Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:11:13 GMT

شور حسینی در پایانه مرزی چذابه

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۹۲۴۴

شور حسینی در پایانه مرزی چذابه

چذابه - ایرنا - چشمان اشکبار ، ذوق و شوق هزاران زائر اربعین حسینی هنگام خروج از پایانه مرزی چذابه و حرکت به سوی دیار عشق و زیارت ضریح 6 گوشه حضرت سیدالشهدا(ع) لحظاتی غیرقابل توصیفی است که این روزها مرتب در حال تکرار است و تمامی هم ندارد.

به گزارش ایرنا زائران مشتاق امام حسین (ع) از دورترین نقاط کشور با هر وسیله ای خود را به پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز رسانده و پس از انجام اقدام های قانونی مسیر 2 کیلومتری پایانه چذابه به پایانه شیب عراق را با پای پیاده طی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماری از زائران اربعین حسینی در پایانه چذابه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خوشحالی از توفیق تشرف به کربلای معلی اظهار داشتند: تنها به عشق امام حسین(ع) و عرض ارادت به ساحت مقدس سالار شهیدان عازم کربلا هستیم.
حجت قاسمی ارداجی زائری از استان چهارمحال بختیاری می گوید:زیارت آقاامام حسین(ع) توفیقی است که نصیب هرکسی نمی شود ، ما به کربلا فراخوانده شدیم و امیدوارم در روز اربعین توفیق زیارت امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس (ع) را داشته باشم.
وی گفت: این سومین بار است که توفیق پیدا می کنم که در ایام اربعین به کربلا برویم و از این جهت خداوند را سپاسگزاریم.
مرتضی ابراهیمی صدرآبادی زائری دیگر از استان یزد می گوید: از مدتها قبل آرزوی زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین داشتم ولی الان دارم به آرزوی خود می رسم.
وی که با شماری از دوستان خود عازم کربلا بود گفت: در طول مسیر استقبال مردمی از زائران بسیار عالی بود و خوشحال و مسرورم که به کربلا می روم.
فلاحتی از زائران اهوازی نیز گفت: چند سالی است که توفیق زیارت اربعین امام حسین(ع)را خداوند به عطا کرده است و امروز به لطف الهی عازم کربلا و نجف هستم.
رضا جوهر زائر شهرستان دزفول نیز که صبح روز جمعه به اتفاق شماری از دوستان خود از پایانه چذابه عازم کربلا بود گفت: راه و رسم اباعبدالله الحسین(ع) جهانیان را شیفته خود کرده است و امروز از همه جای ایران و جهان با شور و عشق ، مشتاقانه به زیارت کربلا می روند.
وی گفت:در سفر به کربلا نایب الزیاره همه کسانی خواهم بود که در اربعین امسال توفیق تشرف به کربلا را نداشتند.
برخی از زائران اربعین حسینی نیز در حالی که بشدت تحت تاثیر احساسات پاک و خالصانه خود قرار گرفته بودند تنها به این گفته بسنده کردند که ما را دعا کنید.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز از 11روز پیش شروع شده و همچنان رو به افزایش است.
با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی حرکت زائران اربعین حسینی به سمت پایانه چذابه شتاب گرفته است و به اوج نزدیک شده است.
برخی مسئولان استان خوزستان مستقر در پایانه مرزی چذابه پیش بینی کرده اند موج اصلی حرکت زائران روز شنبه 13 آبان شکل خواهد گرفت.
تاکنون 550هزار زائر از 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه عازم کربلای معلی شدند.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۰هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سیدزاهدین چشمه خاور صبح امروز در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در محورهای مواصلاتی کشور که در محل پایانه برکت مهران با حضور رئیس سازمان راهداری کشور برگزار شد، گفت: بعد از دفاع مقدس بحث پیاده روی اربعین به عنوان مهمترین رخداد مهم کشور باید در خور و شایسته مسلمانان جهان برگزار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته ناوگان حمل و نقل به خوبی مدیریت شد، گفت: همچنین هیچ مورد گرمازدگی در اربعین گذشته وجود نداشت که نشان از اقدامات موثر راهداری بوده است.

وی با بیان اینکه اربعین باید هر سال باشکوه‌تر برگزار شود، افزود: سال گذشته 5 هزار متر سایبان در ظرف 25 روز احداث شد و هم اکنون نیز احداث 10هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی و پایانه برکت برای اربعین امسال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در حال احداث است.

چشمه خاور ادامه داد: تبدیل و تثبیت سایبان های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به احداث 12 هزار مترمربع کف پوش محوطه پایانه مرزی مهران با اعتباری بر 22 میلیارد تومان، گفت: برخی سرویس های بهداشتی نیز در این پایانه نوسازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ی 38 متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیزمشخص شده است.

وی افزود: در بحث نصب دوربین های تشخیص چهره نیز قرارداد 47 میلیارد تومان با پیمانکار برای نصب 72 دوربین منعقد شده است.

چشمه خاور یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام به قراردادهای متعددی منعقد شده در حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: قرارداد 108 میلیارد تومانی محور ایلام- مهران، مهران- دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی  منعقد شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 74 هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد. همچنین 20 میلیارد قرارداد خط کشی انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند صورت گرفت.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان