Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:27:50 GMT

شيائومي مي ميکس 2؛ رقيب سر سخت گلکسي اس 8

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۰۹۳۸

شيائومي مي ميکس 2؛ رقيب سر سخت گلکسي اس 8

خبرگزاري آريا - وب سايت ديجي رو: يکي از پر سر و صدا ترين گوشي‌هايي که سال گذشته معرفي شد، شيائومي مي ميکس (Xiaomi Mi Mix) با صفحه نمايش بزرگ خود بود.

پيش از ال جي و سامسونگ، اين شيائومي بود که با عرضه مي ميکس نوع جديدي از طراحي که در آن حاشيه‌هاي کنار صفحه به حداقل رسيده‌اند و نسبت صفحه از 16:9 به 18:9 تبديل شده را به دنيا معرفي کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همين دليل انتظارات از دستگاهي که قرار است جانشين اين گوشي معروف شود بسيار بالاست.
طراحي
mi mix2اولين تغييري که در اين گوشي به وجود آمده مربوط به ابعاد آن است. در مدل قبلي از قاب کوچکي در دور صفحه استفاده شده بود تا صفحه نمايش بسيار بزرگ آن به خوبي در دست کاربران قرار بگيرد، اما اينبار شيائومي تصميم گرفته تا از صفحه 5.99 اينچي آي پي اس ال سي دي در گوشي جديد استفاده کند. به همين دليل مي ميکس 2 با بدنه سراميکي دستگاهي خوش دست بوده که کار با آن ساده تر شده است.

خوشبختانه شيائومي بدنه مي ميکس 2 را نيز همانند بسياري ديگر از گوشي‌هاي اين شرکت با استفاده از سراميک طراحي و توليد کرده است. پنل پشتي گوشي درخشان و زيباست، در اين قسمت اسکنر اثر انگشت در جاي مناسب و درست زير نشان تجاري کوچک شيائومي قرار گرفته. نه تنها اين گوشي به دليل ابعاد جديد خود خوش دست تر شده، بلکه گوشه‌هاي منحني و لبه‌هاي تقريبا خميده نيز به کاربران کمک مي‌کنند تا راحت تر از اين دستگاه استفاده کنند.
اين انحناهاي جديد باعث شده تا مي ميکس 2 نسبت به مدل سال پيش طراحي متفاوتي داشته باشد، البته اين تفاوت لزوما چيز خوبي نيست. مي ميکس اصلي به عنوان اولين گوشي بدون قاب طراحي مربعي و با زاويه‌هاي تيزتري داشت اما دستگاه جديد با گوشه‌هاي منحني خود مشابه بسياري ديگر از گوشي‌هاي بدون قاب بازار مثل ال جي و سامسونگ است.
صفحه نمايش
mi mix2بيش از 80 درصد از فضاي جلوي گوشي به صفحه نمايش IPS اختصاص يافته. اين صفحه تا بالاترين جاي ممکن کشيده شده که طراحي جذابتر و کاربردي تري نسبت به آيفون ايکس يا اسنشال فون دارد.

به همين دليل در طراحي جلوي گوشي شيائومي مجبور شده تا تغييراتي را اعمال کند. مثلا دوربين سلفي دستگاه در گوشه پاييني آن تعبيه شده که جانمايي بسيار عجيبي است و پيش از اين در گوشي ديگري مشاهده نشده. نه تنها دست کاربران برخورد زيادي با دوربين دارد، بلکه زاويه عکاسي سلفي نيز با ساير گوشي‌ها تفاوت دارد که احتمالا براي کاربران نا آشنا گيج کننده خواهد بود. البته اپليکيشن پيش فرض دوربين پس از فعال شدن دوربين سلفي به کاربران پيشنهاد مي‌دهد تا گوشي را 180 درجه بچرخانند، اما در اپليکيشن‌هايي مثل اينستاگرام و اسنپ چت اين پيغام نمايش داده نمي‌شود.
با اينحال تغييرات خوبي نيز در مي ميکس 2 اعمال شده. سنسور پروکسيميتي (نزديکي) به اين گوشي اضافه شده و به جاي بلندگوي ويبره‌اي، از يک اسپيکر واقعي استفاده شده. صداي اين اسپيکر از شيار کوچکي که در بالاترين قسمت دستگاه قابل مشاهده است خارج مي‌شود. بلندگوي جديد رو به بالا بوده و کيفيت و صداي خروجي بسيار بهتري نسبت به مدل سال گذشته دارد.
با اينکه احتمالا خيلي از کاربران طراحي زاويه دار و خطي سال گذشته را ترجيح دهند، اما طراحي جديد نيز زيبا و کاربردي است. اما نبودن جک هدفون و جانمايي عجيب دوربين سلفي از نکاتي است که خوشايند اکثر افراد نيست.

mi mix2شيائومي نسخه سراميکي يک پارچه‌اي از مي ميکس 2 که در رنگهاي سفيد و سياه توليد شده است را نيز وارد بازار کرده است. شيائومي ادعا کرده که نسخه سفيدرنگ همانند يک تکه جواهر يشم درخشان و خيره کننده خواهد بود.
صفحه نمايش آي پي اس اين دستگاه کيفيت بسيار خوب و مناسبي دارد. مدل سال گذشته اولين دستگاهي بود که در آن از نسبت صفحه 18:9 استفاده شده بود و در ابتدا مخالفيني نيز داشت. اما در حال حاضر دستگاه‌هاي زيادي با اين نسبت صفحه توليد مي‌شوند و مي ميکس 2 نيز از اين قاعده مستثني نيست.
استفاده از اکثر نقاط صفحه به آساني انجام مي‌شود اما لمس نقاط بالا و پايين صفحه کمي مشکل است. روشنايي صفحه حتي در نور روز نيز راضي کننده است، البته اشباع رنگها به نسبت صفحات ال اي دي کمتر است. شما مي‌توانيد تنظيمات رنگ و روشنايي صفحه را تعويض کنيد، حالتي براي مطالعه نيز در تنظيمات صفحه نمايش گوشي گنجانده شده.
شايد تنها ايراد صفحه رزولوشن آن باشد، در حال حاضر اکثر گوشي‌هاي اين رده از صفحه کواد اچ دي استفاده مي‌کنند در حالي که مي ميکس 2 داراي صفحه فول اچ دي پلاس است. با اينکه صفحه نمايش اين دستگاه براي بازي کردن، مشاهده فيلم و مطالعه متون مختلف مناسب است، اما کيفيت بالاتر صفحه مي‌توانست مي ميکس 2 را در کنار ساير پرچمداران بازار قرار دهد.
عملکرد
mi mix2مشخصات فني دستگاه جزو بهترين‌هاي حال حاضر دنياست. در اين گوشي از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 در کنار رم شش يا هشت گيگابايتي استفاده شده که قيمت‌هاي متفاوتي دارند. با اينکه امکان افزايش حافظه داخلي با استفاده از کارت‌هاي حافظه ميکرو اس دي وجود ندارد، اما احتمالا نسخه‌هاي 64، 128 يا 256 گيگابايتي براي اکثر کاربران کافي خواهد بود.

در استفاده روزمره از مي ميکس 2 و استفاده سريع و همزمان از چند اپليکيشن به هيچ مشکل يا کُندي‌اي برخورد نخواهيد کرد. با اينکه نرم افزار و رابط کاربري شيائومي کمي سنگين به نظر مي‌رسد اما به هيچ وجه دستگاه داراي لگ نيست. همچنين با توجه به اينکه مي ميکس 2 به صورت جهاني عرضه شده، اپليکيشن‌هاي گوگل بصورت پيش فرض در آن وجود دارند و همانند مي ميکس اصلي نيازي نيست تا پکيج گوگل را کاربران به گوشي اضافه کنند.
سخت افزار
mi mix2يکي از نکات خوبي که در مورد اين گوشي اتفاق افتاده، امکان کار کردن با آن در هر نقطه‌اي از دنياست، اين در حاليست که ارتباطات 4G در مدل سال گذشته تنها در چين قابل استفاده بود. مي ميکس 2 بيش از هر گوشي هوشمند ديگري از شبکه‌هاي مخابراتي دنيا پشتيباني مي‌کند.

مدل سال گذشته تنها از شبکه‌ها HSPA+ در آمريکا پيشتيباني مي‌کرد اما مي ميکس 2اي که در اين مطلب مورد بررسي قرار گرفته بر روي حالت US LTE قرار داشت. برقراري ارتباط و تماس‌ها روي حالت GSM نيز با کيفيت خوب و قابل قبولي انجام مي‌شوند. صداي خروجي نيز به دليل استفاده از بلندگوي قويتر، بسيار بهتر شده است.
اما صداي خروجي در ساير شرايط متفاوت است. به دليل نبود جک هدفون کاربران براي استفاده از هدفون‌هاي سيمي خود مجبور هستند که از کابل‌هاي تبديل USB-C به جک استفاده کنند. با اينکه تنظيمات زيادي براي صداي خروجي گوشي وجود دارد، اما اکثر اين تنظيمات تنها با هدفون‌هاي ساخت شيائومي هماهنگ هستند.

mi mix2اما صداي خروجي در حالت بلندگو رضايت بخش نيست. مثلا هنگامي که بلندي روي کمتر از 50 درصد قرار گرفته باشد تقريبا هيچ صدايي به گوش افراد نمي‌رسد. البته با اينکه صداي بالاي 50 درصد بلندي قابل قبولي دارد، اما به نظر مي‌رسد که براي استفاده از گوشي به عنوان يک دستگاه پخش کننده موسيقي بايد همواره از هدفون‌ها يا اسپيکرهاي بدون سيم استفاده کنيد.
عمر باتري
عمر باتري مي ميکس يکي از بهترين ويژگي‌هاي آن بود، به همين ترتيب مي ميکس 2 نيز از باتري خوبي برخوردار است. با اينکه مدل سال گذشته به دليل پشتيباني نکردن از سيستم‌هاي LTE عمر بيشتري داشت، اما مدل امسال با استفاده از همين سيستم مخابراتي عمر باتري مشابهي دارد.

شما مي‌توانيد با يکبار شارژ کامل به مدت 16 ساعت از گوشي استفاده کنيد و بيش از 5 ساعت صفحه را روشن نگه داريد. با اينکه صفحه نمايش مي ميکس 2 نسبتا بزرگ است، اما رزولوشن فول اچ دي پلاس باعث شده تا صفحه گوشي مصرف انرژي کمتري داشته باشد. از ديگر نکات خوب در مورد باتري اين دستگاه، پشتيباني آن از تکنولوژي شارژ سريع Quick Charge 3.0 است.
دوربين
شيائومي تصميم گرفته تا حداقل در پشت گوشي از يک دوربين ساده تر و معموليتر نسبت به ساير رقبا استفاده کند.

در اين گوشي از يک دوربين 12 مگاپيکسلي با لرزشگير اپتيکال چهار محوره استفاده شده. با اينکه اين لرزشگير براي فيلمبرداري در حالت 4K مناسب بوده و باعث افزايش کيفيت عکسها در نور کم مي‌شود، هيچ ويژگي خاص ديگري در اين دوربين مشاهده نمي‌شود. اپليکيشن دوربين نيز همانند ساير مدلهاي شيائومي بوده و حالت عکاسي جديدي به آن اضافه نشده. البته امکان انتخاب حالت دستي نيز وجود دارد که با استفاده از آن مي‌توانيد کنترل بيشتري روي پارامترهاي عکس داشته باشيد.
mi mix2کيفيت عکسها به صورت کلي رضايت بخش است اما در نور کم افت قابل ملاحظه‌اي دارد. حالت اچ دي آر به کيفيت عکسها در شب کمک مي‌کند اما با روشن کردن آن سرعت شاتر و عکاسي طولاني تر مي‌شود، به نظر مي‌رسد که اچ دي آر به عنوان يک حالت اضافه به اپ دوربين اضافه شده و عملکردي همانند ساير گوشي‌ها ندارد. همچنين امکان استفاده از حالت «گرگ و ميش» دستي نيز وجود دارد (HHT) که در نور کم عکسهاي جذابي به کاربران ارائه مي‌دهد، البته اين عکسها نسبت به حالت اچ دي آر کمي تيره تر به نظر مي‌رسند.
دوربين جلو اما به هيچ عنوان جانمايي مناسبي ندارد و در هنگام برقراري تماس‌هاي ويدئويي کاربران را کلافه خواهد کرد. هنگامي که شما تماس تصويري برقرار کرده و به ويدئوي طرف مقابل نگاه مي‌کنيد، به نظر مي‌رسد که در حال نگاه کردن به شي سومي در اتاق هستيد! همچنين در اين تماس‌ها بايد گوشي را با دست راست نگاه داريد تا کف دستتان باعث پوشيده شدن دوربين نشود.

mi mix2يکي ديگر از مشکلات اين دوربين، کم بودن زاويه ديد آن است. به اين ترتيب در هنگام عکاسي با دوربين سلفي تنها مي‌توانيد چهره خود و بخش کوچکي از پس زمينه را ثبت کنيد. به همين دليل براي عکاسي از پس زمينه بايد دست خود را تا جاي ممکن از چهره خود دور کنيد.
به دلايلي که در بالا گفتيم، عکسهايي که با استفاده از دوربين سلفي گرفته مي‌شوند به ندرت رضايت بخش هستند. همچنين امکان برعکس گرفتن گوشي در اپليکيشن‌هاي اينستاگرام و اسنپ چت وجود ندارد. به اين خاطر توصيه مي‌کنيم که اگر به دنبال عکاسي با دوربين سلفي گوشي هستيد به هيچ عنوان مي ميکس 2 را انتخاب نکنيد.
در مجموع دوربين مي ميکس 2 کيفيت فوق العاده‌اي ندارد. برخي از عکسها کيفيت خوبي داشتند اما بسياري از آنها رضايت بخش نبودند. با اينکه شيائومي در اکثر محصولات خود از دوربين‌هاي خوب و دوگانه استفاده مي‌کند، اما متاسفانه اين دوربين عملکردي کاملا معمولي دارد.
نرم افزار
mi mix2و حالا به نرم افزار و رابط کاربري MIUI ميرسيم. اين سيستم يکي از اصلي ترين ويژگي‌هاي شيائومي بوده و نقطه شروع موفقيت‌هاي اين شرکت محسوب مي‌شود، به همين دليل جاي تعجب نيست که اين رابط کاربري همواره در حال پيشرفت و بهبود است. با اينحال در مي ميکس 2 اين اتفاق نيفتاده، به نحوي که رابط کاربري اين گوشي تجربه مشابهي با Mi6 و نسخه قبلي مي ميکس را به کاربران ارائه مي‌کند. البته خوشبختانه در اين نسخه از MIUI اپليکيشن‌هاي گوگل به طور کامل فعال هستند.

از ويژگي‌هاي جديدي که به نرم افزار گوشي اضافه شده مي‌توان Quick Ball را نام برد. اين ويژگي به کاربران کمک مي‌کند تا بدون استفاده از کليدهاي فيزيکي عملکردهاي اصلي را انجام دهند. همچنين مي‌توانيد دو اپليکيشن متفاوت و يا حتي دو صفحه متفاوت از يک اپليکيشن را به صورت همزمان مشاهده کرده و از آنها استفاده کنيد، براي مثال مي‌توانيد با استفاده از اين قابليت و قابليت ديگري که "فضاي دوم” نام دارد، دو اکانت مختلف تلگرام را بصورت همزمان مشاهده و مديريت کنيد.

mi mix2به نظر مي‌رسد که برخي از قسمت‌هاي اين سيستم کامل نيستند و يا ترجمه آنها از زبان چيني به انگليسي به درستي انجام نگرفته است. از ديگر مشکلات مي‌توان به نحوه نمايش اعلان‌ها اشاره کرد، اعلان‌هايي که بر روي صفحه نمايش داده مي‌شوند اطلاعات زيادي را به کاربر منتقل نمي‌کنند و در صورتي که اين قسمت را به پايين بکشيد بخش بزرگي از صفحه اشغال مي‌شود.
سيستم MIUI طي سالهاي گذشته تغييرات زيادي به خود ديده و توسط جامعه بزرگ کاربران همواره مورد تست و بهبود قرار گرفته، به همين دليل آپديت‌هاي زيادي در فواصل زماني کوتاه براي آن ارائه مي‌شود. با اين وجود هنوز هم برخي از ايرادات قابل توجه در آن وجود دارند. براي مثال برخي از اپليکيشن‌ها مثل اينستاگرام پس از مدتي به صورت خودکار بسته مي‌شوند. به نظر مي‌رسد که MIUI هنوز براي کار با استفاده از زبان انگليسي و استفاده در خارج از کشور چين آماده نيست.
حرف آخر
mi mix2همه‌ي چيزهايي که در مي ميکس اصلي به عنوان يک ويژگي نوآوارانه وجود داشت، امروزه به يک استاندارد در گوشي‌هاي تلفن همراه تبديل شده.

شيائومي در ساخت مي ميکس 2 نهايت دقت را به خرج داده تا علاوه بر استفاده از بدنه سراميکي، طراحي دستگاه شباهت زيادي به گوشي مينيماليستي و زيباي مي ميکس داشته باشد، البته انحناهاي زيادي به آن افزوده و ابعاد نهايي گوشي کاهش يافته.
همچنين اگر تمايل داريد تا يک دستگاه خاص داشته باشيد مي‌توانيد نسخه سراميکي يک تکه و سفيد آن را خريداري کنيد. لازم به ذکر است که اين نسخه با توجه به اينکه سخت افزار و نرم افزار مشابهي با مدل‌هاي معمولي مي ميکس 2 و بسياري ديگر از پرچمداران چيني و غير چيني بازار دارد، با برچسب قيمت 720 دلاري خود کمي گران به نظر مي رسد.
با اين وجود خريد مدل 600 دلاري دستگاه که داراي رم شش گيگابايتي و حافظه داخلي 128 گيگابايتي است کار عاقلانه‌اي به نظر مي‌رسد.

نکات مثبت
طراحي سراميکي چشم نواز نسبت صفحه نمايش به بدنه گوشي به خوبي رعايت شده مشخصات فني بسيار قدرتمند پشتيباني از تمامي شبکه‌هاي مخابراتي در سراسر دنيا به روز رساني‌هاي مکرر سيستم عاملنکات منفي
طراحي مشابه با اکثر گوشي‌هاي بازار رزولوشن فول اچ دي پلاس که مي‌توانست بهتر باشد کيفيت ناکافي بلندگو جانمايي عجيب دوربين جلو عملکرد معمولي دوربين نرم افزار دستگاه به بهبود نياز دارد
بررسي نهايي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیائومی آپدیت HyperOS را برای سری ردمی نوت ۱۳، 5G منتشر کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ s24 ultra (۳۰ فروردین) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • samsung s23 fe + قیمت، مشخصات و مقایسه با S23 Ultra سامسونگ (۲۹ فروردین)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد