Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@22:10:27 GMT

زوایای پنهان طبیعت به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۹۳۸۰

زوایای پنهان طبیعت به روایت تصویر

دنیای حشرات پر از شگفتی و زیبایی است اما این جهان میکروسکوپی همیشه از دید ما پنهان مانده‌است؛ حالا به لطف شیوه‌های عکاسی نوین و میکروسکوپ، می‌توانیم نگاهی به این موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها بیندازیم.

به گزراش گروه علم و فناوری آنا به نقل از DailyMail، انجمن سلطنتی زیست‌شناسی اسامی برگزیدگان عکاسی سال 2017 با موضوع «جهان پنهان» اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر برگزیده از سراسر دنیا، از اندونزی گرفته تا ماداگاسکار، انتخاب شده‌اند. بیش از 600 نفر در این مسابقه شرکت کرده‌اند اما تنها 11 عکس برای مرحله نهایی انتخاب شد. برندگان نهایی در اکتبر سال جاری اعلام می‌شوند.

در ادامه تصاویر برگزیده را مشاهده می‌کنید:

دو سنجاقک که با چشم‌های بزرگ‌شان به دوربین چشم دوخته‌اند؛ چین

یک حشره کوچک به نام «دم فنری» که یک یا دو میلی‌متر طول دارد و روی چمن‌ها نشسته است؛ هلند

تخم قورباغه بوته‌ای به اندازه پنج میلی‌متر که جنین کاملا رشد کرده در تخم شفاف دیده می‌شود؛ هند

خرچنگ متعجب در ساحل یکی از جزایر‌ ماداگاسکار

«میگوی کولمن» که در خارپشت دریایی آتشین پناه گرفته است؛ اندونزی

قلب جنین موش که کاملا توسعه یافته است و اندام‌های دیگر احاطه‌اش کرده‌اند

جلبک کارا یا گیاه سنگی در حین باروری

قسمتی از پوست یک گربه به همراه فولیکول‌ موی در حال رشد

پوست خیار دریایی که ساختارهای لنگرمانندی روی آن دیده می‌شود

حشره‌ای که روی بدنه یک قارچ نسشته و زمین زیرپایش را رصد می‌کند

روند رشد سیستم عصبی در جنین قورباغه

مترجم: هانا حیدری

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد

قدس به نقل از ایرنا، داوود منظور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان برنامه جلسات هماهنگی بودجه را با همه دستگاه ها آغاز کرده است، اظهار داشت: سهم همه دستگاه ها اعم از خدماتی و زیربنایی در تحقق این رشد را مشخص می کنیم و برنامه جدید تهیه و به رئیس جمهور تقدیم می شود.

وی افزود: آنچه به عنوان قانون بودجه امسال ابلاغ شده نظرات دولت را به صورت حداکثری تأمین کرده و امروز آیین نامه اجرایی مهم قانون بودجه یعنی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تصویب شد . قانون بودجه امسال فاقد کسری و قابل تأمین است؛ کسری بودجه پنهان در قانون بودجه ۱۴۰۳ عملا وجود ندارد.

ثبت سفارش واردات خودرو در حال انجام است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تأمین ارز واردات خودرو نیز گفت: بعضا ممکن است من در یک محفل کارشناسی نظر خود را بگویم اما دولت موظف به اجرای قانون است ثبت سفارش واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت در حال انجام است و وزارت صمت میزان ثبت سفارش ها را اعلام می کند.

منظور ادامه داد: امروز فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه گزارشی درباره تأمین ارز طی سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد که بر اساس این گزارش میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نسبت به ۱۴۰۱ داشته و بیشترین میزان تخصیص ارز درباره خودرو و قطعات آن بوده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ را به خوبی به لحاظ بودجه و تأمین مالی پشت سر گذاشتیم و در این رابطه ۲۱۰۰ همت منابع دولت تجهیز شد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ داشت بنابراین شاهد تحول در حوزه تأمین منابع مالی دولت بودیم.

وی یادآورشد: ۱۶۲۰ همت تأمین اعتبارت جاری و ۳۰۳ همت بودجه عمرانی بود که هر دو نسبت به سال قبل از آن رشد داشته اند و سهم درآمدهای پایدار دولت و رشد آن بیش از سایر منابع بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ۵۷ درصد رشد در درآمدهای دولت داشتیم و سهم فروش نفت و املاک ۱۷ درصد بود لذا دولت به سمت تأمین منابع مالی پایدار غیر تورمی و با تأکید بر درآمدهای مولد در کشور می رود.

دیگر خبرها

  • کشف یک ویژگی پنهان در سیاه‌چاله کلان‌جرم قلب راه شیری
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • که شب می گذرد! نوروز به مثابه نهاد توسعه
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • راز‌های پنهان کاخ چهلستون قزوین
  • آمار یک روحانی روی آنتن: یک میلیون سقط جنین در سال!
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید