Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استانها -ايرنا- خطيبان و امامان جمعه سراسرکشور بربرگزاري باشکوهتر راهپيمايي 13 ابان تاکيدکردند و همچنين با اشاره به حضور ميليون ها مشتاق امام حسين(ع) در پياده روي اربعين، اين کنگره عظيم را يک آيين عبادي سياسي دانستند که قدرت اسلام را در دنيا به نمايش مي گذارد.

به گزارش خبرنگاران ايرنا از پايگاههاي نمازجمعه مراکز استانهاي کشور، امامان جمعه تبيين سياست ها و آرمان هاي جمهوري اسلامي، آشکار کردن چهره واقعي و خبيث آمريکا، خنثي کردن سياست هاي آمريکا و ايجاد جبهه اي قوي در دنيا عليه آمريکا را چهار حوزه اي دانستند که دستگاه ديپلماسي کشور بايد درآستانه مراسم 13 آبان براي مردم دنيا آشکار نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان 13 آبان را روز ملي مبارزه با استکبار جهاني دانستند و افزودند: در اين روز سه حادثه مهم تبعيد امام راحل به ترکيه در سال 1343، حمله ماموران شاه به دانشجويان و دانش آموزان در دانشگاه تهران و شهيد و مجروح کردن ده ها دانش آموز در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام رخ داد.
خطيان جمعه تاکيدکردند: استکبار جهاني در 39 سال گذشته انواع توطئه ها را عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي و اجرا کرد، اما نتيجه تمامي اين توطئه ها به خودشان بازگشت.
آنان تصريح کردند: استکبار ستيزي تنها مربوط به انقلاب اسلامي ايران نيست، بلکه فرهنگ تمامي اديان آسماني بوده که پيامبران و جانشينان آن ها همواره براي مبارزه با استکبار تلاش کرده اند.
امامان جمعه گفتند: ايجاد شکاف در جامعه از مهمترين اهداف دولت آمريکاست، به همين علت در شرايط کنوني حضور تمامي مسئولان، مردم، جناح ها و قشرهاي مختلف همراه يکديگر در مراسم 13 آبان به منظور تاکيد بر ضرورت تبعيت از ولايت فقيه ضرورت دارد.
يوم الله 13 آبان به عنوان برگ زريني از تاريخ انقلاب اسلامي، يادآور تبعيد امام راحل در سال 43، گراميداشت ياد و خاطر دانش آموزاني که در سال 57 به دست نيروهاي رژِم پهلوي به شهادت رسيدند و نيز تسخير لانه جاسوسي آمريکا به دست دانشجويان در سال 58 است.
رژيم پهلوي در 13 آبان 1357، جمعي از دانش ‌آموزان تهراني که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند را به گلوله بست که بر اثر اين جنايت، 56تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمي شدند. در 13 آبان 1358 يعني تنها چند ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، دانشجويان لانه جاسوسي آمريکا را تسخير کردند.
** اربعين پديده شگفت انگيزي در طول تاريخ است
امامان جمعه سراسر کشور همچنين با بيان اينکه حضور 20 ميليون جمعيت عاشق و دلباخته در اربعين نشان دهنده حقانيت حسين(ع) و عظمت قيام در راه خدا است، گفتند: اربعين پديده شگفت انگيزي در طول تاريخ مي باشد که زبان از وصف اين پديده بزرگ بشري عاجز است.
آنان اضافه کردند: زنده نگه داشتن نام و ياد اهل بيت (ع) اجر معنوي و اخروي دارد و رهروان اين راه نيز مورد لطف خداوند متعال قرار مي گيرند.
آنان اظهارداشتند: راهپيمايي اربعين يکي از بزرگ ترين رخدادهاي جهان اسلام و مکتب تشيع است و تجمع ميليون ها زائر از سراسر کشور و ديگر کشورها براي همه اهل بيت و جهان بشريت پيامهاي بزرگي دارد.
خطيبان جمعه با بيان اينکه اربعين امتداد عاشورا و تبيين و تفسير قيام سيدالشهدا(ع) است، افزودند: اجتماع اربعين و عزاداري محرم و اجتماعات تاسوعا و عاشورا ثروتي عظيم و هويتي مقدس و سفينه النجاه و مصباح الهدي براي نجات کشورهاي اسلامي از ذلت هاي تحميلي است.
** سمنان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان گفت: 13 آبان روز هم افزايي و وحدت ملت ايران در برابر تجاوزگري و ياوه گويي استکبار جهاني و آمريکاست‌.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيدمحمد شاهچراغي در نماز جمعه اين هفته سمنان افزود: 13 آبان را بايد قدر بدانيم، اين روز پايه هاي نظام جمهوري اسلامي را بيش از پيش محکم کرد.
وي خاطرنشان کرد: آمريکا در چند روز گذشته در مجامع بين المللي ايران اسلامي را تروريست خواند اما جهانيان جنايت هاي استکبار جهاني در کشورهاي افغانستان، عراق و سوريه را هيچگاه فراموش نمي کنند.
امام جمعه سمنان همچنين گفت: اربعين حسيني فرصتي ارزشمند براي خودسازي است و زائران در اين روزها معنويت را در جامعه به ارمغان آوردند.
** خراسان جنوبي
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: امروز از خاور دور تا غرب آسيا و آفريقا، سايه شوم استکبار بر سر جهانيان سنگيني مي کند و امنيت را از مردم گرفته است.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد عليرضا عبادي در خطبه هاي نمازجمعه بيرجند در مصلاي المهدي (عج) افزود: پشتيبانان مستکبران چه آنها که به طور مستقيم حمايت و چه کساني که سکوت کردند و بي تفاوت بودند، در جنايت آنها سهيم هستند.
امام جمعه بيرجند گفت: امروز جهان به صورت يک دهکده درآمده است و هرگونه سکوت و بي تفاوت بودن کشورها بر ظلم و جور مستکبران همانند پشتيباني از عمل زشت آنهاست و در ظلم آنها شريک خواهند شد.
** سيستان وبلوچستان
امام جمعه موقت زاهدان گفت: سه حادثه بسيار مهم روز 13 آبان در سال هاي 43، 57 و 58 در ايران اسلامي ابهت آمريکا را در هم شکست.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام احمد راهداري در خطبه هاي نمازجمعه در مصلاي قدس زاهدان با اشاره به اينکه 2 حادثه روز 13 آبان مربوط به قبل و يک حادثه بعد از پيروزي انقلاب است اظهار داشت: قيام ملت ايران بعد از سخنراني مقتدرانه امام خميني(ره) در مخالفت با قانون کاپيتولاسيون که در حمايت از شهروندان آمريکايي تصويب شده بود و تبعيد ايشان از ايران به ترکيه در سال 43، تجمع دانش آموزان عليه استکبار در صحن دانشگاه تهران و شهادت 56 دانش آموز در سال 57 و تسخير لانه جاسوسي(سفارت) آمريکا در تهران توسط دانشجويان پيرو خط امام در سال 58 همگي در روز 13 آبان رخ داد.
وي افزود: وقوع اين حوادث مهم همگي نشان از اين دارد که نبايد به نظام استکباري اعتماد کرد و اطاعت نکردن از نظام سلطه در سطح ملي و بين المللي و ايمان به بدعهدي نظام سلطه در راس آن آمريکا از ديگر نتايج به دست آمده براي ملت ايران بعد از اين حوادث است.
** کرمان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان گفت: 13 آبان روز مبارزه ملي با استکبار جهاني است و همه بايد در اين راهپيمايي حضوري گسترده و پرشور داشته باشند.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد يحيي جعفري در آئين اين هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعايت تقواي الهي افزود: در 13 آبان ماه سه حادثه مهم تبعيد امام راحل به ترکيه در سال 1343، حمله ماموران شاه به دانشجويان و دانش آموزان در دانشگاه تهران و شهيد و مجروح کردن ده ها دانش آموز در سال 1357 و تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان مسلمان پيرو خط امام رخ داد.
وي به اربعين حسيني نيز اشاره کرد و گفت: اگر به امام حسين (ع) تاسي کنيم بايد در برابر مستکبران عالم ايستادگي کنيم و نگذاريم آنها به اهداف شوم خود نائل شوند.
** مازندران
نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري گفت: تمام روزهاي زندگيمان بايد توام با استکبارستيزي و مبارزه با آمريکا باشد و کوتاه آمدن باعث گستاخي آنها مي شود.
به گزارش ايرنا آيت الله نورالله طبرسي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ساري افزود: آناني که معتقدند بايد در مقابل آمريکا اندکي کوتاه آمد، بدانند که اين کار به گستاخي بيشتر و افزايش جنايات اين شيطان بزرگ مي انجامد.
وي اضافه کرد: آمريکا در مقابل اراده آهنين مردم ايران تواني ندارد لذا هرگونه کوتاه آمدن در مقابل او اشتباه بوده و با آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي همخواني ندارد.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري از 13 آبان به خاطر وقوع سه اتفاق مهم به عنوان يکي از روزهاي بزرگ نام برد و يادآور شد: تبعيد امام راحل، روز دانش آموز و سالروز تسخير لانه جاسوسي هريک عاملي براي ماندگاري اين روز فراموش نشدني در تاريخ ايران اسلامي است.
** اهواز
امام جمعه اهواز با بيان اينکه نسبت به برجام تا زماني که منافعي براي ملت ايران داشته باشد پايبند هستيم گفت:هرگاه ديديم برجام نفعي براي ما ندارد آن را آتش مي زنيم.
به گزارش ايرنا آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اهواز اظهار کرد:اگر آمريکائيان در برجام عملي خلاف تعهداتشان انجام دهند آنها را از کرده خودشان پشيمان خواهيم کرد.
امام جمعه اهواز بيان کرد: ترامپ دشمني را از حد خارج کرده و اخيرا نيز قانوني به نام کاتسا به معني مادر تحريم ها عليه ايران تصويب کرده است.
آيت الله جزايري اقبال از اربعين حسيني را نعمت الهي دانست و گفت: بيش از 2 ميليون نفر از کشور ما گذرنامه و ويزا گرفته و در حال عزيمت به کربلاي معلي هستند.
** گيلان
امام جمعه موقت رشت گفت: ملت ايران مانند هميشه ، براي دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي ، شهدا و آرمان هاي والاي امام راحل در صحنه حضور دارد و هرگز از استکبار و ظلم ستيزي ، دست برنمي دارد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا شفيعي زاده در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته رشت در مصلي امام خميني افزود: مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي ذره اي از آرمان هاي امام راحل و مقام معظم رهبري در راستاي نفي ظلم و ستم، کوتاه نمي آيند و همواره حافظ اين آرمان ها هستند.
وي با اشاره به فرارسيدن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني اظهار داشت: مردم ايران اسلامي در سراسر کشور، با حضور پرشور و باشکوه در راهپيمايي يوم الله 13 آبان، بار ديگر روحيه استکبارستيزي خود را به جهانيان ثابت مي کنند.
وي با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري در جمع دانش آموزان اظهار کرد: رهبري فرمودند که شناخت دشمن، علم آموزي و تقويت اعتقاد به پروردگار، سه شرطي است که نسل کنوني با برخورداري از آنها مي توانند ايران را از سختي ها به نقطه مطلوب هدايت کنند.
** سنندج
امام جمعه سنندج گفت: دشمني و دسيسه هاي استکبار جهاني عليه ملت ايران در سال هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي شروع شده است و پاياني ندارد.
به گزارش ايرنا، ماموستا عبدالرحمان خدايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سنندج افزود: استکبار جهاني از سال هاي قبل از پيروزي انقلاب، دشمني و دسيسه هايي عليه ملت ايران داشته و با پيروزي نظام جمهوري اسلامي نيز بر دشمني خود افزوده است.
وي اظهار کرد: استکبار جهاني در طول تاريخ توطئه هاي زيادي عليه مردم ما به کار گرفته و اينک با اعمال تحريم هاي جديد اقتصادي عليه کشورمان مي خواهد دامنه اين دشمني را گسترده تر کند.
** خراسان رضوي
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي و امام جمعه مشهد گفت: ذلت امريکا در جهان از 13 آبان ماه و تسخير لانه جاسوسي آن کشور در تهران به دست دانشجويان پيرو خط امام (ره) آغاز شد.
به گزارش ايرنا آيت الله سيداحمد علم الهدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي با گراميداشت فرارسيدن سالروز 13 آبان اظهار کرد: امروز فرياد مرگ بر آمريکا در تمام جهان طنين انداز شده و در همه کشورها پرچم آن کشور را آتش مي زنند و رئيس جمهوري اين کشور به عنوان منفورترين و نجس ترين فرد مورد هتک حرمت مردم جهان قرار گرفته است.
آيت الله علم الهدي از مسئولان خواست در شرايطي که نظام مقدس جمهوري اسلامي با خون هزاران شهيد به ثمر و آمريکا به استيصال رسيده است و ايران پيروز منطقه و آمريکا مغلوب آن است، وضعيت اقتصادي را بهبود ببخشند و از واردات بي رويه و قاچاق کالا جلوگيري کنند.
** قزوين
نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه قزوين گفت: استبکار جهاني و دولت استعمارگر آمريکا، امروزه آشکارتر از هميشه خوي فريبگرانه و ددمنشانه خود را به جهانيان به ويژه ملت ايران نشان مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني در خطبه هاي نماز جمعه، با يادآوري فرا رسيدن 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و اهميت اين روز افزود: اقدامات خصمانه نظام سلطه در بد عهدي ها و پيمان شکني ها براي ملت به خوبي آشکار شده و بايد هوشيار باشيم که فريب اين شيطان بزرگ را نخوريم .
امام جمعه قزوين در بخش ديگري ازخطبه هاي خود به فرا رسيدن اربعين حسيني اشاره کرد و گفت : اربعين همايش بين المللي اتحاد و اقتدارملسمانان جهان است ويک حماسه جهاني است که بايد قدر اين لحظه ها را دانسته و از آن امام شهيد درس بگيريم .
** زنجان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: راهپيمايي امسال 13 آبان به لحاظ شرايط خاصي که شيطان بزرگ در منطقه ايجاد کرده و حرفهاي بي ربطي که رئيس جمهوري آمريکا براي تحقير ملت ايران بيان کرده بايد با شکوه تر از سالهاي گذشته برگزار شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زنجان افزود: 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني است و امسال به لحاظ شرايط خاص اهميت ويژه اي دارد.
وي اظهار کرد: رئيس جمهوري آمريکا به ملت ايران توهين و آنها را تحقير و حتي تروريست خطاب کرده و لازم است در راهپيمايي 13 آبان با انسجام بيشتر و حضوري پررنگ تر از سال هاي گذشته شرکت کنيم.
** شهرکرد
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه ديپلماسي کشور در آستانه مراسم 13 آبان چهره واقعي آمريکا را براي مردم دنيا آشکار سازد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والسلمين محمدعلي نکونام در خطبه هاي نمازجمعه شهرکرد در مصلي بزرگ امام خميني (ره) اين شهر تاکيد کرد: تبيين سياست ها و آرمان هاي جمهوري اسلامي، آشکار کردن چهره واقعي و خبيث آمريکا، خنثي کردن سياست هاي آمريکا و ايجاد جبهه اي قوي در دنيا عليه آمريکا چهار حوزه اي است که دستگاه ديپلماسي کشور بايد در آستانه مراسم 13 آبان براي مردم دنيا آشکار نمايد.
وي 13 آبان را روز ملي مبارزه با استکبار جهاني دانست و افزود: استکبار جهاني در 39 سال گذشته انواع توطئه ها را عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي و اجرا کرد، اما نتيجه تمامي اين توطئه ها به خودشان بازگشت.
** گرگان
نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت که مبارزه با استکبار جهاني از محورهاي اساسي انقلاب اسلامي است و بايد در برابر زياده خواهني دشمنان نظام کوتاه نيامد و به مبارزه ادامه داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله سيد کاظم نورمفيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهر گرگان اظهار کرد: 13 آبان روز بزرگي در تاريخ انقلاب اسلامي بوده و يادآور زنده نگهداشتن مبارزه با استکبار جهاني است و هرگز اين روز بيادماندني از ذهن ملت ايران فراموش نخواهد شد.
خطيب جمعه گرگان به فرارسيدن اربعين حسيني نيز اشاره کرد و گفت: راهپيمايي اربعين حسيني علاوه بر ثواب معنوي براي زائر، تاثير جهاني هم دارد و به نوشته يک نشريه آمريکايي اگر مي خواهيد اسلام حقيقي را بشناسيد به زيارت اربعين برويد زيرا مراسم ارزش ها و الگوهاست و اگر مي خواهيد داعش را بشناسيد برويد به اربعين و دشمنان داعش را بشناسيد که چه خصوصيت اخلاقي دارند.
** هرمزگان
نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: 13 آبان روز تحقق شعار مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و ديگر سران استکبار جهاني است.
به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بندرعباس افزود: مردم بويژه دانش آموزان و سخنرانان مراسم در اين روز تاريخي با سر دادن شعارهاي ضد استکباري آبروي استکبار جهاني و دستگاه واشنگتن را مي برند.
** خراسان شمالي
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد با بيان اينکه امروز ايران اسلامي در منطقه به عنوان محور مقاومت و قدرت شناخته شده است، گفت: هم اکنون قدرت کشورمان را همه باور دارند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: امروز در منطقه حرکت هاي خوبي رخ داده و رخ مي دهد و اينک در موضوع سوريه، عراق، بحرين، يمن و در روسيه و ترکيه از ايران اسلامي با اقتدار ياد مي شود و اذعان دارند که ايران بايد حضور داشته باشد تا منطقه به امنيت برسد.
وي افزود: برخلاف آنچه که گفته اند که ايران محور شرارت است، امروز مي بينند که محور قدرت، ايران اسلامي است و روسيه و آذربايجان امروز جايگاه ايران را فهميده اند.
** همدان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: آمريکايي ها در برابر سياستگزاري و سياست ورزي رهبر معظم انقلاب ذليل شدند و خودزني مي کنند.
آيت الله غياث الدين طه محمدي در آئين عبادي سياسي نماز جمعه شهر همدان در حسينيه امام خميني(ره)، با بيان اينکه معظم له از افتخارات عالم تشييع است، اضافه کرد: امت اسلام بايد به وجود چنين رهبري افتخار کنند و به خود ببالند و شکر کنند.
آيت الله طه محمدي اضافه کرد: اربعين عاشوراي دوم است و هم اينک بسياري از جوانان با شور و شوق در ايستگاه هاي صلواتي حضور يافته و به زائران امام حسين(ع) خدمت رساني مي کنند که بايد از آنان قدرداني کرد.
** اروميه
امام جمعه موقت اروميه با اشاره به حضور ميليون ها مشتاق اباعبدالله الحسين (ع) در پياده روي اربعين، گفت: اين پياده روي عظيم يک آئين عبادي سياسي است که قدرت اسلام را در دنيا به نمايش مي گذارد.
به گزارش ايرنا آيت الله سيدعلي اکبر قرشي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه اروميه افزود: اجتماع عظيم اربعين در کربلا عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و شيعيان را به دنيا نشان مي دهد و مشت محکمي بر دهان ياوه گويان است.
وي اضافه کرد: زنده نگه داشتن نام و ياد اهل بيت (ع) اجر معنوي و اخروي دارد و رهروان اين راه نيز مورد لطف خداوند متعال قرار مي گيرند.
وي با تاکيد بر تبعيت کامل از فرمايشات رهبر معظم انقلاب در راستاي اعتلاي روزافزون ايران اسلامي، اظهار کرد: ولي فقيه در غياب امام زمان (عج)، نايب بر حق آن حضرت و ائمه اطهار (ع) هستند و تبعيت از ايشان ضروري است.
** قم
امام جمعه موقت قم گفت: در راهپيمايي 13 آبان امسال، با حضور گسترده جوانان، نوجوانان و قشرهاي مختلف مردم به استکبار جهاني مي گوييم که ملت بزرگ ايران فريب آنها را نخواهد خورد و در برابر آنها خواهد ايستاد.
به گزارش ايرنا، آيت الله عليرضا اعرافي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم در مصلاي قدس اين شهر با بيان اين که تحريم ها و توطئه هاي دشمن عليه نظام اسلامي و ملت ايران بي سابقه نيست ولي ابعاد اين تحريم ها و توطئه ها بي سابقه است تاکيد کرد: توطئه هاي امروز آمريکا موجب شده تا ملت ايران گسترده تر از هميشه با فريادي رساتر از قبل در راهپيمايي 13 آبان انزجار خود از آمريکا را اعلام کنند.
وي با بيان اين که 13 آبان امسال فرصتي مناسب براي تبيين توطئه هاي جديد آمريکاست افزود: آمريکا به دنبال اعمال همه تحريم هاي گذشته به بهانه هاي جديد و اعمال تحريم هاي بدتر از گذشته و زنجيره وار با شيوه هاي بسيار خطرناک تر از قبل است که اين موضوع ايران و همه دنيا را در برابر يک آزمون جديد قرار داده است.
** کرمانشاه
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تجربه از زمان دکتر مصدق تا مساله برجام به ما نشان مي‌دهد که آمريکا اصلا قابل اعتماد نيست و نسل جوان کشور اين نکته کليدي را نبايد فراموش کند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت‌الله مصطفي علما در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کرمانشاه با اشاره به کارشکني هاي مختلف آمريکا در زمينه تحريم ها و برجام افزود: امام راحل به درستي در سال اول انقلاب تشخيص داد که امريکا شيطان بزرگ است و تسخير سفارت لانه جاسوسي را انقلاب دوم ناميد و به ما نشان داد هيچ وقت به آمريکا اعتماد نکنيم.
امام جمعه کرمانشاه به ديدار پوتين رييس جمهوري روسيه با مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبري در اين ديدار تجربه همکاري 2 کشور در مساله سوريه در مبارزه با داعش را الگوي خوبي براي همکاري در زمينه حمل و نقل، اقتصاد و تجارت عنوان کردند.
** اردبيل
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: اجتماع عظيم اربعين نمايش قدرت مسلمانان و يک کابوس بزرگ براي استکبار جهاني و صهيونيسم و هم ائتلافي هاي آنهاست و نشان مي دهد آنها هرچه براي بهم زدن وحدت هزينه کرده اند، همه نقش بر آب شده است.
آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه نماز جمعه اين هفته اردبيل افزود: بررسي ها نشان مي دهد اسلام جذاب ترين دين دنيا و مذهب اهل بيت با نشاط ترين مذاهب است براي اينکه تا حال هيچ دين و مذهبي قدرت جمع کردن نزديک به 20 ميليون را در يک نقطه جهان نداشته است.
وي اظهار کرد: اين اجتماع بزرگترين عامل وحدت و همگرايي است و با هيبت و شکوه خود تمام برنامه ريزي هاي دشمنان را به هم مي ريزد.
** اصفهان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: راهپيمايي 13 آبان تجلي اقتدار و عزت ملت ايران برابر استکبار است و بايد با حضور گسترده در اين راهپيمايي، اقتدار و عزت خود را به استکبار جهاني نشان دهيم.
به گزارش ايرنا، آيت ‌الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در خطبه‌ هاي نماز جمعه اصفهان که در مصلاي امام خميني (ره ) اين شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت هاي 13 آبان افزود: 13 آبان يادآور وقايع و جناياتي است که استکبار و ايادي آن عليه ملت ايران انجام داد.
آيت الله طباطبايي نژاد در ادامه به فرارسيدن اربعين حسيني اشاره کرد و ضمن عرض تسليت به مردم به همين مناسبت گفت: پياده روي اربعين تنها مخصوص شيعه نيست بلکه بسياري از اهل تسنن و ساير مذاهب و اديان نيز در اين مراسم شرکت مي کنند و در اصل مانور جهان اسلام است.
** فارس
نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت: 13 آبان تنها به دانش آموزان و دانشجويان اختصاص ندارد بلکه همه مردم بايد با حضور در راهپيمايي روز مبارزه با استکبار جهاني، توطئه هاي آمريکا را خنثي کنند.
به گزارش ايرنا، آيت الله اسدالله ايماني در خطبه هاي نماز جمعه شيراز افزود: حوادثي که در روز سيزدهم آبان اتفاق افتاد همانند تبعيد امام راحل (ره)، شهادت دانشجويان در دانشگاه و فتح لانه جاسوسي که امام آن را انقلاب دوم نامگذاري کرد، همگي ايجاب مي کند که اين روز را گرامي داريم و در راهپيمايي اين روز در مبارزه با استکبار و آمريکا شعار دهيم.
آيت الله ايماني در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه شيراز با اشاره به رهسپارشدن ميليون ها نفر از شيعيان جهان براي حضور در راهپيمايي اربعين (چهلمين روز) شهادت حضرت سيد الشهدا امام حسين (ع) در کشور عراق گفت: عترت و خاندان گرامي پيامبر گرامي اسلام (ص) زيارت اربعين را معادل نماز قرار دادند يعني نماز ستون قرآن است و ستون دين و زيارت اربعين تکيه گاه عترت پيامبر و ستون عترت است.
** ايلام
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: ميزباني خوب صدها هزار زائر ابا عبدالله الحسين(ع) مدال افتخاري براي مردم اين استان است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين محمدنقي لطفي در خطبه هاي نماز جمعه شهر ايلام اظهار کرد: با وجود اهتمام جدي مردم ايلام به ميزباني زائران اربعين اما مسئولان نيز بايد زيرساخت هاي لازم براي پذيرايي شايسته از زائران را فراهم کنند.
وي تاکيد کرد: ايجاد بزرگراه و راه اندازي خط راه آهن يکي از مهمترين نيازهاي زيرساختي اين استان براي پذيرايي از زائران است.
حجت الاسلام لطفي با بيان اينکه اربعين امتداد عاشورا و تبيين و تفسير قيام سيدالشهدا(ع) است، افزود: يکي از مهمترين درس هاي اربعين مبارزه با جهل و ناداني است.
** بوشهر
امام جمعه بوشهر گفت: ايستادگي تنها راه مقابله با زياده خواهي هاي اين کشور استکباري است.
به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوشهر افزود: براي ايستادگي در مقابل زياده خواهي آمريکائيها کشور بايد داراي اقتدار همه جانبه باشد.
وي تصريح کرد: کوتاه آمدن در برابر آمريکا و سياست هاي استکبار گرايانه آن موجب گستاخي آنها مي شود.
صفايي بوشهري با گراميداشت اربعين حسيني بيان کرد: در اربعين حسيني ميليون ها نفر از سراسر جهان در کنار بارگاه امام حسين (ع) گرد هم مي آيند که اين شکوه و عظمت در هيچ جاي دنيا ديده نمي شود.
** ياسوج
امام جمعه موقت ياسوج گفت: مسائل دفاعي و موشکي ايران هرگز قابل مذاکره با آمريکا و ساير کشورها نيست.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام صفدر پناهي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ياسوج اظهار داشت: اقتدار نيروهاي مسلح از جمله ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و بسيج سبب شده که هيچ کشوري فکر حمله نظامي به ايران را به ذهن خود راه ندهد و جرأت چنين کاري را نداشته باشد.
حجت الاسلام پناهي عنوان کرد: ملت مقاوم، هوشيار، آگاه، بيدار و با بصيرت ايران هرگز تسليم زياده‌خواهي‌ها، زورگويي‌ها و ياوه گويي هاي آمريکا و متحدانش نخواهد شد.
امام جمعه موقت ياسوج گفت: اربعين حسيني يک گنجينه غني براي شيعيان است و راهپيمايي آن نيز سبب خودسازي روحي و معنوي انسان مي‌شود.
**آذربايجان شرقي
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: استکبارستيزي و مبارزه با هرگونه مظاهر استعماري و استکباري مردم ايران اسلامي، مقوله اي اعتقادي و ملي است که هيچگاه خدشه دار نخواهد شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به فرا رسيدن يوم الله 13 آبان و و روز مبارزه با استکبار جهاني، يادآور شد: کساني که به دنبال زدودن خصيصه استکبارستيزي ملت آگاه و هوشيار ايران بوده و به بهانه هاي مختلف قصد کمرنگ کردن آنرا دارند، سخت در اشتباه هستند.
وي با تاکيد بر اينکه شرايط کنوني کشور تبيين و تشريح نامگذاري 13 آبان با عنوان روز مبارزه با استکبار را ضروري مي کند، از آحاد ملت و به خصوص شخصيت ها و نهادهاي تاثيرگذاري فرهنگي و اجتماعي درخواست کرد در اين زمينه کوشا باشند.
1352/
** تنظيم و انتشار: نوشين مطلبي خواه
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای اداری ورامین گفت: غفلت یاران پیامبر اسلام (ص) از تنگه احد موجب شهادت حضرت حمزه (ع) و مجروح شدن مولا علی (ع) شد.

وی با تجلیل از ملت ایران به خاطر هشیاری در صحنه‌ها و تنگه‌های انقلاب افزود: ۲۲ بهمن و انتخابات سال ۱۴۰۲ و خروش عمومی در روز قدس امسال تنگه‌هایی بود که ملت ایران سربلند بیرون آمد و رضایت رهبری معظم انقلاب اسلامی را به همراه داشت.

محمودی گفت: آقا فرمودند باید از این ملت تشکر کرد و تشکر زبانی کافی نیست و باید تشکر عملی کرد لذا باید مسئولان با خدمت هرچه بیشتر قدردان حضور مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مسئولان گفت: یک روزی بود آرزو می‌کردیم، در این جایگاه‌ها افراد دلسوز قرار گیرند و بهتر خدمت کنند و اکنون ما در این جایگاه‌ها قرار گرفتیم و نایب امام زمان (عج) از ما انتظار خدمت شایسته به مردم را دارند که اگر کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

محمودی با اشاره به قرار داشتن در آستانه دور دوم انتخابات مجلس در ورامین اظهار امیدواری کرد مردم دشت ورامین در مرحله دوم انتخابات نیز مشارکت خوبی داشته باشند و از تلاش‌های هیأت اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات تقدیر کرد.

کد خبر 6088184

دیگر خبرها

  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است