Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زني در هلند به دليل دستشويي کردن در خيابان دادگاهي شده و در پي اين ماجرا جنبشي در هلند در حمايت از وي راه افتاده است.
سرويس جهان مشرق -خانمي 23 ساله به نام گريتي پينينگ بعدازآنکه از دوست خود خواست تا جلوي او را با وسيله‌اي بپوشاند تا بتواند در شب در يکي از خيابان‌هاي آمستردام در منطقه ليدسپلين دستشويي کند، 108 دلار جريمه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضي اين پرونده اين‌طور عنوان کرده بود که اگرچه استفاده از توالت‌هاي مختص مردان ممکن است ناخوشايند باشد اما اين عمل غيرممکن نيست لذا اين فرد قادر بوده از آن استفاده کند. همچنين اين قاضي افزود که شهرداري موظف به فراهم کردن امکانات براي بانوان نيست و مواردي که زنان در خيابان دستشويي کرده باشند بسيار نادر هستند.
در هلند تنها 3 دستشويي عمومي وجود دارد که زنان مي‌توانند از آن استفاده کنند
اين موضوع البته به اين راحتي ختم به خير نشد بلکه زنان هلندي در پنج شهر هلند از جمله آمستردام، آيندهوون، هارلم، روتردام و يوتريخت در اعتراض به اين حکم به خيابان‌ها ريختند. در برخي نقاط تظاهرات‌هايي عليه اين وضعيت شکل گرفت و برخي نيز به صورت سريالي در نقاط مختلف اقدام به ادرار کردن در خيابان پرداختند. دليل اين اعتراض، کمبود توالت‌هاي مخصوص بانوان در آمستردام و غيرممکن بودن ادرار در توالت‌هاي طراحي‌شده براي مردان عنوان شد. خانم پينينگ در رابطه به تبديل‌شدن اين اتفاق به يک مسئله اجتماعي فمينيستي اين‌طور بيان کرد:
«اين اتفاق به يک مسئله بزرگ فمينيستي تبديل شد و آن چيزي نبود که من واقعاً به دنبالش بودم. از طرفي، اين موضوع تقريباً به دليل زمان وقوعش است که به اين ميزان مطرح شد. اين شرم‌آور است که هيچ مکاني وجود ندارد که خانم‌ها براي دستشويي به آنجا بروند.» او همچنين در مصاحبه با روزنامه‌اي دي چنين بيان نمود:
«آيا اين شرم‌آور نيست که يک توريست خانم در شهري مانند آمستردام هيچ جايي براي دستشويي کردن ندارد؟»
منطقه Leidseplein آمستردام مکاني که خانم پينينيگ به دليل دستشويي کردن در خيابان در شب جريمه شد.
تظاهرات در همان محلي که اين فرد جريمه‌شده بود، صورت گرفت تا نشان داده شود که در نزديکي آن مکان هيچ‌گونه توالتي براي بانوان وجود نداشته است. هدف از اين اعتراض جلب‌توجه به موضوع نبود توالت‌هاي عمومي مختص بانوان بود که معترضين از طريق ارسال عکس‌هايي با عنوان « برابري ادرار در هلند» به وزير آموزش، فرهنگ و علوم هلند، جت بوسميکر نارضايتي خود را نشان دادند. معترضين براي اثبات حرف خود به اين آمار اتکا مي‌کردند که تعداد توالت‌هاي عمومي دائمي در مرکز آمستردام 35 عدد عنوان‌شده است اما فقط 3 عدد از آن‌ها مناسب براي استفاده بانوان مي‌باشد.
توييت يکي از کاربران در اعتراض به نابرابري جنسيتي با اين پيام که: « تنها چيزي که دخترها مي‌خواهند داشتن حقوق اساسي بشر است.»
اگرچه اين اعتراضات نوعي کنايه بود اما بنيان‌گذاران آن تأکيد داشتند که پيام جدي در پس اين اعتراضات نهفته است. حکم دادگاه سبب شد تا بحثي جديد درباره تبعيض جنسي در سراسر هلند به وجود آيد که در آن معترضين نسبت امکانات توالت‌هاي عمومي در دسترس مردان در مقايسه با زنان را نامناسب و ناکافي مي‌دانستند.
«زنان از سراسر کشور دعوت‌اند تا عليه غيرممکن بودن ادرار کردن در توالت‌هاي عمومي ساخته‌شده براي مردان تظاهرات کنند.» اين جمله‌اي بود که مؤسسان اولين روز ملي ادرار کردن در توالت‌هاي عمومي هلند بانام مستعار «قدرت بخشيدن به پي پي» بيان کردند. تا عصر همان روز که حکم جريمه اين فرد اعلام شد، بيش از 160 عکس در اينستاگرام با هشتگ #zeikwijf ( کلمه‌اي هلندي به معني زني که ادرار مي‌کند) پست شد و اغلب اين تصاوير معترضيني را نشان مي‌داد که باحالت‌هاي ژيمناستيکي مختلف در تلاش بودند تا خود را در زاويه مناسب براي ادرار کردن در توالت‌هاي طراحي‌شده براي آقايان قرار دهند.
توييت يکي از کاربران در اعتراض به غيرممکن بودن ادرار در دستشويي‌هاي مردانه که اين گفته است:«اينجا اويزون شو! اين کار رو نکنيد خب!!»
کاربران ديگر نيز در اعتراض به غيرممکن بودن استفاده از اين توالت‌ها با اين پست‌ها اعتراض خود را اين‌گونه نشان دادند.
هشتگ zeikwijf# (زني که ادرار مي‌کند)
توييت يکي از کاربران با محتواي نابرابري زنان و مردان
صفحه اصلي گروه فعالان جنبش اعتراض به توالت‌هاي مردانه و مشکلات زنان
در شبکه اجتماعي فيس­بوک نيز گروهي متشکل از پنج هزار عضو تشکيل شد تا زنان را به استفاده از امکانات مردانه براي ادرار تشويق کند. البته طبق گفته بنيان‌گذار آن اين گروه براي به تمسخر کشيدن حکم دادگاه ساخته‌شده است.
اعتراض مردان به نبود دستشويي‌هاي مناسب بانوان با در دست گرفتن کاغذهايي با هشتگ zeikwijf #
در نمونه‌اي ديگر اين دو مرد با در دست داشتن پلاکاردهايي با نوشته قدرت بخشي به پي پي به موضوع نابرابري حقوق زنان و مردان اشاره کردند
مردان هم در اين اعتراضات شرکت کردند و گويا از حقوق زنان با در دست داشتن پلاکاردهايي با هشتگ معروف دفاع کردند. همچنين در وب سايتي بانام petities بخشي به‌منظور جمع‌آوري امضا براي دادخواستي عليه نبود توالت‌هاي مناسب بانوان مي‌پردازد که تا به امروز بيش از 3000 هزار نفر امضاي الکترونيکي رو انجام داده‌اند.
صفحه اصلي سايت، بخش جمع‌آوري امضا الکترونيک

منابع
https://www.japantimes.co.jp/news/2017/09/24/world/offbeat-world/power-peepee-dutch-women-protest-lack-female-friendly-public-toilets/#.WeO8cWiCxPY
https://www.theguardian.com/world/2017/sep/21/protests-planned-amsterdam-urinals-women-toilets
http://www.dw.com/en/dutch-women-protest-lack-of-female-friendly-public-toilets/a-40655098
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/09/20/dutch-sexism-row-woman-fined-urinating-public/
http://www.euronews.com/2017/09/23/dutch-women-snap-selfies-in-public-urinals-to-protest-lack-of-female-toilets
http://www.france24.com/en/20170923-peed-off-dutch-women-test-urinals-public-loo-protest
http://www.bbc.com/news/world-europe-41318198
https://www.facebook.com/events/146662185938347/
https://twitter.com/hashtag/zeikwijf?src=hash
http://www.bbc.com/news/world-europe-40899902

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حلاج با تاکید بر این که رژلب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است و استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد عنوان کرد: زنان در طول زندگی خود مقدار قابل ملاحظه‌ای رژلب را به صورت ناخواسته می‌بلعند. مصرف مستقیم خوراکی این محصول اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد. همچنین فلزات سنگین موجود در رژلب‌های غیراستاندارد و قاچاق به ویژه برای زنان باردار و کودکان، پیامدهای زیانبار به همراه دارد.

حلاج استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدید کننده سلامت عموم مردم به ویژه زنان عنوان کرد و افزود: فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه هستند. چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد. این امر می‌تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

از این لوازم آرایشی دوری کنید کلاه پیج‌های اینستاگرامی و تلگرامی لوازم آرایشی خارجی جولان محصولات آرایشی و بهداشتی زیرزمینی در بازار کد خبر 844619 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران لوازم آرایشی

دیگر خبرها

  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • امکان ایجاد آلودگی بیولوژیکی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه در سرویس بهداشتی
  • استفاده از گوشی در سرویس بهداشتی خطرناک است!
  • روشی آسان و کاربردی برای تعمیر و براق کردن شیر آب حمام و دستشویی (فیلم)
  • مهدی تاج: زنان رعایت کنند، فصل آینده قطعا VAR خواهیم داشت
  • آیا خشک‌کن‌های دست بهداشتی‌اند؟
  • آیا خشک‌کن‌های دست در سرویس بهداشتی عمومی بهداشتی‌اند؟