Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@15:00:13 GMT

رکود چرخه ی تعمیر خودرو را کند کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۰۲۰

رکود چرخه ی تعمیر خودرو را کند کرد

علیرضا نیک آیین ادامه داد: تعمیرخودروهای سنگین از جمله فعالیت های اصلی این صنف بوده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که در گذشته کلید خورده بود متوقف شده، عملا فعالیت ماشین های سنگین هم کاهش پیدا کرده  و به همین سبب، این خودروها دیگر نیازی به تعمیر نخواهند داشت.

 این رییس اتحادیه با اشاره به ورود بی رویه تولیدات بی کیفیت به کشور افزود: کالاهای بی کیفیت خارجی که توسط تولیدکنندگان ضعیف کشور های دیگر ساخته شده شباهت زیادی با نمونه اصلی دارند که تشخیص آن برای تعمیر مشکل بوده و این امر موجب آسیب رسانی به خودروی مشتریان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک آیین با توجه به اینکه حدود 4 میلیون خودرو در سطح شهر در حال تردد بوده که بخش زیادی از این میزان سهم خودروهای داخلی و بخش قابل توجه باقی مانده از آن خودروهای چینی است تصریح کرد: عمده ی خودروهای داخلی و چینی به سبب بررسی های بعمل آمده از سازمان های کنترل کیفی، از کیفیت اندک برخوردار بوده به همین سبب به دفعات، به نمایندگی ها مراجعه می کنند و بعد از پایان زمان گارانتی این خودرو ها، به سراغ واحد های صنفی خواهند رفت.

وی در این خصوص بیان کرد: بخش زیادی از خودروهای چینی که روانه تعمیرگاه می شوند هم اکنون در بازار با کمبود قطعه مواجه هستند و از طرفی دیگر قطعات موجود این خودرو در بازار اصلی نبوده که پس از تعویض، عمدتا اتومبیل های چینی دچار مشکل می شوند که این امر  موجب عدم نظارت کافی سازمان های نظارتی بر کیفیت و اصالت این قطعات وارداتی شده است.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه میزان شکایات مردم از برخی واحد های صنفی بسیار زیاد بوده که این اواخر بر تعداد آنها نیز افزوده شده تصریح کرد: متاسفانه حدود 90 درصد از واحدهای موجود، بدون جواز به فعالیت می پردازند و به علت اینکه این تعمیرگاه ها به صورت اجاره ای هستند به سرعت اقدام به جابجایی می کنند و به همین سبب، یافتن و اعمال قانون بر تعمیرگاه های بی مجوز زمان بر و مشکل بوده اما هم اکنون، یک تیم بازرسی از طرف اتحادیه تعمیرکاران خودرو در سطح شهر در حال پیگیری  است.

 علیرضا نیک آیین در این خصوص ادامه داد: حدود 4 هزار و 500 واحد صنفی جواز دار در سطح شهر وجود دارد به همین سبب مردم باید از برخورداری آن واحد از جواز، کسب آگاهی پیدا کنند، سپس درصدد مراجعه برآیند، البته اتحادیه هم دست به کار شد و از افراد درخواست کرده که مجوز خود را در موقعیت رؤیت به مراجعین ارائه دهند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودرو خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت