Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@19:30:51 GMT

نقشه جدید ترامپ علیه سیدحسن نصرالله

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۱۲۹

نقشه جدید ترامپ علیه سیدحسن نصرالله

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد آمریکا قصد دارد با تحت فشار گذاشتن دولت بیروت از لحاظ اقتصادی، حزب الله را وادار به عقب نشینی در پرونده سوریه کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه لبنانی النشره در یادداشتی به بررسی مساله آمریکا و همپیمانانش با حزب الله و تلاششان برای وادار کردن حزب الله به عقب نشینی‌اش در پرونده سوریه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این یادداشت به نقل از منابع دیپلماتیک در بیروت اعلام شده: «کشورهایی که از لحاظ سیاسی و اقتصادی با حزب‌الله در تقابل هستند که در راس آن‌ها آمریکا است، [جهت اعمال فشار علیه حزب الله]تن‌ها دولت و موسسات دولتی لبنان را هدف نگرفته‌اند، بلکه این کشور‌ها از حزب‌الله لبنان به عنوان ابزاری برای رساندن پیام هایی به ایران در مذاکرات سوریه استفاده می‌کنند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «هرج‌ومرج سیاسی در داخل لبنان و درگیری مستقیم با حزب‌الله به نفع آمریکا و همپیمانانش نیست، چرا که بازتاب‌های احتمالی منفی آن بر آرامش نسبی در جبهه جنوبی تاثیر خواهد گذاشت و چه بسا منجر به ایجاد تحرکات جدیدی درخصوص مهاجرت پناهجویان سوری به اروپا و آمریکا شود و همچنین منجر به آن خواهد شد که چند دستگی در میان ارتش لبنان ایجاد شود و حزب‌الله و نیروهای همپیمان و حامی آن بر همه دستگاه‌های دولتی مسلط شوند.»

النشره در ادامه نوشت: «موضوع متشنج کردن حزب الله از لحاظ سیاسی یک چیز است و مقابله داخلی با آن چیز دیگری است؛ دولت لبنان به دنبال موافقت آمریکا، ایران و عربستان، آن هم در شرایط منطقه‌ای بسیار پیچیده تشکیل شد و بر اساس تاکید‌های رسمی ریاض و منابع نزدیک به سعد الحریری نخست وزیر لبنان توافقی که در سایه این راهکار به وجود آمد، همچنان وجود دارد.

طبیعتا این مساله امکان افزایش فشار‌ها بر حکومت لبنان و اعمال محدودیت علیه دولت این کشور در زمینه اقتصادی جهت تحت فشار گذاشتن حزب الله و سوق دادن آن به عقب نشینی در پرونده سوریه را از بین نمی‌برد، ولی [اجرای این گزینه ها]با تلاش جهت حفظ ثبات داخلی دولت لبنان و حفظ ثبات امنیتی و سیاسی این کشور همراه خواهد بود.»

در این گزارش تصریح شده است: «یک طرح نظامی به رهبری آمریکا و همپیمانانش جهت هدف قرار دادن نظامی حزب الله در سوریه از هم‌اکنون تا پایان سال جاری وجود دارد، اما از شروطی که آن‌ها بر روی میز مذاکرات سوریه درخصوص حزب الله گذاشته اند، تضمین عقب نشینی حزب‌الله از داخل سوریه و مرزهای عراق به مناطق مرزی سوریه و لبنان است و همچنین حفظ امنیت منطقه اشغالی جولان از طریق گسترش تسلیحات نیروهای آندوف (نیروهای ناظر بر قطع درگیری سازمان ملل)؛ و همچنین درخواست استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرزهای سوریه با اردن، عراق، لبنان، ترکیه و فلسطین نیز از شروط آمریکا و همپیمانانش در مذاکرات سوریه است.

همه این‌ها در کنار این است که آمریکا هم اکنون در‌حال تلاش برای اعمال فشار جهت وارد شدن به پرونده جنوب لبنان از طریق خروج رژیم صهیونیستی از مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا به شرط گسترش فعالیت یونیفل و ایجاد دیوار حائل بین مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی در مقابل چشم پوشی لبنان از مناطق نفتی مورد نزاع با رژیم صهیونیستی، است.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ رژیم صهیونیستی را در العیشیه سرنگون کرد و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به روستاهای جنوبی، ۲ ساختمان مورد استفاده سربازان اشغالگر در متولا (المطلله) را هدف قرار داد.

به گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوبی و غیرنظامیان، ۲ ساختمان مورد استفاده سربازان اشغالگر در شهرک «متولا» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد و به آنها ضربه مستقیم وارد کرد که آخرین آنها شهرک کفر کلا بود.

مقاومت تاکید کرد که این ۲ عملیات در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت آنها انجام شد.

به موازات آن، حملات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان ادامه دارد و توپخانه دشمن حومه شهرک خیام را هدف قرار داد.

پیش از این حزب‌الله با سلاح‌های مناسب تجهیزات جاسوسی مقر «المالکیه» را با سلاح‌های مناسب مورد اصابت مستقیم قرار داده بود.

حزب‌الله لبنان همچنین با سلاح‌های مناسب، تجهیزات جاسوسی مقر «میسکاو عام» را هدف قرار داد که منجر به انهدام مجدد آن شد. این امر پس از آن صورت گرفت که اشغالگران این تجهیزات را به دنبال هدف قرار دادن آنها توسط حزب الله جایگزین کرده بودند.

مبارزان مقاومت لبنان در عین حال ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شامگاه یکشنبه مواضع نظامیان دشمن صهیونیستی را در مجاورت مقر «العاصی» با گلوله‌های توپ هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد در مجموع روز گذشته ۸ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داد.

کد خبر 846216 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • شکار جدید حزب‌الله لبنان ؛ پهپاد هرمس ۴۵۰ اشغالگران منهدم شد | جزئیات ۸عملیات دیروز علیه صهیونیست‌ها
  • نقشه آمریکا برای غزه و اسرائیل