Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@16:03:42 GMT

حرکت تهران به سمت شهر هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۳۹۰

حرکت تهران به سمت شهر هوشمند

شهر > شهری - همشهری آنلاین:
پروانه مافی گفت: در حال حاضر با توجه به تعامل مسئولان ذی ربط در حوزه شهر هوشمند، مقدمات و زیر ساخت‌های پیاده سازی شهر هوشمند در تهران آماده شده است و پایتخت در حال هوشمند سازی است.

پروانه مافی، رییس کمیته شوراها و شهرداری‌های مجلس در گفتگو با ایلنا در رابطه با وضعیت پیاده سازی تکنولوژی شهر هوشمند در تهران گفت: هوشمند سازی شهرها به خصوص کلانشهرها یک اولویت مهم و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنیا به سمت هوشمند سازی شهرها حرکت کرده است و ما نیز باید به سمت هوشمند سازی شهرهای ایران حرکت کنیم؛ در حقیقت هوشمند سازی یک ضرورت برای وضعیت فعلی کشور است و برای پیاده سازی این سیستم نیاز به ایجاد مشاغلی در حوزه فناوری اطلاعات است که می‌تواند تحولی را درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به دنبال داشته باشد.

مافی با بیان این که شهر هوشمند مسئله مهمی در بحث درآمدهای پایدار شهرداری است، گفت: شهر هوشمند می‌تواند تحولی بزرگ را در بخش اقتصادی شهرداری‌ها ایجاد کند. در حال حاضر با توجه به تعامل مسئولان ذی ربط در حوزه شهر هوشمند، مقدمات و زیر ساخت‌های پیاده سازی شهر هوشمند در تهران آماده شده است و پایتخت در حال هوشمند سازی است.

اختصاصي همشهري آنلاين: آشنايي با ملاحظات شهر هوشمند

رییس کمیته شوراها و شهرداری‌های مجلس در رابطه با وضعیت درآمدهای پایدار شهرداری گفت: در حوزه درآمد پایدار شهرداری‌ها به صورت هفتگی جلساتی با کمیسیون تشکیل می‌شود. در حال حاضر کمیسیون بر روی طرح نمایندگان کار می‌کند و تا به امروز 5 ماده از 28 ماده مطرح و به تصویب اعضای کمیسیون رسیده است.

وی تاکید کرد: دیگر فروش تراکم در درآمدهای شهرداری‌ها جواب نمی‌دهد و باید جایگزینی صورت بگیرد. شهرداری‌ها باید خط مقدم نگاه به درآمد پایدار با حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و مدیریت منابع و مصارف باشند تا بتوانند به رشدی مطلوب دست پیدا کنند.

در همین زمینه: نجفی: مردم نباید در برابر شهرداری احساس‌ ضعف‌ کنند طلب‌های شهرداری تهران به‌زودی پرداخت می‌شود انتصاب مدیرعامل جدید شرکت نوسازی عباس‌آباد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: نزدیک به ۷۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که در حوزه سلامت به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

خانم مرادی افزود: بخش‌های مشاوره سلامت روان، خدمات دندانپزشکی، متخصصان در حوزه قلب و عروق، اورولوژی و زنان و زایمان، مشاوران حوزه تغذیه و حوزه مامایی در این نمایشگاه حضور دارند که این بخش با استقبال حداکثری شهروندان مواجه شده است.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت:در این نمایشگاه، گروه‌های جهادی و مردمی که می‌توانند خدماتی در بخش سلامت ارائه دهند، هم حضور دارند.

خانم مرادی افزود: نمایشگاه سلامت شهر به مناسبت هفته ملی سلامت و با هدف ارائه توانمندی‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت و حضور حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های علمی، دانشگاهی، واحد‌های خدمت رسان در حوزه سلامت و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی دربین شهروندان تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای شهروندان است.

دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، با توجه به جایگاهی که در افزایش سطح سواد سلامت و کیفیت زندگی شهروندان دارد و ظرفیت‌های مختلف مانند خانه‌های سلامت و مراکز فراموز و فراهنگ برنامه‌های مختلفی در این نمایشگاه پیش بینی کرده است.

خانم مرادی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی و عرقی، کم تحرکی، رفتار‌هایی که سلامت روان و ایمنی شهروندان را تهدید می‌کند، سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است که در برگزاری نمایشگاه، تلاش شده این اولویت‌ها در نظر گرفته شود و برنامه‌ها طبق نظر متخصصان حوزه علوم سلامت باشد.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت: درطول سال هم برنامه‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود در خانه‌های سلامت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود