Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@19:52:59 GMT

به بیرون از جهان پرتاب خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۵۷۴

به بیرون از جهان پرتاب خواهیم شد

به عبارت دیگر ایران در شاخص یادشده از متوسط کشورهای جهان هم بسیار عقب است. نکته تلخ داستان این است که نمره داده شده به ایران در این شاخص درگزارشیادشده 4نمره کمتر آورده ایم یعنی از رتبه 120 به رتبه 124 تنزل پیدا کرده ایم. در باره این رتبه بندی به لحاظ تکنیکی و به لحاظ دلایل نزول و پیامدهای تاسف بار آن برای کسب و کار ایرانییان بحث های گوناگونی شده و در همین روزها نیز از سوی کارشناسان در کانون توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد شاید به نکات فراموش شده ای که این رتبه بندی به ذهن می آورد باید بیشتر دقت کرد. یک نکته بسیار با اهمیت در لایه های پنهان این رتبه بندی و رتبه بندی های مشابه این است که برخلاف تصور برخی افراد و گروهای با نفوذ و شهروندان ایرانی  " دگرگونی بدون ایستادگی " کشورهای جهان امروز است. به این معنی که کاهش رتبه ایران نشان می دهد کشورهای دیگر در حال جلو رفتن هستند. برخی تصور می کنند دنیای امروز با این همه سرزمین های متفاوت و آداب و عادت های مختلف درجا می زنند تا ایران گرفتاری هایش را هرگاه دلش خواست برطرف کند و گره از کارهایش باز کند. این بدترین تصور است که مدام کشور و میهن خود راسرامد بدانیم و چشم بر واقعیت ها ببندیم. این نکته فراموش شده را باید از پرده بیرون بکشیم و در برابر دیدگان شهروندان و مدیران قراردهیم تا بدانند می توان سال به سال بدتر و بدترهم شد و خدای ناکرده تا ته جدول سقوط کرد.  نکته دیگراین است که  کشورها با درک تاثیرخوش یا ناخوش این رتبه بندی ها بر تصمیم گیری بنگاههای جهان برای ورود به یک کشور یا خودداری از سرمایه گذاری در آن کشور نیروی مادی و اندیشه ای خود را برای روزآمد کردن قانون و مقررات مرتبط باکسب وکار متمرکز کرده و با درک دقیق از تاثیرات بهبود محیط کسب بر آینده از شرایط بد دور می شوند. نکته دیگر فراموش شده برای مدیران ایرانی شاید این باشد که نمی دانند اگر با زمانه پیش نروند و آنچه به عنوان جریان تحول جهانی در جریان است را نادیده بگیرند و بنا بر قول مشهور با زمانه نسازند این زمانه است که آنها را می سازد اما با درنگ و با تاخیر و پرت شدن به بیرون از جریان تحولی جهان. به نظر می رسد تا زمانی که چنین نکات با اهمیت و دارای اثرات عمیق و کسترده درکانون توجه مدیران قرارنگیرد و آنها از سرعمد یابر اثر ندانم کاری و نابلدی این نکات یعنی سازگارشدن با تحولات جهان ، پویایی بدون درنگ ودرحال پیشرفت سایر کشورها و اثرات واقعی رتبه بندی هایی از این دست رتبه بندی های بانک جهانی بر تصمیم بنگاهها برای ورود به ایران نادیده گرفته شود نباید انتظارداشت محیط کسب و کار در ایران روند بهبود یابنده را تجربه کند. مدیران اداره کننده جامعه ایرانی باید بیاموزند و آداب کسب و کار جهانی را یادبگیرند ونگذارند روز وروزگار ایران  و ایرانیان  هرروز بدتر از دیروز شود. به نظر می رسد برای اینکه معلوم شود جدی هستیم رییس دولت می تواند و باید نهادها و افرادی که در بدتر شدن شرایط نقش داشته اند را به پای میز محاکمه بکشد و مسببان این داستان تلخ  را شناسایی کرده و آنها را تنبیه کند. اگر یک بار این اتفاق بیفتد وبدتر کنندگان روزگار ایران در این شاخص و زیر مجموعه های آن شناسایی و تنبیه شوند شاید دست کم از بدتر شدن رتبه جلوگیری شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام و آرسنال روز یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر می‌روند. توپچی‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به منچستر سیتی در صدر جدول قرار دارند و تاتنهام هم در رتبه پنجم است و برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ رقابت می‌کند. آنگه پوستکوگلو در کنفرانس مطبوعاتی این دیدار درباره نکات بازی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

مصدومیت دستینی اودوگی؟
این واقعا برای خود او و ما ناامیدکننده است. او سال خوبی را پشت سر گذاشته بود و ما امیدوار بودیم بتوانیم با همدیگر فصل را تمام کنیم اما متأسفانه همانطور که گفته شده، فصل برای او به اتمام رسیده.

دلیل مصدومیتش؟
این فوتبال است، هر بازیکنی ممکن است به هر نحوی دچار مصدومیت شود. یک اتفاق ناگوار در تمرین رخ داد که باعث شد او آسیب ببیند.

اولیور اسکیپ مصدوم شده؟
بله متاسفانه درست است. او دچار یک مصدومیت جزئی شده و نمی‌تواند مقابل آرسنال بازی کند.

ریچارلیسون و پدرو پورو؟
آنها خوب تمرین کرده‌اند و هر دو آماده حضور برابر آرسنال هستند. هر دو در تمرینات آماده بوده‌اند و این موضوع من را امیدوار کرده است.

برای متوقف کردن آرسنال در راه رسیدن به جام انگیزه دارید؟
من و تیمم اهمیت بازی را درک می‌کنیم. ما درک می‌کنیم که اجازه ندهیم بزرگترین رقیب‌مان در بزرگ‌ترین دربی ممکن از ما جلو بیفتد. ما عواقب آن را درک می‌کنیم. بله تلاش خواهیم کرد آنها را از قهرمانی دور کنیم و مهم‌تر از همه این است که خودمان سه امتیاز را بگیریم و به رتبه چهارم نزدیک‌تر شویم.

سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرید؟
من نسبت به شما برتری‌ای ندارم. من هم مانند شما باید منتظر بازی‌ها و پایان فصل باشم و فقط نقش‌مان فرق می‌کند. امیدوارم به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

دیگر خبرها

  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان