Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان و دیدار با زوار پاکستانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر نهادها و دستگاههای استان اعم از نظامی، انتظامی، هلال احمر، علوم پزشکی، فرمانداریها، شهرداریها، اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد اربعین استان برای خدمات دهی به زوار حسینی آماده هستند و این باور و عشق در همه وجود دارد زیرا خود را خادم ائمه (ع) می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با وجود تمامی امکانات، تجهیزات، خدمات رسانی ها و غیره هنوز کافی نیست و پارسال هزار متر زمین به زائرسرا اضافه شد و قرار است از مشارکت آستان قدس، آستان حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری برای توسعه این مکان استفاده تا در کنار مساعدت های دولت حرکتی شایسته انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خدمت رسانی به زوار حسینی افتخاریست که همه را به خود جذب می کند ادامه داد: علاوه بر دستگاههای عضو ستاد اربعین، اصناف و شرکت ها و بازاریان نیز برای خدمات دهی وارد صحنه شده اند بطوریکه اتحادیه خبازان اعلام کرده است تمامی نان مورد نیاز زوار اربعین در زائرسرای امام رضا (ع) را تامین می کند و این حرکت خود الگویی مناسب برای سایر صنوف است.
وی تصریح کرد: باید همه را در این کار بزرگ شریک و همسو کنیم و در یک کلام خیل کثیر را در مسیر قدم زوار عزیز که با طی مسافت طولانی و تحمل سختی ها و سختگیریها خودشان را به ایران رسانده اند، جاری کنیم تا دلشان روشن و امید و نشاط در چهره های خسته از آثار سوء نیت ها در کشور خودشان، ایجاد شود.
وی در پاسخ به این سئوال که حدود 10هزار زائر پاکستانی برای ورود به خاک ایران در مرز آن کشور گرفتار مشکلاتی هستند برای روان سازی ورود و حل مشکل چه رایزنی ها و تدابیری با کشور همسایه انجام می شود، گفت: با دیپلماسی فعال و ارتباط خوبی که با پاکستان داریم رایزنی ها در حال انجام است و اینگونه نیست که وقتی چیزی از آنان بخواهیم حرف ما را زمین بیندازند.
هاشمی افزود: در همین زمینه سرکنسول پاکستان در زاهدان را دیشب به استانداری دعوت کرده و وی را در جریان مسائل و مشکلات بوجود آمده برای زوار حسینی در مرز پاکستان قرار دادند که بدنبال آن امروز سرپرست اداره کل امنیتی و انتظامی به همراه معاون سرکنسول پاکستان از مرز بازدید کرده و از حضور زوار و رفتار نیروهای پاکستانی با آنان فیلم تهیه و مستندسازی کردند و در همان محل به نماینده دولت پاکستان تفهیم شد که این طرز رفتار با زوار که شهروند خودشان هستند قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: در این بازدید نماینده دولت پاکستان فرماندار خود را احضار و تذکر لازم را به وی داده و خواسته است تا ماموران در رفتارشان تجدید نظر کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با خبر شدم که زوار بازگشته از مراسم عاشورا هنوز در مرز تفتان سرگردان هستند که اگر این خبر درست باشد قطعا باید به این نوع رفتارها اعتراض کرد زیرا ما وظیفه انسانی و اسلامی خود می دانیم که به سهم خودمان از زوار دفاع کنیم.
هاشمی افزود: دکتر ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور امشب در تماس تلفنی از مشکل پیش آمده برای زوار در آنسوی مرز ابراز نگرانی می کرد که در مورد مسائل بوجود آمده گفت وگو شد و ایشان نیز قول دادند که امشب با وزارت خارجه هماهنگی کنند تا فردا سفیر پاکستان در تهران به وزارت خارجه دعوت و هم اندیشی لازم انجام و مشکلات در فضایی دوستانه حل شود.
وی خاطر نشان کرد: البته خودما احساس کردیم که حجم ورودی زوار افزایش یافته و زمان پذیرش طولانی شده است به همین سبب جانشین فرمانده انتظامی به مرز اعزام و تدابیر لازم اندیشیده شد بطوریکه پنج گیت ورودی به 10 گیت افزایش یافت تا زمان پذیرش به حداقل برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما خوشحالیم که یک پایانه مرزی در مرز با پاکستان را به سه پایانه افزایش داده ایم این در حالیست که در مرز با افغانستان تنها یک پایانه داریم، به همین سبب باید با سرکنسول و سفیر پاکستان هماهنگ کنیم تا برای زوار تغییر مسیر ایجاد کنند و اکنون منتظریم دولت پاکستان نقطه صفر مرزی را مشخص کند و دو مرز را به عنوان مرز رسمی بپذیرد.
وی افزود: با پذیرش این مرزهای رسمی آمادگی وجود دارد که از طریق دریا، زمین و هوا مسافر پذیرش کنیم و اعلام هم کرده ایم که شهروندان پاکستانی می توانند از مرز ریمدان وارد شوند و در واقع زوار و مسافران کراچی و دیگر نقاط پاکستان می توانند از طریق دریا به بندر گوادر سفر کرده و پس از آن با طی 80 کیلومتر به مرز ریمدان رسیده و از این مسیر وارد ایران شوند.
هاشمی گفت: ما زیر ساخت ها را آماده کرده ایم و اگر دولت پاکستان پای کار بیاید سال آینده وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: 27 هزار نفر از این زوار در ایام محرم و صفر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده اند.
وی بیان کرد: همچنین 268 دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل زائران تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی افزود: 2 تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر هستند.
وی تصریح کرد: هزار و 300 کودک پاکستانی تا کنون واکسینه شده اند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از این استان تا کنون در سامانه سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.
میرشکاری اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان برای نخستین بار امسال برای پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
6081 خبرنگار و انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد

 رژه نیروهای مسلح در زاهدان در محوطه لشکر ۸۸ زرهی زاهدان آغاز شد و یگان‌های نمونه ارتش آخرین توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند. همچنین تجهیزات جدید و پیشرفته نظامی و دفاعی موتوری و زرهی در معرض دید حاضران قرار گرفت.

نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیروهای مسلح و رژه یگان های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه از جمله برنامه های این روز بود.

فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: مراسم رژه نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان مانند سالهای گذشته به موازات سایر استان‌ها در سراسر کشور در شهر زاهدان با حضور همه مردم، مسوولان، خانواده شهدا، جانبازان، پیشکسوتان و نیروهای چهارگانه ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی به نحو مطلوبی برگزار شد.

سرتیپ‌دوم عادل حیدری بیان کرد: روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی یادگاری از نگاه با بصیرت امام خمینی (ره) است به همین دلیل این روز فرصتی برای نیروهای مسلح به شمار می‌رود تا با آرمان‌های اسلام، قرآن و رهبری تجدید پیمان کنند و آمادگی خود را در حوزه تجهیزات و اقتدار دفاعی به رخ همگان بکشند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف همه ارتشیان و همرزمانمان که در عملیات غرور آفرین وعده صادق با همکاری سایر نیروهای مسلح توانستند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان این انقلاب به‌ویژه رژیم صهیونستی و همپیمان جنایت کارش آمریکا بزنند قدردانی می‌کنیم.

فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همرزمانمان با این اقدام با تعهد به ولایت مداری و عمل به منویات مقام معظم رهبری موجب خشنودی معظم له و ملت ایران شدند.

وی گفت: به همه مردم سیستان و بلوچستان اعلام می‌کنیم ارتش ما بویژه نیروی زمینی در اوج آمادگی و اقتدار قرار دارد، بخش کوچکی از تجهیزات به روز شده ارتش که عمدتا بومی اند و به دست فرزندان این انقلاب آماده شده امروز رسانه ای شد و قطعا بخش اعظم آن در زمان و مکان مناسب علیه دشمنان این نظام استفاده خواهد شد.

سرتیپ‌دوم حیدری عنوان کرد: نیروهای مسلح برابر شعار "ارتشی سپاهی یک لشکر الهی" آماده جان‌فشانی در راه آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ثابت می‌کند که ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی روزگاری در سرنگونی رژیم نحس پهلوی و در خاکریز دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز ایثارگری و مجاهدت‌های زیادی کرده است که در عصر حاضر همه ارتشیان در کنار یکدیگر آمده خدمت رسانی به مردم هستند.

فرمانده لشکر ۸۸ زرهی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و کرونا بر کسی پوشیده نیست چرا که ارتش برای مردم است به همین دلیل تحت هر شرایطی آماده جانفشانی برای مردم خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مسیر ریلی راه آهن زاهدان_میرجاوه مسدود شد
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران