Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:06:32 GMT

استونی حضور ۶ نظامی خود را در افغانستان تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۲۵۱۲

استونی حضور ۶ نظامی خود را در افغانستان تمدید کرد

با وجود اینکه آمریکا خواستار اعزام هزار نظامی ناتو به افغانستان شده است، دولت استونی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد تا حضور ۶ نظامی خود در افغانستان را تا سال آینده میلادی تمدید کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی تلاش آمریکا برای متقاعد کردن کشورهای عضو ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان دولت استونی با تمدید حضور 6 نظامی خود در افغانستان به مدت یک سال دیگر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تا یک سال آینده 6 نظامی این کشور در افغانستان حضور خواهند داشت و فقط در دوران چرخش نیرو تعداد نظامیان استونیانی به 12 نفر برای یک ماه افزایش خواهد یافت.

«بی.ان.اس» رسانه‌ای اروپایی در گزارشی نوشت: دولت استونی در نظر دارد تا سال آینده چهار تیم متخصص خنثی‌سازی مواد منفجره را برای آموزش نیروهای افغان به شمال افغانستان اعزام کند.

با این حال وزارت دفاع استونی برای نیروهای نظامی خود در افغانستان 281 هزار یورو بودجه تخصیص داده است.

این در حالی است که اخیرا «کی بیلی هاچسن» سفیر جدید آمریکا در ناتو از کشورهای عضو این سازمان خواسته بود تا با اعزام هزار نظامی بیشتر به افغانستان تعهد خود به آمریکا را نشان دهند.

پیش از این نیز وزیر دفاع نروژ در پاسخ به درخواست آمریکا، انگلیس و ناتو برای مشارکت نظامی بیشتر در افغانستان از اعزام 10 نظامی دیگر به افغانستان خبر داده بود.

نیوزیلند نیز اخیرا در اقدامی نمادین بنا به درخواست سازمان ناتو و رئیس جمهور آمریکا از اعزام سه نظامی دیگر به افغانستان خبر داد که مجموع تعداد نظامیان نیوزیلندی در افغانستان را به 13 نفر خواهد رساند.

گفتنی است که تاکنون 9 نظامی استونیایی در افغانستان کشته شده‌اند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است

وسلی کلارک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق نیرو‌های مسلح ناتو در اروپا، روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تجربه‌ترین دولتمرد جهان توصیف کرد.

کلارک گفت: "پوتین باتجربه‌ترین دولتمرد در دنیای مدرن است. او یک مامور اطلاعاتی حیله گر است و اگر او برود برای ما بسیار بهتر است. "

به گفته وی، در تابستان امسال روسیه یک "بازی بزرگ" را برای آزادسازی بیشتر سرزمین‌های اوکراینی انجام خواهد داد.

او اذعان کرد که "شرایط در نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) بسیار سخت است" و درگیری بین روسیه با اوکراین و ناتو را "مسابقه استقامتی" نامید.

به گفته وی، سال ۲۰۲۵ ممکن است برای روسیه، اوکراین و ناتو تعیین کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا در افغانستان + فیلم