Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز، گروه استان ها- عباس خسروانی*: دشمن شناسی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری به جوانان است و همواره جوانان را به مجهز شدن به علم دشمن شناسی سفارش کرده اند. ایشان فرمودند: یادتان نرود که در این راه بسیار مهم و خوش‌عاقبتی که شما دارید حرکت می کنید به سمت آرمان ها و می توانید و قدرت آن را دارید، دشمن اصلی شما آمریکا است؛ این را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان).

قطعا مطالعه تاریخ انقلاب و تحولات آن یکی از بهترین منابع دشمن شناسی نسل جوان انقلاب است.۱۳ آبان یکی از این رویدادهای تاریخی انقلاب است که می توان از آن درس ها آموخت. ۱۳ آبان جزو شکوهمندترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. این روز به یاد ماندنی در اذهان ملت بزرگ ایران به نماد روشنی از استکبار ستیزی بدل شده است. استکبار برای ملت ما یادآور پلیدی و ظلم و ستم بوده و هست. این مردم سال ها در برابر تجاوزگری مستکبرین ایستادگی کرده اند و اینک بعد از گذشت چندین دهه از ظهور و بروز استکبار، مردم ایران اسلامی به خوبی خوی استکباری را می شناسند و نشان داده اند که از آن غافل نخواهند بود.

‏شناخت این خوی از مشخصات بارز دشمن شناسی است که از اهمیت ویژه ای در ادبیات انقلاب اسلامی برخوردار است. مقام معظم رهبری در خصوص خوی استکبار می فرمایند: اگر یک ملت از حق خود، از شرف خود دفاع نکند، استبداد و استکبار تا اینجا پیش می آید که یک قانون ظالمانه ای مثل کاپیتولاسیون را بر این ملت تحمیل می کند. هدف سلطه استکباری این است. اینطور نیست که روابط دولتی مثل دولت آمریکا با یک کشوری که به قدر آن زور و قدرت ندارد، مثل دو کشور عادی باشد؛ از نظر خود آمریکایی ها، رابطه بین آمریکا و کشورهای به قول خودشان جهان سوم، رابطه ارباب و رعیت است. آنها اربابند، اینها رعیت اند. آنها هر اختیاری در این کشور دارند؛ نفتش را ببرند، گازش را ببرند، منافعش را ببرند، پولش را بگیرند، منافع آمریکا را در اینجا تامین کنند، ملت را هم تحقیر کنند.( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان)‏.

در میان کشور های دنیا کمتر کشوری را می توانید بیابید که علاوه بر داشتن اقتدار و توانمندی و استقلال همه جانبه، توانسته پرچم دار مبارزه با استکبار باشد. تنها جمهوری اسلامی ایران است که داعیه دار مبارزه با استکبار بوده و طی ۴ دهه گذشته علی رغم حضور همه جانبه در جبهه های جنگ سخت و نرم، نه تنها از قدرت و توانمندی اش کاسته نشده بلکه بر آن افزوده شده و توانسته موقعیت های بزرگی را در این جنگ نابرابر کسب کن اید.

به همین دلیل است که ایران الگوی مبارزه با استکبار جهانی است. جوانان ما باید بدانند که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران یکی از میدان هایی است که ملت بزرگ ایران تقابل خود با نظام استکباری را به نمایش گذاشت و هیمنه آن را فرو ریخت و حیثیت آن را به سخره گرفت. این تقابل در شرایطی روی داد که لانه جاسوسی آمریکا با ایجاد شبکه ‏های جاسوسی و اطلاعاتی در پی آن بود تا با بحران آفرینی، تضعیف نیروهای اصیل انقلاب و جایگاه و شخصیت حضرت امام(ره) و همچنین ایجاد گسست و شکاف میان رهبری و نسل جوان، فعال‏ترین و انقلابی ‏ترین نیروی اجتماع را از رهبری دور کند تا بتواند با تاثیر بر آنها و نفوذ در ارتش، حرکت انقلابی مردم ایران را آسیب‏ پذیر نماید.

از سوی دیگر سفارت آمریکا مسئول انحراف افکار عمومی از خطرات شیطان بزرگ در ایران نیز بود. به همین دلایل مسئولین سفارت آمریکا در پی آن بودند تا با برقراری ارتباط با مسئولین دولت موقت راه رسیدن به اهدافشان را تسهیل کنند. عملکرد خلاف عرف دیپلماتیک سفارت آمریکا و فعالیت علیه منافع انقلاب اسلامی باعث شد تا دانشجویان پیرو خط امام(ره)، انقلاب دیگری را خلق کنند و با شجاعت این مرکز توطئه را تسخیر و به فعالیت آن خاتمه دهند و چهره واقعی آنان را باری جهانیان نمایان سازند.

با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اسناد غیر قابل انکار خیانت و مفاسد دربار شاهی از یک سو و سرسپردگی برخی عناصر مدعی ملی گرایی از دیگر سو و نیز حجم دخالت های آمریکایی و خارجی در امور داخلی کشورمان افشا شد. اسنادی که ضمن خنثی سازی مظلوم گرایی عناصر به جای مانده پهلوی و تلاش آنها در مخدوش جلوه دادن نظام مستقل جمهوری اسلامی، چهره استکبار جهانی آمریکا را در نزد ایرانیان و دوستداران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان منفور ساخت. این موضوع که به مثابه یک زلزله سیاسی بود پس لرزه هایی داشت که نه تنها ایران بلکه جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.

اشغال لانه جاسوسی آمریکا آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران آمریکا به وقوع پیوسته بود. با اشغال لانه جاسوسی، افکار عمومی جهان متوجه شد که ‏سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف جهان برای تعامل و ارتقای سطح روابط ایجاد نشده، بلکه ماموریت ‏آنان عمدتا برای جاسوسی، توطئه، براندازی و خیانت به دولت ها و ملت ها تنظیم شده است‎‏. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به مرکزی برای توطئه علیه انقلاب نوپای ملت ایران تبدیل شده بود خوی تجاوزگری آمریکا را بیش از پیش آشکارتر ساخت و دشمنی آنان با نظام جمهوری اسلامی وارد فاز نظامی شد.

اقدامات خصمانه آمریکا در جریان حمله نظامی به طبس، حمایت همه جانبه و آشکار از صدام در ‏حمله به ایران و مشارکت در جنایت های رژیم بعث عراق علیه مردم ایران نشان داد که اگر لانه جاسوسی آمریکا ‏اشغال نمی گردید، این لانه فساد به مرکز فرماندهی و اتاق جنگ آمریکا تبدیل می شد. مجموعه این شرایط بود که سفارت آمریکا به لانه جاسوسی معروف شد و آمریکایی ها به نماد استکبار جهانی مشهور شدند.

مقام معظم رهبری در تبیین واژه استکبار می فرمایند: استکبار یک تعبیر قرآنی است؛ آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسانها و ملت های دیگر را دارد، در همه‌ کارهای آنها مداخله می کند برای حفظ منافع خود؛ خود را آزاد می داند، حق تحمیل بر ملت ها را برای خود قائل است،حق دخالت در امور کشورها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچ‌کس نیست؛ این معنای مستکبر است.(بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان

به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که خوی استکباری آمریکا پا برجاست و تا زمانی که این رژیم از مشی و عملکرد خود توبه نکند هرگز تمایلی به برقراری ارتباط ندارد و همچنان به هرگونه برقراری روابط دیپلماتیک و مذاکره بدبین است. این هویت و اساس انقلاب و مشی و سیره امام(ره) و مقام معظم رهبری است. عدول از این اصل از سوی هر شخص و گروه و جریانی در هر جایگاهی محکوم بوده و هیچ جایگاهی در قاموس انقلاب ندارد. ما در هر شرایط می بایست از خوی استکباری آمریکا و ایادی اش غافل نشویم و ۱۳ آبان را که امروز به نماد مبارزه با استکبار تبدیل شده فراموش نکنیم.

به فرموده رهبر معظم انقلاب سیزده آبان یک نماد است؛ در دل خود، در عقبه خود معانی فراوانی دارد؛ که این معانی، همه برای ما درس است؛ باید به یاد داشته باشیم که طمع ورزی آمریکا، وابستگی رژیم طاغوت به آمریکا و فساد آن دستگاه، ایستادگی ایمان متکی به بصیرت امام بزرگوار و مردم، حضور نسل جوان، شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه و چهره آرایش کرده و بزک کرده آمریکا؛ اینها همه در دل کلمه سیزده آبان است.( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان)‏.

تاریخ سرتاسر عبرت است و ما براساس عقلانیت و توصیه انبیاء و اوصیای الهی می بایست از تاریخ عبرت بگیریم. این حوادث حاوی عبرت هایی است که می تواند چراغ راه آینده ما باشد و ما را از گرفتار شدن در پیچ و خم های راهی که برگزیده ایم در امان نگه دارد.‏ نسل جوان انقلابی باید بداند که مهمترین ویژگی ۱۳ آبان توکل بر قدرت الهی و ایستادگی همراه با بصیرت در راه مبارزه و عزت خواهی است. امام عظیم الشان ما در سیزدهم آبان سال ۱۳۴۳، به دلیل اعتراض به حق مصونیت آمریکایی ها در ایران، به وسیله نوچه های آمریکا، تبعید شد اما پانزده سال بعد، در سیزدهم آبان سال ۵۸، فرزندان امام(ره) که همان جوانان انقلابی دانشجو بودند، با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، آمریکا را از ایران تبعید کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، وقوع این رویداد به ظاهر محال و نشدنی را نتیجه توکل امام خمینی (ره) به قدرت خداوند و استقامت در غربت تبعید، دانستند و خاطرنشان کردند، امام(ره) هیچگاه ناامید و خسته نشد و با بیدار کردن مردم و ایجاد احساس استقلال، آرمانخواهی و مجاهدت در آنان، مردم را به تدریج وارد صحنه کرد و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

نظام استکبار جهانی باید بداند که ملت آزاده ایران هیچ گاه دشمنی ها، شرارت و آتش افروزی های آنان را فراموش نخواهد کرد و همچنان آمریکای خبیث را دشمن شماره یک خود و ملت های آزاده، مستقل و امنیت منطقه و جهان می داند و هر دم شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهد.

مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه یک عقیده و افتخار برای ملت ایران است. پس سیزده آبان یادآور یک حقیقت و بسیار مهم است و آن حقیقت عبارت است از روح استکبارستیزی در برابر قدرت ها و سلطه های استکباری.

آحاد ملت کشورهای گوناگون از جمله ملت ما نباید هرگز این را از یاد ببرند و بایستی بدانند این چهره، چهره متجاوز است، چهره متعرض است، قصد پیشروی دارد؛ تا اینجا که شرف یک ملت را لگدمال کند، تجاوز ناموسی کند، تجاوز عرضی کند، به جان و مال تجاوز کند و کسی هم نتواند از او سوال کند و توضیح بخواهد.( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان)‏

قطعا با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره یک پیوند عمیق و استراتژیک با حماسه عاشورا و امام حسین(ع) دارد، ۱۳ آبان امسال که مقارن با راهپیمائی عظیم اربعین حسینی است،حسینی‎تر از سال‎های گذشته برگزار و ملت ایران در این روز حماسه بزرگ دیگری را خلق خواهند کرد تا صدای «هیهات من الذله» خود را به دنیا مخابره کنند.

* سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان مرکزی

true برچسب ها : استکبار جهانی عباس خسروانی یوم الله 13 آبان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی با همکاری موسسه آموزش عالی ادیب مازندران، مرکز علمی تقدیس و دانشکده‌های علوم انسانی به طور سالانه در تاریخ 04 خرداد 1403 در موسسه آموزش عالی ادیب مازندران برگزار می‌شود.

هدف اصلی برگزاری کنفرانس ایجاد فضای تبادل اطلاعات در موضوعات مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی و بوجود آوردن فرصت های بررسی واکنش جامعه نسبت به آن موضوع و ایجاد تحولات اجتماعی و ارائه آخرین دستاوردها در محورهای کنفرانس می‌باشد. محورهای اصلی کنفرانس به شرح ذیل است:

زبان و ادبیات کشورهای اسلامی جغرافیای کشورهای اسلامی علوم ورزشی اسلامی آب و هواشناسی کشورهای اسلامی تاریخ و تمدن کشورهای اسلامی علوم اجتماعی و جمعیت شناسی اسلامی علوم قرآن و حدیث ادیان و عرفان فلسفه و کلام اسلامی آموزش و پروش اسلامی روانشناسی اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی علم اطلاعات و دانش شناسی اسلامی علوم مالی و حسابداری اسلامی باستان شناسی در تمدن اسلامی محیط زیست کشورهای اسلامی مطالعات زنان اسلامی معارف اسلامی اقتصاد اسلامی ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی علوم سیاسی اسلامی حقوق و فقه اسلامی مدیریت اسلامی شهرسازی و معماری اسلامی هنر اسلامی مدیریت تحول علوم انسانی الگوی ایران پشرفته اسلامی سیاست گذاری و حکمرانی اسلامی فرهنگ و تمدن اسلامی رسانه اسلامی

مهلت ارسال اصل مقالات: 1403/02/27/ اعلام نتایج داوری: 1403/02/30/ اعلام نتایج داوری زود هنگام: 10 روز کاری/ مهلت ثبت نام: 1403/02/30/ برگزاری کنفرانس: 1403/03/04.

برای شرکت در اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم)
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است