Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز چوداری میلانی در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت تزئینات داخل ساختمان پرداخت و گفت:‌ در سال‌های گذشته رکود بازار مسکن تاثیر بسزایی بر کار صنف ما داشته و شاید بتوان گفت که حتی ۴۰ درصد از کار را کاهش داده است.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون با توجه به رکود حاکم بر بازار افزایش قیمت چندانی را در فعالیت‌های این صنف شاهد نبوده‌ایم و تولیدکنندگان و واردکنندگان ما مدتی است قیمت ثابت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در چنین اوضاعی رقابت میان اعضای صنف بسیار زیاد بوده و گاه افراد سعی می‌کنند کالای خود را به قیمت خرید بفروشند، چرا که گردش مالی در این حوزه بسیار پایین است.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان با بیان اینکه این صنف بخش‌های مختلفی مانند پرده‌های پارچه‌ای دوخت و نصب، پرده‌های افقی و عمودی، کاغذ دیواری، لمینت، کفپوش، گچ‌بری پیش ساخته، شومینه و آینه‌کاری را در برمی‌گیرد، گفت: طبیعی است که انجام این بخش‌ها سلیقه ای باشد و بر اساس انتخاب و سلیقه هر فرد قیمت خاص خود را دارد.

چوداری ادامه داد: در بحث کاغذ دیواری اکنون قیمت‌ها از رولی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان شروع می شود و تا ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان بالا می‌رود. در این میان حدود ۶۰ درصد بازار از طریق کالاهای چینی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون تولیدات داخلی ما در این بخش نسبت به سال‌های گذشته تا حدی بهبود پیدا کرده و حتی برخی از نمونه‌های آنها قابل شستشو نیز هستند. بر همین اساس سهم حدود ۲۰ درصد از بازار به کالاهای داخلی اختصاص پیدا می‌کند که قیمت این کالاها به طور معمول از حدود ۲۵ هزار تومان می شود و تا ۳۰ هزار تومان هم بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان در ادامه صحبت‌های خود به نمونه‌های کاغذ دیواری چینی اشاره کرد و افزود: این کاغذها نیز از قیمتی حدود ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰۰ هزار تومان پیش می‌روند. محصولات بازار نیز عمدتا از این بخش هستند و شاید بتوان گفت که ۲۰ درصد بازار سهم کاغذهای اروپایی می‌شوند.

چوداری همچنین عنوان کرد: کاغذهای دیواری اروپایی نیز که حدود ۲۰ درصد سهم بازار را تشکیل می‌دهند، قیمتی حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار تومان دارند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در مورد کاغذهای دیواری باید به آن توجه کرد آنکه کیفیت تولیدات این بخش در سال‌های گذشته با پیشرفت خوبی همراه بوده و اکنون در این زمینه رقابت‌هایی شکل گرفته است. بر همین اساس ممکن است کاغذ دیواری‌هایی تا سطح اروپایی در چین هم تولید شوند که البته باید توجه داشت کیفیت کاغذهای آنها و ضخامت ممکن است متفاوت باشد. بر همین اساس در موارد متعدد ممکن است مردم شاهد باشند که یک طرح کاغذ دیواری با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخل ساختمان همچنین اظهار کرد: هر یک از این طرح‌ها متقاضیان خاص خود را داشته و از شرایط خاص خود پیروی می‌کنند.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده