Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-19@13:22:33 GMT

طرز تهیه هویج‌پلو با مرغ

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۸۵۳۵

طرز تهیه هویج‌پلو با مرغ

گروه اجتماعی- هنر آشپزی: طرز تهیه هویج‌پلو با مرغ  به شرح زیر می باشد

لازم دانستیم در این پست برای شما مخاطبین عزیز طرز تهیه هویج‌پلو با مرغ این  را با معیاری بسیار حرفه ای تشریح دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه به شرح زیر است:

برنج: یک کیلو مرغ: یک عدد هویج: 4 عدد زعفران سائیده: یک قاشق چای‌خوری پیاز: یک عدد متوسط آبلیمو: یک‌دوم استکان خلال بادام در صورت تمایل: یک‌دوم فنجان برای تزیین نمک: به مقدار لازم

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله ایده آل، طرز تهیه به شرح زیر است:

برنج را قبلا شسته و با نمک بگذارید خیس بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ را به چند قطعه تقسیم کرده و با آبلیمو و یک لیوان آب و یک‌دوم زعفران (آب‌کرده) و کمی نمک و پیاز خرد شده بپزید. به اندازه یک فنجان آب مرغ را در قابلمه نگه دارید. هویج‌ها را شسته، پوست آن‌ها را گرفته و به صورت خلال‌های باریک 2 سانتی‌متری خرد کنید. هیچ‌وقت هویج را نتراشید، چون سطح هویج سیاه می‌شود، همیشه هویج را طول خلال کنید که در موقع سرخ کردن خرد و تکه‌تکه نشود. روغن را در ماهیتابه ریخته و هویج‌های خلال شده را طوری سرخ کنید که رنگ آن‌ها تغییر نکند، سپس برنج را پخته و آبکش کنید. در قابلمه کمی روغن بریزید و برنج و هویج‌های سرخ شده را در قابلمه ریخته و بقیه زعفران آب‌کرده را روی برنج بدهید و بگذارید برنج با شعله ملایم دم بکشد. در صورتی که می‌خواید از خلال بادام استفاده کنید، خلال‌ها را شسته آن‌ها را یک طرف برنج بریزید تا خلال‌ها نرم شوند. پس از دم کشیدن برنج آن را در دیس کشیده و روی برنج را با گوشت‌های تکه‌تکه شده مرغ و خلال بادام تزیین کنید. آب مرغ را هم روی برنج بریزید. روش دیگر این است که می‌توانید برنج را جداگانه دم کنید و پس از دم کشیدن آن، با هویج‌های سرخ‌شده روی برنج را تزیین کنید.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاء مکانیزه برنج در آستارا

محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا در آیین نخستین نشاء مکانیزه برنج گفت: اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و کشت مکانیزه برنج مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: بیش از ۸ هزار تن برنج سفید از این اراضی تولید می‌شود که رقم برنج غالب منطقه هاشمی است.

فرماندار آستارا پیش بینی کرد: در یک هزار و ۹۲۰ هکتار معادل ۶۰ درصد از این اراضی نشاکاری مکانیزه انجام شود.

شهاب زاده گفت: امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده بتوانیم سال زراعی پرخیر و برکتی را داشته باشیم.

او همچنین با بیان اینکه برنج یک محصول آسیب پذیر در مقابل آب و هوا است، از شالیکاران خواست بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه استان گیلان قرار دارد. 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری