Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@02:29:16 GMT

بازگشت يوسف پس از ٢٤ روز سرگرداني

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۱۷۰

بازگشت يوسف پس از ٢٤ روز سرگرداني

خبرگزاري آريا - پسر معلول ٨ روز بدون آب‌وغذا در جاده‌هاي شمالي کشور سرگردان بود. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، روزنامه شهروند نوشت: «يک معلول ذهني که چند هفته پيش در يک رستوران بين‌راهي گم شده بود، چهار روز پيش به طرز معجزه‌آسايي پيدا شد. اين جوان ٣٨ساله که يوسف نام دارد، ٢٤روز از خانواده‌اش دور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که براي آخرين‌ بار در رستوراني در جاده قزوين به رشت رويت شده بود، ٨ روز بعد در يک رستوران بين‌راهي ديگر در حوالي فومن ديده و توسط صاحب آن رستوران به پليس تحويل داده شد و پليس هم با توجه به شرايط يوسف او را به بهزيستي معرفي کرد. يوسف به خانه سالمندان منتقل شد و همه اين مدت را در آنجا سپري کرد. در نهايت خانواده اين جوان معلول از طريق تماس همسر صاحب رستوران بين‌راهي فومن از حضور يوسف در آن شهر مطلع شدند و روز يکشنبه هفته جاري او را به خانه بازگرداندند اما سرگذشت عجيب اين جوان معلول براي همه به‌ خصوص اعضاي خانواده‌اش به يک معماي شيرين تبديل شده است. اين‌ که يوسف در اين مدت چطور خودش را با پاي پياده از کوهين به فومن رسانده، اين‌ که در اين مدت چگونه بدون آب و غذا دوام آورده، مسير و جهت حرکت درست را چگونه تشخيص داده است و سوالاتي از اين دست.
براي روشن‌ شدن واقعيت اين ماجراي عجيب «شهروند» به سراغ يکي از اعضاي خانواده اين معلول خوش‌شانس رفت که در ادامه مي‌خوانيد.
يوسف چطور گم شد؟
سيزدهم مهر بود که اين اتفاق افتاد. او همراه با مادرش در مسير شمال بود که در رستوران چلچله کوهين گم شد. در واقع يوسف به سرويس بهداشتي رفت و بعد از آن ديگر خبري از او نشد. مادرش همه‌ جا را دنبال او گشت. به پليس هم اطلاع دادند. حدود بعدازظهر بود که من از طريق تماس مادرش در جريان گم‌ شدن يوسف قرار گرفتم. بعد هم به همراه خانواده يوسف به آنجا رفتيم و در دادسرا مفقود شدن او را اعلام کرديم.
تصاويري از دوربين يا نشاني از يوسف در اطراف آن رستوران نبود؟
متاسفانه دوربين رستوران خراب و هيچ تصويري از بيرون ضبط نکرده بود. از کسبه و راننده‌هاي آن منطقه هم پرس‌وجو کرديم اما هيچ‌کس او را نديده بود.
براي تفريح به شمال مي‌رفتند؟
دايي يوسف در جمشيد آباد رودبار زندگي مي‌کند. يوسف همراه با مادرش براي ديدن او به آنجا مي‌رفت.
يوسف قبل از اين هم گم شده بود؟
نه، با اين‌ که او بيمار است و معلوليت ذهني دارد اما تاکنون گم نشده بود. او در تهران به تنهايي از خانه خارج مي‌شود و به راحتي بازمي‌گردد. اين براي اولين‌ بار بود که چنين اتفاقي براي او مي‌افتاد.
او چند ‌سال دارد؟
٣٨سال. او متولد ١٥خرداد ٥٩ است اما به دليل بيماري و عقب‌ماندگي ذهني ازدواج نکرده و با مادرش زندگي مي‌کند.
خانواده يوسف در اين مدت چه کار مي‌کردند؟
پدرش که سال‌ها پيش فوت کرده است. مادرش خيلي نگران بود. مدام اسم يوسف را صدا مي‌زد. خواهر و برادرهايش هم به شدت نگران بودند. چند بار به اتفاق هم براي پيگيري کارهاي او به کوهين رفتيم.
يوسف چند خواهر و برادر دارد؟
سه خواهر و سه برادر. يکي از برادرهايش خارج از کشور زندگي مي‌کند اما بقيه خانواده‌اش در تهران هستند. در اين مدت که او گم شده بود، خواهرهايش خيلي نگران بودند، همه کار کردند تا او زودتر پيدا شود.
او کي پيدا شد؟
سه روز پيش بود که تلفن زنگ خورد و مردي مشخصات يوسف را به ما اعلام کرد. او گفت که چنين کسي با اين مشخصات چند روز قبل پيش آنها بوده و بعد از تماس با ١١� او را تحويل اورژانس اجتماعي داده‌اند.
از طرف پليس با شما تماس گرفته بودند؟
نه، آن کسي که با ما تماس گرفت، صاحب يک رستوران به نام جيران در فومن بود. او به ما گفت که يوسف را تنها در نزديکي رستورانش ديده که پرسه مي‌زند. بعد از چند ساعت به رفتار او مشکوک مي‌شود و او را به داخل رستورانش مي‌برد و متوجه معلوليت ذهني او مي‌شود. بعد از آن هم با پليس تماس مي‌گيرد و يوسف را تحويل آنها مي‌دهد. بعد از چند هفته همسر اين مرد خبر گم شدن يوسف را در تلگرام و چند روزنامه ديده بود و بعد از آن هم با ما تماس گرفتند.
بعدش چه شد؟
من همراه با مادر و خواهرهاي يوسف به سمت فومن حرکت کرديم. ابتدا به رستوراني رفتيم که يوسف آن‌جا پيدا شده بود. وقتي از سالم بودن يوسف مطمئن شديم، با پليس تماس گرفتيم. از طريق پليس متوجه شديم که آنها او را به اورژانس اجتماعي فومن تحويل داده‌اند. به بهزيستي رفتيم و بعد از ارايه مدارک، ما را پيش يوسف بردند. او را در يک خانه سالمندان نگهداري مي‌کردند.
يعني پليس از پيدا شدن يوسف مطلع نشده بود؟
يکي از گلايه‌هاي ما همين موضوع است. پليس به ما هيچ اطلاعي نداد. البته آنها مدعي هستند که سازمان بهزيستي به‌ موقع به آنها اطلاع‌رساني نکرده است اما وقتي صاحب رستوران در فومن با پليس تماس گرفته و يوسف را تحويل آنها داده است، چطور مشخصات او استعلام نشده است. ما چند بار به آنجا رفتيم و گم‌ شدن يوسف را به پليس و مسئولان قضائي آنها اعلام کرديم. يعني اگر همسر صاحب رستوران خبر گم‌ شدن او را در تلگرام يا روزنامه‌ها نمي‌ديد، خدا مي‌داند که ما کِي از سالم بودن يوسف باخبر مي‌شديم.
او چه مدتي در خانه سالمندان بود؟
حدود ١٧روز در خانه سالمندان از او نگهداري کردند.
بقيه اين مدت کجا بود؟
کسي درست نمي‌داند. همان‌طور که گفتم، او در کوهين گم شده بود و ٨ روز بعد در رستوراني در فومن پيدا شده بود. از خودش که پرسيديم، به ما مي‌گويد همه اين مدت را راه رفته و راهنمايش هم جاده بوده است اما اين‌ که حرف او درست باشد يا نه، نمي‌دانم. براي خود ما هم مشخص نيست يوسف در اين مدت کجا بوده است. کسي با شرايط او چنين مسافتي را طي کرده باشد، بيشتر شبيه يک معجزه است. ٨ روز بدون آب و غذا، بدون هيچ همراهي در اين مسير طولاني با پاي پياده ماجراي خيلي عجيبي است.»
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یوسف نوری» استاندار مازندران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری شامگاه یکشنبه از سوی هیأت دولت به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شد.

نوری که اهل استان ایلام است در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد.

پیش از این محمود حسینی پور استاندار سابق مازندران به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شده بود.

کد خبر 6084824

دیگر خبرها

  • مهروموم یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت
  • پلمب سومین رستوران متخلف با دستور دادستان عمومی و انقلاب در شهرستان طرقبه شاندیز
  •  نجات گروگان از مخفیگاه آدم ربایان زباله گرد با تماس شهروند وظیفه شناس
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • «یوسف نوری» استاندار مازندران شد
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!