Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@19:56:32 GMT

پایان‌نامه آقای دانشمند در دسترس همه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۰۳۴۷

پایان‌نامه آقای دانشمند در دسترس همه

عنوان پایان‌نامه «ویژگی‌های جهان‌های در حال انبساط» است و هاوکینگ در مقدمه آن وعده داده، برخی مفاهیم و پیامد‌های انبساط جهان را بررسی خواهد کرد. او در پایان‌نامه‌اش برخی نظریات اینشتین را نیز تصحیح می‌کند. این پایان‌نامه، 12بهمن 1344 مهر تائید خورده و او به عنوان دانش‌آموخته دکتری از دانشگاه کمبریج فارغ‌التحصیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیون هاوکینگ که از بیماری عصبی ـ حرکتی ای‌ال‌اس (ALS) رنج می‌برد، به هیچ عنوان قادر به حرکت نیست. با این حال، خود پایان‌نامه دکتری‌اش را امضا و دست‌نوشته‌ای ضمیمه آن کرده است که تاکید می‌کند این رساله، سند اصلی فارغ‌التحصیلی اوست.

پایان‌نامه دکتری هاوکینگ، مهم‌ترین سندی است که توانایی او را در حرفه‌اش به نمایش می‌گذارد و باعث شد آوازه شهرتش به عنوان دانشمندی نامدار در سراسر دنیا بپیچد.

زمان کوتاهی پس از ارائه رساله دکتری، کرسی استادی دانشگاه کمبریج به او اعطا شد و هنوز بر همان کرسی تکیه کرده است.

رساله او مانند تمام رساله‌های دکتری، پیش‌تر با پرداخت هزینه‌ای در اختیار دانشجویان و استادانی قرار می‌گرفت که به کتابخانه کمبریج مراجعه می‌کردند، اما بتازگی او تصمیم گرفته استفاده از رساله‌اش را به صورت آنلاین و در اختیار همگان به طور آزاد قرار دهد.

پروفسور هاوکینگ درباره انگیزه خود از این اقدام می‌گوید: گام‌های نسل جوان باید دنباله‌رو بزرگانی باشد که با تحقیقاتشان دنیا را تغییر دادند و به درک واقعی زندگی و جهان هستی رسیده‌اند. من نیز به عنوان یک محقق از یافته‌های اسحاق نیوتن، جیمز کلرک ماکسول و آلبرت اینشتین الهام گرفته‌ام و امیدوارم انتشار پایان‌نامه‌ام سبب شود، مردم دنیا به جای نگاه کردن به زیر پای خود، به فراسوی ستاره‌های آسمان بنگرند. او ادامه داده است: همه انسان‌ها باید به تحقیقات دانشمندان دسترسی آزاد داشته باشند و من نیز بسیار خوشحالم که از انتشار آزاد پایان‌نامه‌‍ام چنین استقبالی شده است.

منبع: sciencealert

مترجم: محبوبه نورانی

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: برای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ بیش از ۸۹ هزار داوطلب انتخاب رشته و نسبت به اعمال اصلاحات جدید در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده اند و این آمار شامل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

کریمیان در پایان گفت: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهریور ماه اعلام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخراج فرزندم‏ از ۱۰ مدرک دکتری بالاتر است
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا