Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@11:02:59 GMT

زمزمه حذف دلار از مبادلات ایران و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۰۴۶۰

زمزمه حذف دلار از مبادلات ایران و آذربایجان

 

به گزارش جام نیوز، روحانی تاکید کرد که حتی این پیمان پولی به شکل سه جانبه با دیگر، کشورهای همسایه نیز انجام شود. شاید مهم‌ترین گزینه برای ضلع سوم، این پیمان، ترکیه باشد. پیش‌تر بانک‌های مرکزی دو کشور، از اجرایی شدن پیمان پولی دوجانبه بین ایران و ترکیه خبر داده بودند.

 

براساس پیمان پولی دوجانبه ایران و ترکیه، طرفین اعتباری به میزان ۵ میلیارد لیر و معادل آن به ریال ایران - در اختیار بانک‌های عامل دو کشور - برای یکدیگر تخصیص دادند که برای گشایش اعتبارات اسنادی به نفع تجار دو کشور با سررسید پرداخت یکساله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به‌نظر می رسد پس از انعقاد این قرارداد، ایران و جمهوری آذربایجان قصد دارند با هدف حذف ارزهایی نظیر دلار و یورو از مبادلات، پیمان پولی دوجانبه جدیدی را منعقد کنند.

 

اقتصادنیوز

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • شاه کلید مهار تورم
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)