Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@02:54:54 GMT

جمع‌آوری183کیلو موادغذایی فاسد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۳۵۲۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خدمات و فعالیت‌های حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی را تشریح کرد. ناطقان: دکتر راضی ناصری‌فر گفت: نیروهای خدوم حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی تمام تلاش و توان خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین خدمات را به آنان ارائه کنند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که پیام‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع و بروز بیماری‌ها در بین زائران، به آنان منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین آموزش چهره به چهره یکی از اهدافی است که در ایام تردد زائران همواره مورد توجه بوده که در این مدت، آموزش و توصیه های بهداشتی به تعداد ۷۵۲ زائر به صورت چهره به چهره منتقل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران، از موکب‌ها، اماکن و مراکز تولید، عرضه و مراحل پخت مواد غذایی در استان و خصوصا در شهرستان مهران به تعداد ۳۱۰ مورد بازدید کرده اند.

وی تصریح کرد: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، تعداد ۸۳ مورد کلر سنجی آب در مناطق مختلف انجام شده و برای برخورداری زائران از آب و مواد غذایی، تعداد ۲۳ مورد نمونه‌برداری باکتریولوژی از آب و مواد غذایی صورت گرفته است.

ناصری‌فر اضافه کرد: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی توسط بازرسین بهداشت محیط بالغ بر ۱۸۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از فروشگاه‌ها، مراکز تولید و عرضه موادغذایی در جمع آوری شده است.

بنابر اعلام وب‌دا، وی بیان داشت: در این مدت همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی تعداد ۲۸۰۰ نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته و از تعداد ۳۳ نفر مشکوک به بیماری، نمونه برداری شده و به ۶۴ نفر از زائران نیز مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در ایام تردد زائران بیش از ۴۰۸۹ پمفلت آموزشی به منظور ارتقاء وضعیت بهداشت و رعایت آن و جهت بالا بردن سطح آگاهی در بین زائران توسط کارشناسان بهداشت محیط توزیع شد. منبع: ایسنا برچسب ها: مواد غذایی ، مواد غذایی فاسد ، زائران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

سوران ایوبی سرپرست مرکز‌بهداشت بوکان با اشاره به اجرای طرح سلامت‌نوروزی در این شهرستان، گفت: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع موادغذایی‌تاریخ‌مصرف‌گذشته و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز ۵ هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه‌برداری‌میکروبی آب‌شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۵ هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت‌نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین امسال با هدف حفظ و ارتقای‌سلامت‌عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی اجرا شد.

بوکان با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم موادغذایی‌فاسد در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟