Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:02:37 GMT

بازگشت موفقيت آميز اسطوره ها به دنياي خودرو

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۳۷۵

بازگشت موفقيت آميز اسطوره ها به دنياي خودرو

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز: هر خودروسازي محصولاتي دارد که ممکن است از نظر تاريخي و معنوي به قدري مهم باشند که به نحوي مايه حفظ آبرو و سرمايه آن محسوب شوند. اين محصولات که معمولا در نسل هاي متوالي و يا در اشکال و گونه هاي مختلف در دوره هايي طولاني عرضه مي شوند، طرفداران زيادي دارند، اما ممکن است به دلايلي متعدد از جمله تغيير سياست، نبود پتانسيل مناسب در بازار و يا کاهش فروش و مشکلات اقتصادي، از چرخه توليد کنار گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مطلب اما سعي داريم تا برترين خودروهايي را معرفي کنيم که توانستند بازگشتي رويايي به جهان خودرو را تجربه کنند.
شورولت کامارو

برخلاف فورد ماستنگ که به صورت مداوم نسل هاي آن معرفي شده، وارد بازار مي شود، شورولت از اوايل قرن بيست و يکم توليد کامارو را متوقف کرد و به حضور خود در بازار خودروهاي پوني پايان داد. بسياري نگران بودند که محصولاتي همانند کبالت SS به نحوي حضور شورولت در بازار خودروهاي اسپرت را تداوم بخشد، اما به لطف تب فراگير نگاه به گذشته و دست به کار شدن داج و فورد براي احياي پوني هاي کلاسيک خود، شورولت نيز در اواخر دهه قبل کامارو را زنده کرد. اين بازگشت به قدري موفقيت آميز بود که نسل بعد يعني ششم کامارو بدون هيچ وقفه اي توسط شورولت معرفي شد تا پتانسيل هاي بالقوه بازار توسط رقبا پاسخ داده نشود.
نيسان Z

داستون در اواخر دهه 60 ميلادي اسپرت پرفروشي را به بازار عرضه کرد که توانست جهان خودروهاي اسپرت را دگرگون کند. اين محصول که 240Z بود، پايه گذار سري Z نيسان شد. در اواخر دهه 90 ميلادي اما نيسان توليد سري Z را متوقف کرد. بسياري نگران بودند که هرگز سري Z به خط توليد بازنگردد. اما معرفي 350Z و سپس 370Z به قدري موفقيت آميز بود که غيبت چند ساله Z را از يادها برد. نيسان يک بازگشت ديگر يعني بازگشت GT-R را نيز تجربه کرد، هرچند به اندازه Z سوددهي نداشت، اما بيش از بازگشت Z به افزايش اعتبار نيسان کمک کرد.
فراري 550 مارانلو

دقيقا زماني که لامبورگيني با عرضه ميورا جهان خودروهاي اسپرت را دگرگون کرد، فراري سعي کرد تاب ا نگاهي سنتي لامبورگيني را شکست دهد. با اين حال اين رويکرد در نهايت با يد تغيير مي کرد و در نتيجه محصولات همانند باکس و تستاروسا به عنوان کوپه هاي سردمدار V12 کمپاني معرفي شدند. با اين حال پتانسيل بازار براي يک کوپه موتور جلو سنتي 12 سيلندر بي پاسخ ماند. بازگشت فراري موتور جلو 12 سيلندر به اواسط دهه 90 ميلادي و معرفي 550 مارانللو رسيد. موفقيت کوپه سنتي فراري اما سبب شد تا در نهايت اين کمپاني ادامه راه خود را با همين شيوه سنتي پيگيري کند.
ميني

اسطوره بريتانيايي در حالي که در ابتداي قرن جديد ميلادي به جهان بازگشت که ميني کلاسيک براي مدتي در حدود 4 دهه در خط توليد مانده بود و در اواخر عمرش، انتقادات زيادي به آن وارد بود. با اين حال يک وقفه کوتاه کافي بود تا ب.ام.و به عنوان مالک جديد اين برند، اين خودرو کوچک ارزشمند را دوباره عرضه کند و به لطف جذابيت ظاهري و اهميت به جزييات و بازاريابي خوب، توانست موفقيتي مجدد را کسب کند. ب.ا.و سري 6 را نيز به خوبي پس از نزديک به 2 دهه غيبت احيا کرد و درصدد است تا سري 8 را نيز به بهترين نحو ممکن زنده کند.
داج چلنجر

چلنجر يکي از محبوب ترين محصولات داج در دهه 70 ميلادي بود که به لطف بحران نفتي آن زمان، جوانمرگ شد و نتوانست در بازار خوش بدرخشد. همين سبب شد تا داج هرگز جرات احيا کردن چلنجر را نداشته باشد تا آنکه موفقيت هاي بزرگ ماستنگ در دهه اول قرن بيست و يک با نگاهي به گذشته و تلاش شورولت براي زنده کردن کامارو با ظاهري کلاسيک، مديران کرايسلر را متقاعد کرد تا چنلجر را با ظاهري آشنا و پيشرانه هايي قدرتمند راهي بازار کنند. موفقيت جلنجر جديد به حدي بود که ورشکستگي کرايسلر و بحران اقتصادي نيز نتوانست اين محصول تازه احيا شده را از خط توليد دور کند.
لامبورگيني گالاردو

لامبورگيني در دهه 70 ميلادي در سه جبهه مهم مي جنگيد؛ جبهه اول سوپراسپرت هاي موتور وسط بود که توليد آنها هرگز قطع نشده است. جبهه هاي دوم و سوم اما به ترتيب سوپر GTهاي بزرگ و محصولات کوچک موتور وسط بودند که اولي در دهه 70 کنار گذاشته شد، اما دومي در دهه 80 با توليد جالپا ادامه يافت. با اين حال تصميم لامبورگيني براي توليد يک بچه لامبو در دهه 90 ميلادي هرگز عملي نشد تا آنکه گالاردو در اوايل قرن جديد راهي بازار شد و توانست به پرفروش ترين محصول اين کمپاني بدل شود و سودي سرشار نصيب لامبورگيني کند.
فورد GT

فورد براي بازگشت يگانه ابرخودرو موتور وسط خود نقشه هاي زيادي داشت و در دهه هاي 70 و 90 ميلادي تلاش هايي کم رمق داشت. با اين حال بالاخره فرزند خلف GT40 با نام GT در دهه قبل معرفي شد و توانست به يک نام بلندآوازه در هان خودرو بدل شود. اما بحران اقتصادي و بازار نسبتا محدود GT به نسبت رقبا سبب شد تا بسياري روياي عرضه نسل بعدي GT را از ياد ببرند. بازگشت دوم GT اما به مراتب رويايي تر بود و با پيروزي در لمانز همراه شد. بدين ترتيب شايد بتوان GT را با دو بازگشت موفقيت آميز، برترين نمونه ليست 10 تايي اين مطلب بدانيم.
فيات 500

شايد بتوان فيات 500 را برترين نماد خودرويي ايتاليا دانست که به نسبت هم رده هايش يعني ميني، رنو 4 و سيتروئن 2CV مدتي کمتر در خط توليد ماند و شايد حتي زودتر از بقيه فراموش شد. اما بازگشت اين خودرو در قرن جديد ميلادي به قدري موفقيت آميز بود که توانست سودي سرشار به فيات برساند و حتي اين خودروساز را از گزند مشکلات مالي و بحران اقتصادي برهاند. علاوه بر اين بازاريابي مناسب اين خودرو سبب شد تا فيات از نام و ظاهر کلي و زبان طراحي 500 براي ساخت محصولات ديگري استفاده کند که به نحوي آينده اين نام و نشان ايتاليايي را تضمين مي کند.
آلفارومئو جوليا

بسياري نگران بودند که محدود شدن توليدات آلفا رومئو که از اواخر دهه 90 ميلادي آغاز شده، در دهه اول قرن بيست و يکم به اوج رسيده بود، به نابودي اين برند ريشه دار ايتاليايي بينجامد. با اين حال بازگشت سدان اسپرت اين برند يعني جوليا، به قدري اعجاب انگيز بود که حتي عرضه مدل 4C و بازگشت آلفا به دنياي اسپرت هاي سبک را نيز تحت الشعاع قرار داد. خصوصا مدل QV اين خودرو به مدد پيشرانه توربو با بيش از 500 اسب بخار، يادآور دوران شکوه اين برند ايتاليايي است.
فولکس واگن بيتل

در ميان تمامي محصولات فولکس واگن شايد بيتل به وضوح مهم ترين و به يادماندني ترين باشد. با اين حال خداحافظي بيتل از چرخه توليد در دهه 70 ميلادي و جايگزيني آن با يک محصول مدرن يعني گلف، تا حدودي ارتباط چهره کلاسيک و مدرن فولکس واگن را از بين برد. با اين حال در اواخر دهه 90 ميلادي بود که فولکس واگن بيتل را در قالب يک خودرو شهري جذاب و دوست داشتني احيا کرد. با آنکه بيتل از نظر فلسفه با جد فقيد خود تفاوتي اساسي داشت، اما توانست خودرويي موفق باشد و بازگشت بسياري از اسامي بزرگ جهان خودرو را ممکن سازد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی