Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:21:38 GMT

فعالیت ۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار در مرز شلمچه و چذابه

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۱۵۲۷

فعالیت ۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار در مرز شلمچه و چذابه

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان گفت: از جمله اقدامات مهم در زمینه اربعین می‌توان به شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها اشاره کرد به طوری که اکنون حدود ۸۰۰ موکب شناسنامه‌دار در دو مرز شلمچه و چذابه داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شلمچه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمود موسوی امروز در جمع اصحاب رسانه در مرز شلمچه اظهار داشت: این حرکتی که می‌بینید سفره‌ای معنوی است که در استان خوزستان پهن شده و علاقه و محبت مردم به امام حسین(ع) را نشان می‌دهد و می‌توان گفت به جز در ایران و عراق هیچ جای دیگر چنین حرکتی معنوی وجود ندارد و این در نوع خود اقتدار تشیع را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدامات ستاد عتبات عالیات در امسال، افزود: ما در اربعین سال 96 جلسات و پیگیر‌ی‌های متعددی داشتیم و جلسات شبانه روزی بسیاری برای پیگیری امور خدمت به زائران تشکیل دادیم که خروجی آن چندین اقدام مهم است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان درباره اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: از جمله اقدامات مهم شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها بود. اکنون حدود800 موکب شناسنامه‌دار در دو مرز شلمچه و چذابه داریم همچنین حدود 100 الی 200 موکب بدون مجوز در حال فعالیت است و تنها برای فراگیر و مردمی‌تر شدن این حرکت اجازه برگزاری موکب دادیم تا هر چه بیشتر این خدمت توسط مردم اداره شود.

وجود 7 موکب اتباع خارجی در شلمچه

وی درباره نحوه ارائه وعده‌های غذایی عنوان کرد: ما هماهنگ کردیم به‌طور 24 ساعته 3 وعده غذایی را به زائران ارائه دهیم، تمام مواکب‌ها آب، چای و خرما را در کنار میان وعده‌ها ارائه می‌دهند همچنین تنوع غذایی‌مان بیش از 50 نوع غذا است و حتی در موکب‌های بانوان، غذای کاملاً خانگی به زائر داده می‌شود که تمام این اقدامات بسته به لطف مردم است.

موسوی گفت: شهرستان‌های امیدیه، ماهشهر، آغاجاری، آبادان و خرمشهر بیشترین موکب‌ها را دارند و میزبان زائرین در مرز شلمچه هستند همچنین تعدادی استان معین از جمله فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد در مرز شلمچه موکب برقرار کرده‌اند و 7موکب اتباع خارجی داریم که 6 عدد از آن‌ها توسط مهاجران افغانستانی ساکن تهران، یزد، اصفهان، قم، فارس و اهواز اداره می‌شود.

وی با اشاره به توانایی اسکان 50 هزار زائر در روز در مرز شلمچه، افزود: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز اردوگاه‌های سپاه نیز برای جا دادن به زائران اعلام آمادگی کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان درباره موکب‌های بانوان در شلمچه تصریح کرد: 78 موکب خواهران را داریم که 15 موکب بین راهی و 49 موکب مشترک که اعضای خدمت‌گزار با یکدیگر محرم و خانواده هستند. ظرفیت خدمت خواهران بسیار بالاست و حتی تا سال بعد ظرفیت2 برابر شدن را نیز داریم.

منشور موکب داری توسط هر موکب تدارک دیده شده است

وی گفت: حتی ماشین لباس‌شویی برای شست‌و‌شوی لباس زائران در مواکب تدارک دیده شده و خیاطی لباس‌های که در راه پاره شده‌اند نیز توسط بانوان انجام می‌شود همچنین پخت 12 قرص هزار نان تیری محلی توسط شهرستان‌ها و ارسال به مرز شلمچه نیز در نوع خود جالب است.

موسوی اظهار داشت: منشور موکب داری توسط هر موکب تدارک دیده شده است که درباره نماز، بهداشت، امانت، رابطه با نا محرم و امر به معروف و نهی از منکر تذکر می‌دهد همچنین روزانه 10 هزار خادم در تمام بخش‌های خدماتی، درمانی و بهداشتی داریم.

وی تصریح کرد: این هفته اوج کاری ما است و مرز شلمچه و چذابه بسیار پر تردد می‌شود همچنین لازم به ذکر است ستادهای برای اسکان در زمان برگشت از عراق نیز در مرز شلمچه تهیه دیده شده است و موکب‌ها تا پایان ماه صفر درحال خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/

R41468/P41362/S6,52,57,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت بارشی در جنوب کشور

فعالیت سامانه بارشی در آخرین روز های فروردین جنوب کشور مخصوصا سیستان و بلوچستان و کرمان را سیلابی کرد و خساراتی هم به جای گذاشت.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070999 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • بسته دو ؛ مشروح فعالیت‌های وزرا در استان سمنان
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • ادامه فعالیت بارشی در جنوب کشور
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند