Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبا امینیان بازیگر تئاتر که اخیراً در نمایش «نذار این خواب تعبیر بشه» به کارگردانی مهدی نصیری در سالن سایه تئاتر شهر بازی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: این نخستین کاری است که در عرصه دفاع مقدس انجام دادم، اولش احساس کردم که این کار با خود واقعی‌ام خیلی فاصله دارد چرا که من اصلا در دوران جنگ نبودم و سن و سالم به جنگ نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: بنابراین از اواخر جنگ تصاویر کمرنگی دارم و تنها به واسطه فیلم‌هایی که دیدم یا کتاب‌هایی که خواندم مطالعاتی دراین عرصه داشتم اما همیشه فیلم‌های دفاع مقدس را دوست نداشتم چرا که آنقدر کلیشه‌ای بود و از رزمنده‌ها قهرمانانی غیر قابل باور می‌ساخت،‌که نمی‌توانستم آنها را باور کنم.

امینیان که همسر عباس جمشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، در ادامه گفت: زمانی که متن نمایش نذار این خواب تعبیر بشه را خواندم،‌برایم خیلی ساده و انسان‌ها زمینی آمدند،‌آنچه کار آقای نصیری را برایم متمایز کرد همین پرداخت به زن‌ها و اینکه زن‌ها هم قهرمانان جنگ هستند.

وی با اشاره به اینکه جنگ به خودی خود واژه ترسناکی در هر کشوری است، افزود:‌زن‌ها می‌پذیرند که مردهایشان به جبهه بروند اما در این نمایش به یک باره چند زن براساس یک خواب مشترک به سراغ همسرانشان می‌روند تا مانع شهید شدن آنها شوند، اما با صحبت‌هایی که همسرانشان می‌کنند آنها قانع می‌شوند که وظیفه همسرانشان دشوارتر و والاتر از آن است که جبهه و جنگ را رها کنند.

امینیان یادآور شد: آنچه من تصور می‌کنم این است که وظیفه زنان سخت تر است من این را درک کردم زمانی که با یک سری بانوان اقوام صحبت کردم، همه متفق القول این چشم انتظاری‌ها و ترس از دست دادن شوهر و پسر و فرزند را داشتند، درست است که اهداف مشترک است اما برخی مسائل دفاع از حریم خانواده، پذیرفتن همسر در جنگ و شهادتش، بزرگتر بچه‌ها به تنهایی یا دلتنگی نوعروسان سختی دیگری دارد.

وی درباره لهجه مشهدی خود در نمایش گفت:‌من مشهدی نیستم اما تمرین کردم که به خوبی از پس نقش بربیایم خود آقای نصیری مشهدی بودند به من کمک کردند با اینکه من دیر به گروه پیوستم و اوایل شهریور ماه به کار اضافه شدم امیدوارم که به خوبی از پس نقش برآمده باشم.

امینیان همچنین توضیح داد:‌جالب است که کار بعدی من هم دفاع مقدسی است یک کار تئاتر در حوزه هنری در ژانر دفاع مقدس به کارگردانی مهرنوش دارا که تمریناتش به تازگی شروع شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد