Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه قم گفت: راهپیمایی روز ۱۳ آبان در سراسر ایران و قم باشکوه باید با یک فریاد رساتر از گذشته باشد چراکه آمریکا به دنبال تهی کردن عزم و اراده مسئولان و مردم است. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مصلی قدس، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار داشت: باید آسیب‌زدایی کرد و پنبه‌های مادیت را از گوش‌های خود بیرون آوریم تا جزو انسان‌های متقی و پارسایان واقعی قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن گرامیداشت مقدم زوار اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور افزود: اربعین غریبانه سالار شهیدان از روزی که جابر بر سر قبر فرزند رسول خدا نشست و اشک ریخت شروع می‌شود، اما حقانیت اربعین آن جایی نمایان می‌شود که ۲۰ میلیون عاشق به زیارت امام شهیدان می‌روند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اربعین پدیده‌ای است که بالای ۲۰ میلیون و از بیش از ۱۰۰ کشور عالم انسان‌های دلباخته و شیدا در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند، آن‌هم در راهپیمایی که بالای ۱۰۰ کیلومتر است که در آن شرکت می‌کنند، نظم این مراسم درون‌زا است و این مراسم تاریخی قرن‌ها ادامه داشته و عشق و ایثار در قلب‌های این راهپیمایان موج می‌زند.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: آن روز جابر تن‌ها با آن حال زار بر قبر حسین (ع) اشک ریخت، اما امروز میلیون‌ها انسان عاشق بر گرد حرم امام حسین (ع) طواف می‌کنند.

امام‌جمعه قم مقوله فرهنگ عمومی را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نقش خوبی ایفا کرده، اما مسئولان باید در نقش‌آفرینی جدی این شورا‌ها باید بیشتر موردحمایت و توجه قرار گیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به‌روز دانش‌آموز و گرامیداشت این روز گفت: طرح امروز آمریکا طرح تکمیل‌شده نسبت به طرح‌های قبلشان است، اما در این ابعاد تازگی دارد و راهپیمایی روز ۱۳ آبان در سراسر ایران و قم باشکوه باید با یک فریاد رساتر از گذشته باشد چراکه آمریکا به دنبال تهی کردن عزم و اراده مسئولان و مردم است.

آیت‌الله اعرافی گفت: برخی به دنبال ترویج فکر صلح با دشمن هستند همچنین فشار اقتصادی، فشار بر جبهه مقاومت، فشار بر تجزیه کردستان عراق، تقویت جبهه مزدوران در منطقه، همراه ساختن جبهه اروپایی و تحریم‌های جدید به بهانه‌های جدید از نمونه کارهای جدید آمریکا است.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها مکرر راست نگفتند و ما نیز فریب آن‌ها را خوردیم، مسئولان باید توصیه‌های رهبری معظم انقلاب را باید جدی بگیرند و دل نبندند برای آنکه اروپایی‌ها موفق‌تر شوند ازاین‌رو باید آگاهی و بصیرت در برابر این سلسله نقض عهد‌ها را داشته باشند و جبهه مقاومت باید منسجم‌تر شود و باید بر نیروی خود تکیه کنیم.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه عزم و اراده ما باید مستحکم‌تر شود، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در برابر تمام این توطئه‌ها خواهیم ایستاد، روز ۱۳ آبان روزی است که همه ملت ما در یک آزمون جدید درصحنه مبارزه با دشمن حضور خواهد یافت.

آیت‌الله اعرافی ضمن تقدیر و تشکر از امور پزشکی و مقوله بهداشت و درمان قم تأکید کرد: امیدواریم بر این مقوله مسئولان قم اهمیت بیشتری داده و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه قم با اشاره به زمینه‌سازی تشکیل خانواده توسط حکومت، جامعه و خانواده اظهار داشت: اسلام هم در سطح عموم جامعه، هم در سطح حاکمیت و هم در سطح خانواده انسان را متعهد کرده است و کسی نمی‌تواند از تعهدهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شانه خالی کند، یکی از این امور ازدواج است که هیچ‌کس نمی‌تواند از تعهدات آن شانه خالی کند.

وی افزود: آحاد جامعه و همه مکلفان در یک جامعه در قبال یک ازدواج به‌موقع، به هنگام و درست و در قبال شکل‌گیری خانواده‌های سالم مسئول‌اند، در اینجا بحث وظایف استحبابی و وجوب شکل‌گیری خانواده است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه همه انسان‌ها در برابر نیکی‌ها و سلامت جامعه وظیفه دارند، تصریح کرد: آیه "تعاونوا علی البر و التقوی" اشاره به این مطلب دارد که باید اگر می‌توانیم و استطاعت داریم زمینه ازدواج جوانان را ایجاد کنیم تا خانواده‌های خوب‌شکل بگیرد.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: قاعده امربه‌معروف و نهی از منکر نیز به این مسئله برمی‌گردد که اگر می‌توانیم در راه شکل‌گیری خانواده سالم تلاش کنیم، هم جلوی طلاق و فروپاشی خانواده را باید گرفت و هم باید در راه شکل‌گیری ازدواج‌های درست و به‌موقع تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه در روایات آیه ۸۸ سوره نساء بر واسطه بودن در کارهای خیر اشاره دارد، گفت: کسی که در کار خیر سهیم شود و در امر ازدواج وساطت کند در کار خیر سهیم است و این آیه اشاره به‌واسطه گری در کار خیر دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بهترین وساطت‌ها را در امر ازدواج بیان و تأکید کرد: اگر کسی وساطت می‌کند که دو رفیق صلح کنند و یا گرهی از کار کسی گشوده شود این مسئله اشاره به شریک بودن در کار خیر دارد و این امر یک تکلیف کفایی است و سطح اول تکلیف عمومی است که همه جامعه به فراخور توان خود باید تلاش کنند تا خانواده‌ها استوار بماند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات فراوانی تأکید بر واسطه‌گری در امر ازدواج شده است، در روایتی نقل‌شده که خداوند به چهار گروه نگاه ویژه در قیامت می‌کند، کسی که معامله‌ای کرده و طرف پشیمان است و سرسختی در فسخ معامله نشان نمی‌دهد، دوم به فریاد آدم گرفتار رسیدن، سوم آزاد کردن بنده و چهارمین مورد واسطه شدن و فراهم کردن شرایط برای آنکه جوانی ازدواج کند خداوند نگاه لطف به این شخص می‌افکند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان گفت: روزی که هیچ سایه‌ای در آفتاب روز قیام نیست چند گروه در زیر سایه الطاف الهی قرار می‌گیرند و نخستین گروه کسانی هستند که شرایط ازدواج جوانی را فراهم می‌کنند، است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم

به گزارش "ورزش سه"، اریک تن‌ها‌خ تایید کرد که شیاطین سرخ در تابستان تلاش ناموفقی برای جذب هری کین داشته‌اند و اظهار داشت که ناتوانی منچستر یونایتد در جذب اهداف اصلی، پروژه بازسازی آنها را به تأخیر می‌اندازد.

کین هدف اصلی یونایتد در تابستان بود، اما با منتفی شدن این انتقال، آنها مجبور شدند به گزینه‌های جایگزین روی بیاورند. باشگاه تصمیم گرفت سرمایه‌گذاری بلندمدت را هدف قرار دهد و در نهایت با انتقالی ۷۲ میلیون پوندی راسموس هویلوند را به خدمت گرفت.

تن‌هاخ قبلاً در مصاحبه‌ای گفته بود که درک می‌کند که ممکن است یونایتد نتواند بازیکنان سطح بالایی را جذب کند و حالا در گفت‌وگویی جدید تأیید کرد که یکی از این بازیکنان سطح بالا که یونایتد به دنبال او بوده، هری کین است.

او گفت: «من می‌توانم مهاجمی را ببینم که قبلاً توانایی‌هایش را ثابت کرده است، می‌خواستیم او را به خدمت بگیریم اما نتوانستیم و سپس به سراغ راسموس رفتیم چون او یک استعداد است.

می‌دانید که هری کین در هر فصل حداقل ۳۰ گل برای شما خواهد زد. ما او را می‌خواستیم اما این انتقال انجام نشد. هویلوند بزودی به سطح او خواهد رسید اما این فرایند زمان می‌برد و همین باعث می‌شود که ما زمان بیشتری را برای بازسازی تیم و بردن آن به سطوح بالاتر نیاز داشته باشیم.»

دیگر خبرها

  • اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا نشانه بیداری جهانی است
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد