجروحیت دانش آموز دیگر تحت تاثیر بازی نهنگ آبی خبر داد.

حجم ویدیو: 11.61M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس پلیس Police استان اصفهان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سقوط Fall دو دختر نوجوان از پل Bridge روگذر در شهر اصفهان، تیم فوریت های پلیسی بلافاصله به محل اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه Incident یکی از دختران که 15 ساله بود در دم جان باخت و دیگری که 16 ساله بود به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس گزارش های موجود حال دانش آموز مجروح نیز وخیم اعلام شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: این دو نوجوان قبل از پرت کردن خود توسط یک ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظی کرده و علت این کار را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده اند .

معصوم بیگی با اشاره به اینکه نوجوان مجروح شده نیز بیان داشته که تحت تاثیر بازی دست به این اقدام زده است، خاطر نشان کرد: پلیس در خصوص بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده بود؛ این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می کند.

وی تاکید کرد: پدر و مادرها می بایست همواره بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند و این را بدانند که فضای مجازی در برخی مواقع از فضای واقعی خطرناک تر است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند

ایتنا - دانشمندان «جست‌و‌جوی هوش فرازمینی» (Seti) در آمریکا ادعا می‌کنند که با یک نهنگ گوژپشت در آلاسکا به‌عنوان نمونه‌ای برای ارتباط با بیگانگان فضایی صحبت کرده‌اند.
نهنگ‌ها به تولید صداهای پیچیده‌ای معروف‌اند که هزاران مایل مسافت زیر آب طی می‌کند تا با یکدیگر صحبت کنند، اما درک کامل صداهایشان همچنان دشوار بوده است.

پژوهشگران پیش‌تر صدای چند گروه از نهنگ‌ها را ضبط کرده‌اند که زیر آب غرق آوازهایی طولانی بودند که همچنین، آهنگین و در حال تغییر مداوم بودند.

فرد شارپ، یکی از نویسندگان این پژوهش، توضیح داد: «نهنگ‌های گوژپشت به‌شدت باهوش‌اند، سیستم‌های اجتماعی پیچیده دارند، از حباب‌ها ابزارها‌ــ‌تورهایی درست می‌کنند تا ماهی بگیرند، و از طریق آوازها و صداهای جمعی ارتباط گسترده‌ای برقرار می‌کنند.»

لیسا واکر، نویسنده دیگر این پژوهش، به نیویورک پست گفت: «زبان آن‌ها پیچیده است. آن‌ها صدای شبیه سرفه و استفراغ و ناله و جیغ درمی‌آورند. صداسازی‌شان جذاب است. ما سعی داریم بفهمیم این صداهای تولیدی چه معنایی دارند.»

پژوهشگران در این تحقیق صداهای نهنگ‌های گوژپشت را که زیرآب ضبط شده بود برای سایر نهنگ‌ها در ساحل آلاسکا پخش کردند.

آن‌ها دریافتند در حالی که بیشتر این نهنگ‌ها به فریادهای ضبط‌شده اعتنایی نکردند، یکی از آن‌ها‌ــ یک نهنگ ماده به نام تواین‌ــ به‌مدت ۲۰ دقیقه دور قایق دانشمندان چرخید و این صداها را تقلید می‌کرد.

پژوهشگران کاملا مطمئن نیستند که این فریاد ضبط‌شده چه معنایی دارد، اما گمان می‌کنند نوعی «بانگ ارتباطی» باشد که نهنگ‌ها برای صدا زدن یکدیگر استفاده می‌کنند.

دکتر واکر توضیح داد: «ممکن است مثل این بوده که ما بگوییم سلام، و او پاسخ داده است سلام، و ما دوباره بگوییم سلام.»

برندا مک‌کوان، نویسنده ارشد این پژوهش، در بیانیه‌ای گفت: «ما معتقدیم این اولین بار است که چنین تبادل ارتباطی میان انسان‌ها و نهنگ‌های گوژپشت به زبان نهنگ گوژپشت صورت گرفته است.»

دانشمندان در حال حاضر تصور می‌کنند که فرازمینی‌ها به برقراری ارتباط علاقه‌مند خواهد بود و گیرنده‌های انسانی را هدف خواهند گرفت. 

آن‌ها می‌گویند رفتار نهنگ‌های گوژپشت «بی‌تردید» از این فرضیه «پشتیبانی می‌کند».

پژوهشگران امیدوارند با مطالعه سیستم‌های ارتباطی هوشمند غیرانسانی، مانند نهنگ‌ها، فیلترهایی طراحی کنند تا برای هرگونه سیگنال فرازمینی دریافت‌شده به کار ببرند.

تازه‌ترین یافته‌ها همچنین به این موضوع اشاره دارد که از بازپخش فریادهایی که به‌شکلی موثر طراحی شده باشند می‌توان برای مکالمه تجربی با نهنگ‌ها و سایر گونه‌های غیرانسانی تعامل‌پذیر استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند
  • استقبال نه‌چندان خوب هواداران اصفهانی از بازی سپاهان و ذوب‌آهن +فیلم
  • ماجرا مفقودی ۳ دختر چوپان در کرمان
  • ۲ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • مفقودی ۳ دختر نوجوان در سیل عنبرآباد
  • سیل 3 دختر نوجوان را با خود برد
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • پلیس: مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی کذب است/ یک متهم از قرصِ نامعلوم استفاده کرد و فوت شد!
  • توضیح منبع آگاه درباره مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی!
  • ربودن دختر نوجوان از سوی خواستگار شرور