Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:07:38 GMT

شش استان کشور در مهر ماه هیچ بارشی دریافت نکردند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۸۶۷۲

شش استان کشور در مهر ماه هیچ بارشی دریافت نکردند

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت بارش و دمای کشور از ابتدای سال آبی جدید را اعلام کرد و گفت: شش استان کشور طی مهرماه سال جاری هیچ بارشی دریافت نکردند.

شاهرخ فاتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کل کشور از اول مهر۹۶ تا پایان این ماه، ۷.۵ میلی‌متر بارش دریافت کرده‌ است، اظهار کرد: با توجه به اینکه میانگین بارش بلندمدت کشور در مهرماه، ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلی‌متربود، بارش مهر امسال نسبت به بلندمدت ۴.۴ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به مقایسه بارش مهر امسال با سال گذشته گفت: بارش مهرماه، سال گذشته ۴.۲ میلی‌متر بود بنابراین بارش مهر امسال نسبت به سال گذشته، ۷۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد البته نباید  فراموش کنیم که چون بارش مهر نسبت به بقیه ماه‌ها خیلی قابل توجه نیست و کاهش یا افزایش بارش‌ها در مهرماه خیلی اثرگذار نیست و نباید ذهن‌ها را منحرف کند.

وضعیت بارش استان تهران

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت بارشی استان تهران طی ماه گذشته اظهارکرد: تهران در مهرماه ۹۶، ۶.۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده، این در حالیست که بارش بلندمدت این استان ۸.۲ میلی‌متر است بنابراین تهران نسبت به بلندمدت حدود ١٧ درصد کاهش داشته است همچنین بارش سال گذشته استان تهران ۰.۲ میلی‌متر بود که بارش ناچیزی به حساب می‌آید.
  شش استان کشور در مهرماه بارش نداشتند

فاتح، خوزستان، یزد، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، سیستان و بلوچستان را استان‌هایی برشمرد که تا پایان مهرماه هیچ بارشی دریافت نکردند.



وی افزود: تعدادی از استان‌ها شامل هرمزگان، فارس، لرستان، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کرمان بارش بسیار ناچیزی داشتند.

وضعیت دمایی کشور در ماه گذشته

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت دمایی کشور در مهرماه اظهار کرد: در ماه گذشته کل کشور ۰.۲ درجه سلسیوس گرمتر بود.
 

فاتح در پایان گفت: استان‌های بوشهر ۱.۷ درجه سلسیوس، سیستان و بلوچستان ١.١ درجه سلسیوس و خراسان جنوبی ۰.۹ درجه سلسیوس از میانگین بلندمدت مهرماه خود گرم‌تر بودند. از سوی دیگر سه استان گلستان، با ۱.۶ درجه سلسیوس، اردبیل ۱.۵ درجه سلسیوس و البرز ۱.۳ درجه سلسیوس خنک‌تر از میانگین بلند مدت خود بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه وارد شهرستان شد و خوشبختانه بارش‌های خوبی را برای نقاط مختلف اردستان داشت. این سامانه بارشی شامگاه چهارشنبه از منطقه اردستان خارج شد.

وی با اشاره به ثبت میزان بارش‌های باران در سه روز گذشته این شهرستان، افزود: بیشترین بارش باران از سمت شمال شرق شهرستان و روستای جهان آباد و کچوسنگ اتفاق افتاد و توانست تا ۴۰ میلی متر بارش باران را ثبت کند. همچنین شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بین ۳۰ تا ۳۵ میلی متر باران گزارش شده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: به طور کلی در همه نقاط شهرستان بارش بین ۱۰ تا ۴۵ میلی متر گزارش شده است و اکثر نقاط شهرستان با توجه به شدت بارش‌هایی که بود باعث جاری شدن روان آب و سیلاب شد. طبیعتا شدت بارش‌ها باعث تخریب برخی مزارع، خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و راهداری شده است.

رمضانپور با بیان اینکه در کنار شدت بارش‌های باران شاهد افت ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط شهرستان بودیم، تصریح کرد: از روز پنجشنبه هوای اکثر نقاط شهرستان آفتابی خواهد بود ولی برخی نقاط کوهستانی مانند دهستان علیا شاهد وضعیت ابرناکی و احتمال رعد و برق و حتی بارش پراکنده و نقطه‌ای را پیش بینی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش سال زارعی شهرستان اردستان به حدود ۱۵۰ میلی متر رسیده است، گفت: سال گذشته زارعی تا این لحظه ۱۱۳ میلی متر بارش ثبت شده بود که این مقدار ۲۷ درصد افزایش بارش‌ها را نشان می‌دهد. همچنین بارش‌های باران نسبت به بلندمدت ۳۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به بی سابقه بودن بارش‌های اخیر در شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: طبق بررسی مستندات موجود، بارش‌های اخیر این شهرستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.

رمضانپور گفت: با توجه به بارش‌های خوب و قابل توجهی که در سال زارعی امسال ثبت شد، قطعا در بخش آب‌های زیرزمینی و قنوات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه در ماه دوم سال قرار داریم بارش‌های اخیر باعث تعدیل دما هوا و پرآب شدن چشمه‌های روستایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود