Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@13:57:00 GMT

سومین سوگواره چاووش خوانی در میناب

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۵۲۰۱

سومین سوگواره چاووش خوانی با حضور ۶۳ چاوش خوان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای رضاعلیچی از توابع بخش بندزرک میناب برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس، دبیر اجرایی این سوگواره هدف از برگزاری چاووش خوانی، حفظ آیین‌ها و سنت‌های عزاداری منطقه و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.
حبیب حقانی وند گفت: چاووش خوانی‌ها پیش از سخنرانی ها، برای اعلام عمومی و دعوت ازمردم برای حضور در حسینیه‌ها و شرکت در سوگواری، بدرقه زائران خانه خدا و زائران حرم ائمه اطهار برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار بخش بندزرک میناب هم گفت: ثبت چاووش خوانی به عنوان یک اثر معنوی به منظور حراست از آئین‌های دینی و مذهبی و جلوگیری از بدعت و خرافات در دستورکار قرار دارد.
علی بلاک افزود: پس از هفت سال پیگیری، نوحه‌های نشسته محلی میناب در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی سرنی حین گشت زنی در محور هشتبندی به میناب به یک دستگاه موتورسیکلت حامل بار مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند.

وی افزود: راکب موتورسیکلت که قصد فرار داشت در یک عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد و در بازرسی ۲۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد