Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@01:54:23 GMT

ساماندهی مراتع ممیزی نشده فارس

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۹۵۷۴

ساماندهی مراتع ممیزی نشده فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: فعالیت هیات‌های ممیزی مراتع برای تعیین صلاحیت مرتعداران شهرستان‌ها در فصل قشلاق از پانزدهم آبان آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح اراضی بدون ممیزی و یا نیازمند تجدید ممیزی تشکیل و دامداران و بهره‌برداران واقعی شناسایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوستانی ادامه داد: آن دسته از مرتعداران عشایر و روستاییان استان فارس که تاکنون مراتع آنان ممیزی و تعیین صلاحیت جدید نشده است می‌توانند تقاضای کتبی خود را به اداره منابع طبیعی شهرستان مربوطه ارائه تا اقدامات لازم در مهلت تعیین شده برای آنان انجام شود.

وی حضور مرتعداران در زمان ممیزی مراتع را الزامی دانست و ادامه داد: حضور نیافتن مرتعدار به منزله انصراف ایشان از مرتعداری خواهد بود.

بوستانی بیان کرد: حدود دو میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی با تهیه طرح مرتعداری به مرتعداران ذیحق واگذار شده و برای سه میلیون هکتار دیگر از این عرصه‌ها نیز طرح مرتعداری مصوب شده است.

وی با اشاره به تعیین محدوده اراضی ملی از سوی مرتعداران، اظهار داشت: صدور پروانه چرا برای این افراد موجب بهره برداری اصولی و صحیح از مراتع و اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس هدف از این اقدام را جلوگیری از تخریب و تجاوز و سوءاستفاده‌های احتمالی به اراضی و مراتع طبیعی را اعلام کرد.

گفتنی است حدود ۷ و نیم میلیون هکتار از مراتع فارس در قالب ۱۸ هزار پروانه چرا مورد بهره برداری دامداران قرار دارد.
انتهای پیام/ر

ساماندهی مراتع ممیزی نشده فارس از ۱۵ آبان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • تعیین نماینده‌ای ویژه برای ساماندهی نیرو‌های کار خارجی
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • از ممیزی‌‌های عجیب صداوسیما؛ «دوستت دارم» نگویید ممنوعه! | فیلم