Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار نظرآباد استان البرز با بیان اینکه نمی گوئیم حاشیه نشینی نداریم، گفت: آمار دقیقی از حاشیه نشینی در شهرستان نظرآباد نداریم.

حجت اله صادقی در حاشیه بازدید از غرفه مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه شهرستانهای استان البرز همگی زمینه مهاجرپذیری را دارند بیان داشت: زمینه های اشتغال در استان البرز فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شرایط اشتغال در شهرستانی فراهم باشد طبیعتا بیشترین آمار مهاجرت به این شهرستانها بالا خواهد بود.

وی عنوان کرد: کرج را از گذشته به ایران کوچک می شناسند و اقوام مختلف برای اشتغال به این شهر مهاجرت کرده اند و شهرستانهای استان البرز شکل گرفته اند. طبق آمار سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ رشد جمعیت در شهرستان نظرآباد ۳درصد بوده است.

رشد ۴درصدی دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان نظرآباد

صادقی با تاکید بر اینکه موضوع مهاجرت در شهرستانهای استان البرز جدی است، خطرنشان کرد: رشد دانش آموزی در مقطع ابتدایی در برخی از استانهای کشور یک درصد است در حالی که رشد دانش آموزی در شهرستان نظرآباد ۴درصد است.

وی افزود: آمار رشد جمعیت دانش آموزی مقطع ابتدایی در نظرآباد بالاتر از نرم کشوری است. برای رفع مشکل کمبود مدرسه در برخی از نقاط شهرستان مدارس مختلط است.

فرماندار نظرآباد تصریح کرد: مهاجرت زمانیکه امکانات و زیرساختهای شهری، اشتغال، مسکن، خدمات فرهنگی، آموزش و بهداشت فراهم نباشد با آسیب ها و پدیده های نوظهور و اجتماعی روبرو خواهیم شد. برای مهار اسیب های اجتماعی نیازمند فراهم کردن امکانات فرهنگی، مسکن، گسترش اماکن آموزشی و ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان نظرآباد هستیم.

آمار دقیقی از حاشیه نشینی در نظرآباد وجود ندارد

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از حاشیه نشینی در نظرآباد وجود ندارد، ابرازداشت: نمی گوئیم حاشیه نشینی نداریم، اما نسبت به سایر شهرستانها آمار کمتری وجود دارد. آمار رشد جمعیت در شهرستان های استان البرز به خصوص شهرستانهای کرج، ساوج بلاغ و نظرآباد نسبت به رشد جمعیت در کشور بالا است و درصد بالایی از مهاجرت به دلیل اشتغال است.

صادقی ادامه داد:زمانیکه به شهرستان نظرآباد آمدم مسکن مهر شهرستان فاقد واحدهای آموزشی و فرهنگی بود. طی دو سال اخیر دو مدرسه و چندین پایگاه بسیج در مسکن مهر افتتاح شد. همچنین کانون های مساجد فعال شده است.

وی عنوان کرد: مواد مخدر، طلاق و کمبود فضاهای فرهنگی سه معضل اصلی در شهرستان است. برخی از زیرساختها در شهرستان یا دیر فراهم شده یا هنوز فراهم نشده است.

صادقی خاطرنشان کرد: مبارزه با موادمخدر یکی از مباحث مهم استان است که جلسات مبارزه با مواد مخدر در سطح استان به ریاست استاندار و شهرستان با جدیت برگزار می شود. سپاه با ارائه برنامه های خوبی وارد عرصه مقابله با عرضه و فروش مواد مخدر شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان

عباس عزت آبادی پور گفت:با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی یاری رسان ما در ساخت مدارس باشند. 

وی افزود :ساخت ۱۱ مدرسه جدید به مساحت بیش از۷هزار  مترمربع و ۲۷ مدرسه در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ الی ۷۰ درصد با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سیرجان درحال انجام است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی و ساخت ۲ چمن مصنوعی و چندین کلاس درس ورزش و انجام کف پوش سالن ورزشی، ساخت و تعمیر ۱۲ در ۱۲ مدرسه و سرویس بهداشتی در ۹ مدرسه در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود:راه اندازی ۲ هنرستان هنر‌های زیبا و شهید نصیری لاری و ۲ هنرستان دیگر در آستانه راه اندازی با عنوان هنر‌های تجسمی و فنی و حرفه ای، اضافه شدن ۲ رشته جدید ایمنی و آتش نشانی و بهیاری در برخی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان، کسب نزدیک به چهل رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، کسب ۲ مدال نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های علمی در رشته کامپیوتر و اقتصاد، کسب ۹ رتبه تک رقمی، ۲۹ رتبه ۲ رقمی و افزایش چشمگیر رتبه‌های ۳ رقمی در کنکور سراسری نظری و فنی و حرفه‌ای از نتیجه تلاش همکاران و دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان است.

عزت آبادی پور تصریح کرد: با توجه به رشد چشمگیر جمعیت شهرستان سیرجان، یک خواهش از شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولید و اقتصادی با در نظر گرفته شدن مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به رشد قابل توجه جمعیت دانش آموزی به ویژه پایه اول ابتدایی و در نظر گرفتن اینکه در صورت ساخت و افتتاح ۶ مدرسه در هر سال وضعیت کنونی مدارس حفظ می‌شوند و نیز وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های متعدد علمی ورزشی و مهارتی دانش آموزان نسبت به ساخت و تجهیز مدارس اماکن ورزشی و مراکز علمی و پژوهشی یاریگر و یاری رسان ما باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان