Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجه الاسلام علی اصغر سلیمانی همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در مراسم  عطر افشانی گلزار شهدای بهشت صادق (ع) فریمان که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریمان، فرماندار، روحانیت معظم، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و تنی چند از مسئولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و دانش آموزان بسیجی پوینده و پیشگام برگزارشد  به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، گفت: خط مشی ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه مقطع تاریخی در روند انقلاب اسلامی می‌باشد، گفت: اولین حادثه، جریان دستگیری و تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ در پی اعتراض ایشان به کاپیتولاسیون و افشاگری معظم له برعلیه رژیم ظالم شاهنشاهی پهلوی بود.   وی همچنین بیان داشت: دومین اتفاق مربوط به کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به دست مزدوران رژیم پهلوی بود که روز دانش آموز نام گرفت وسومین اتفاق مربوط به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ بدست دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود که ازآن رو بعنوان «روز مبارزه با استکبار جهانی» یاد می‌شود وی همچنین افزود: در واقع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به فرموده حضرت امام خمینی (ره) انقلاب دوم نام گرفت که حتی مهم‌تر از انقلاب اول که همان پیروزی ملت مسلمان و انقلابی ایران در سال ۱۳۵۷ می‌باشد.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا با مردم ایران ریشه تاریخی عظیمی دارد، بیان کرد: در روند تسخیر سفارت این کشور بدست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) و در ادامه انقلاب، دشمنی‌های آمریکا با انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی دوچندان شد و این بدلیل شکست مفتضحانه آنان از انقلابیون مسلمان ایران بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فریمان در ادامه سخنرانی خود افزود: در حقیقت انقلاب ما با تأسی از نهضت امام حسین (ع) در جهت استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و ستم شکل گرفت و ۱۳ آبان به ما درس دشمن شناسی و بصیرت و بیداری داد و به ما آموخت اگر دشمن رابشناسیم و در مقابل دشمن برنامه داشته باشیم موفق خواهیم بود و بردشمن غلبه خواهیم کرد، ولی اگر دشمن درجهت استکبار گری وو استعمارگری خود برنامه داشته باشد و ما در مقابل دشمن برنامه نداششته باشیم مغلوب دشمن خواهیم شد.

وی با تأکید برخط مشی ضد استکباری انقلاب اسلامی گفت: خط مشی ضد استکباری انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین (ع) است و  با پشتوانه خون مقدس شهدا و پشتیبانی مردم مؤمن و انقلابی و بصیر ایران و رهنمودهای، ولی فقیه بردشمنان پیروز بوده ایم و ما به جهانیان نشان دادیم که با استقامت، مبارزه و توکل به خدا و قدرت ایمان می‌توان در مقابل سلطه گران ایستاد و انقلاب اسلامی ایران اکنون بعنوان الگویی نمونه برای بیداری اسلامی در میان کشور‌های آزادی خواه جهان مطرح شده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه فریمان عدم سازش با آمریکائی‌ها را برگرفته از آمیزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار (ع) و نهضت عظیم عاشورا دانست و بیان داشت: ۱۳ آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که می‌توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. وی درپایان سخنرانی بیان داشت انقلاب اسلامی ایران به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدسی در ما بوجود آورد که امنیت امروز خود را مدیون رشادت‌های شهدا بدانیم وبه این نکته توجه کنیم که آسایش وآرامش ما همه به برکت خون شهداست.

گفتنی است در پایان، با  فرمان نظامی مسئولین و دانش آموزان دختر و پسر حاضر در ضمن ادای احترام و نثار شاخه گل به مزارمطهر شهدا تجدید میثاقی دوباره با شهیدان بستند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری ظهر سه شنبه در نشست با اعضای شورای شهر بندرعباس، با اشاره به ایام سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: وقتی اقدامات امام راحل (ره) را مرور می‌کنیم کارهایی معجزه وار را می‌بینیم به عنوان مثال تأسیس سپاه پاسداران حاکی از نگاه دوراندیشانه امام بود و امروز تأثیر این دوراندیشی را به وضوح می‌بینیم.

وی در بیان خاطره‌ای افزود: قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی پایبند به هیچ اصولی در کشور نبودند و گاهی به حریم‌ها و حرمت‌ها تعدی می‌کردند از طرفی هم کسی جرأت نمی‌کرد با آن‌ها برخورد کند اما امروز به لطف الهی و رهبری امامین انقلاب، نظام ما به حدی از اقتدار رسیده است که اگر کسی جسارتی به منافع ایران اسلامی کند حتی اگر خارج از مرزها هم باشد تنبیه خواهد شد.

سردار سالاری با اشاره به ضرورت تأسیس تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه از ابتدای انقلاب برای خدمت‌رسانی به مردم شکل گرفت و در ۸ سال دفاع مقدس بهترین نیروهای خود را تقدیم کرد.

وی عنوان‌کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران فدایی شدن برای ملت ایران، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران است و به هیچ وجه این نهاد منافع خود را دنبال نمی‌کند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تاکید کرد: اقداماتی که سپاه در عرصه نظام‌های بین‌الملل انجام داده است بی‌نظیر است و با رشادت‌های حاج قاسم و رزمندگان اسلام بلای خانمان سوز داعش از سر همه ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان دفع شد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: همه حاکمان جور و ظلم از آمریکای جنایتکار تا کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر دور هم جمع شده‌اند تا جنایات انسانی علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام دهند و نه تنها از این اقدامات اعلام برائت نمی‌کنند بلکه مدام صهیونیست‌ها را به ادامه جنایات تشویق کرده و به لحاظ مالی و اقتصادی حمایت می‌کنند.

سردار سالاری اذعان کرد: متأسفانه در داخل کشور بعضی‌ها قائل بودند که ما نیاز به دو مجموعه نظامی نداریم و باید یکی نیروهای نظامی را منحل کنیم از طرفی برخی‌ها دنیا را دنیای گفتمان می‌دانستند در حالی که امروز شاهدیم هیچ چیزی را در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر نمی‌توان با گفتمان و دیپلماسی حل کرد.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را به هم ریخت چرا که تا پیش از این حتی کسی جرأت نمی‌کرد در الفاظ چیزی به آمریکا و اسرائیل بگوید اما ایران به برکت نظام ولایی خودش در مقابل چشمان دنیا اراده خود را در مقابل صهیونیست‌ها به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اراده خدا این بود که کل مردم دنیا شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را ببینند.

کد خبر 6086535

دیگر خبرها

  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه