Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرنگار العالم در عراق در خبري فوري اعلام کرد نيروهاي عراقي وارد شهر القائم شدند.
خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛ نيروهاي مشترک عراقي مرحله دوم عمليات آزادسازي شهر القائم در غرب استان الانبار را آغاز کرده و وارد شهر القائم شدند.
عمليات آزادسازي القائم از سه محور شرق و جنوب و جنوب غربي آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عمليات آزادسازي شهر السعده با موفقيت انجام شد و هم اکنون اين شهر در اختيار نيروهاي عراقي قرار گرفته است.
تکميلي -11:14- خبرنگار العالم در عراق: نيروهاي مشترک عراقي مرحله دوم عمليات آزادسازي شهر القائم در غرب استان الانبار را آغاز کرده و از سه محور به مرکز شهر حمله کردند و اولين سنگر گروه تروريستي داعش را پشت سر گذاشته اند.
جنگنده هاي ارتش عراق نيز در کنار نيروي زميني در عمليات آزادسازي غرب الانبار شرکت کرده اند؛ در حمله هوايي ارتش به اين منطقه، گماشته گروه تروريستي داعش در القائم و شمار زيادي از عناصر مسلح که در حال فرار از القائم به سوي البوکمال سوريه بودند، کشته شدند.
يک منبع اطلاعاتي در استان الانبار اعلام کرد: جنگنده هاي ارتش عراق با استفاده از اطلاعات تجسسي دقيق يکي از سرکرده هاي داعش در القائم به نام "ابو احمد العراقي" که گماشته اين تروريستي در القادم بود و شمار زيادي از عناصر داعش به هلاکت رسيده و کاروان آنها نابود شد.
يگان اطلاعات و تجسس الحشد الشعبي نيز اعلام کرد که با ادامه پيشروي نيروهاي عراقي به سمت مرکز القائم، عناصر داعشي به همراه خانواده هايشان به سمت البوکمال فرار کردند.
خبرنگار العالم در عراق همچنين اعلام کرد که عناصر گروه تروريستي داعش منازل شهروندان غير نظامي در محله "غزه" در جنوب شرق القائم را به آتش کشيدند تا مانع ديد جنگنده هاي عراقي شوند (بيشتر بخوانيد)
تکميلي -12:40- خبرنگار العالم در عراق: جنگنده هاي ارتش عراق با گشت زني اطراف القائم، اهدافي را که به يگان هاي در حال پيشروي ارتش تيراندازي مي کنند زير آتش مي گيرند.
از سوي ديگر نيروهاي الحشد الشعبي دو خودروي بمب‌گذاري شده تروريست ها را به منظور اختلال در مسير پيشروي نيروهاي مشترک عراقي به مرکز القائم آماده شده بودند، منهدم کردند(بيشتر بخوانيد)
تکميلي -13:00- منابع عراقي : نيروهاي الحشد الشعبي منطقه النهضه الغربيه در جنوب القائم را به طور کامل آزاد کردند.
تکميلي -13:02- منابع عراقي : نيروهاي مشترک عراقي منطقه تل الاغوات و وادي البطيخه در غرب الانبار را آزاد کردند.
تکميلي -14:20- رئيس شوراي شهر القائم در استان الانبار: نيروهاي امنيتي عراق گذرگاه مرزي با سوريه را آزاد کردند.
به گزارش پايگاه خبري العالم ناظم البردان به شبکه خبري سومريه عراق گفت: نيروهاي امنيتي امروز جمعه گذرگاه مرزي القائم با سوريه در غرب استان الانبار را آزاد کردند.
البردان گفت: نيروهاي امنيتي و عشاير همچنان به پيشروي خود ادامه داده و مناطق مرکزي القائم را از اشغال گروه تروريستي داعش آزاد مي کنند.
يک منبع امنيتي در استان الانبار گفت که نيروهاي امنيتي مشترک از ستاد عملياتي منطقه الجزيره و لشکر هفتم ارتش پس از بازپس گيري مناطق حي السکک و حي غزه در غرب شهر القائم، کنترل منطقه حي التنک را هم به دست گرفتند.
همچنين سرلشگر «عبد الامير رشيد يارالله» فرمانده عمليات آزادسازي غرب استان الانبار در بيانيه‌اي اعلام کرد که نيروهاي لشگر زرهي و تيپ دوم الحشد الشعبي توانسته‌اند هفت منطقه ديگر را در منطقه القائم آزاد کرده و براي آزادي باقي مناطق نيز پيشروي‌ها ادامه دارد.
به نوشته پايگاه خبري شبکه السومريه، او افزود: مناطق، «تل الاغوات»، مرکز پليس «سعده»، «الغزه»، ايستگاه برق «سعده»، «البطيخه»، «النهضه» و «البوحاجم» به دست نيروهاي عراقي افتاده است.
منابع خبري همچنين اعلام کرده‌اند که نيروهاي عراقي خود را براي اعلام آزادي کامل «القائم» آماده مي‌کنند.
تکميلي -14:45- «حيدر العبادي» نخست وزير عراق ورود نيروهاي عراقي به مرکز منطقه القائم و آزادسازي گذرگاه مرزي «حصيبه» با سوريه را تبريک گفت.
به گزارش العالم؛ هدف از اين عمليات علاوه بر آزادسازي آخرين نقاط خاک عراق از اشغال داعش، جداسازي القائم از مرزهاي سوريه و بدست گرفتن کنترل آن توسط نيروهاي عراق وجلوگيري از فرار اين عناصر به سمت سوريه و آمادگي براي حمله مجدد احتمالي يا دريافت نيرو و کمک از البوکمال در سوريه است.
داعش در بخش غربي منطقه القائم براي تسهيل فرار خود تعدادي از غير نظاميان را به عنوان گروگان و سپرانساني مورد استفاده قرار مي دهد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که شهر القائم به زودي از چنگ داعش آزاد مي شود.
«والي» داعش در القائم روز گذشته در يک حمله هوايي هنگام فرار به سمت سوريه کشته شد.
روز گذشته حيدر قاسم فرمانده ميداني عراقي به خبرنگار العالم گفته بود: نيروهاي عراقي در روستاي السلمان و در فاصله حدود 7 کيلومتري شهر القائم مستقر خواهند شد.
اين فرمانده ميداني تاکيد کرد: نيروهاي ارتش عراق به همراهي لشکر امام علي عليه السلام درآمادگي کامل هستند.
اين خبر در حال بروزرساني است ..

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: عملیات بزرگ و قدرتمند «وعده صادق» که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام دادند، بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود، همچنین یک پاسخ بسیار سخت و سنگین بود که در تفکرشان هم نمی‌گنجید که این اتفاق رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی قرارگاه شمال شرق، امیررضا آذریان، امروز _بیست‌ونهم فروردین‌_ در مراسم بزرگداشت روز ارتش ضمن تبریک بیست‌ونهم فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی است که از حضرت امام (ره) به یادگار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه با حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زده شد، عنوان کرد: این حماسه را باید به مردم به دلیل وجود نیروهای مسلح مقتدر، شجاع و آماده تبریک گفت و همچنین به رزمندگان این عملیات نیز که به وعده خود به نام وعده صادق عمل کردند، خسته نباشید می‌گوئیم.

آذریان افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام دادند، بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود، یک پاسخ بسیار سخت و سنگین که در تفکرشان هم نمی‌گنجید که این اتفاق رخ دهد، آنها بدانند که اگر بخواهد هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی رخ دهد یا قرار است رخ دهد، نقشه آنها قبل از اقدام از بین خواهد رفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به ویژه غرب آسیا تثبیت کرد، این قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده، هست و خواهد بود، امروز هم نیروهای مسلح همچنان که بالاترین مقامات نظام جمهوری اسلامی فرمودند برای انجام مأموریت آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ارتش قبل از انقلاب فرزندانش مؤمن، متعهد و در کنار مردم بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند و در تثبیت آن نقش بسیار مهمی داشتند، تصریح کرد: زمانی که شعار انحلال ارتش را سرمی‌دادند، حضرت امام (ره) با بصیرت و آگاهی کامل فرمان روز ارتش را می‌دهند، در تمام جریانات گروهک‌های ضدانقلاب، ارتش نقش بسیار مهمی را در کنار سایر نیروهای مسلح داشت.

آذریان اضافه کرد: اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دفاع مقدس زبانزد بوده و در تاریخ ثبت شده است، در دوران دفاع مقدس نیز وحدت بین ارتش و سپاه وجود داشت و در آن زمان شهید صیادشیرازی نقش بسیار مهمی داشتند و دشمن را از خاک جمهوری اسلامی بیرون راندند، بعد از دوران دفاع مقدس نیز از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کردند و دنبال ایجاد خودکفایی و خوداتکایی بودند که برای این منظور اقدام به ساخت انواع تجهیزات در نیروهای سه‌گانه و بعد چهارگانه ارتش کردند که قسمتی از قدرت این خودکفایی را در عملیات بزرگ نیروهای مسلح دیدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خاطرنشان کرد: امروز یگان‌های نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در شرق کشور و در کنار مرزبانان شمال شرق مرزبانی می‌کنند و جای دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی را نیز حراست می‌کنند، تاکنون هیچ‌گونه موردی در منطقه شمال‌شرق رخ نداده است و به دلیل بیداری، هشیاری، داشتن تجهیزات و امکانات خوب و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح است که امروز این اقتدار را در این منطقه داریم.

آذریان گفت: امروز انسداد مرز را که مساله اصلی در شمال‌شرق و خراسان‌رضوی بود، آغاز کردیم و با تلاش به پایان خواهیم رساند، بیش از نیمی یا شاید ۱۰۰ درصد مهندسی نیروی زمینی در شمال‌شرق مستقر است و انسداد مرز را انجام می‌دهند، ما در کنار مردم بودیم و هستیم، برای مردم کار می‌کنیم، اقتدار نظام را تثبیت کرده و می‌کنیم و راه امام (ره) و شهدا را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 745378

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از سیلاب در مرز بین المللی ریمدان + ویدئو
  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • میدان‌داری سپاه/ از آزادسازی گروگان تا خدمت‌ به سیل‌زدگان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • لحظه‌ای که لاپورتا آرزو می‌کرد هرگز نبیند (عکس)
  • بیانیه حزب موتلفه اسلامی در تبریک پاسخ موشکی ایران به اسرائیل
  • عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد