Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@21:37:17 GMT

علائمی که نشان می‌دهد شما یک نابغه هستید

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۱۳۱۱

حل کردن مسائل ریاضی پیچیده و ارائه تئوری‌های جدید فیزیک تنها نشانه‌های نابغه بودن نیستند. درواقع نشانه‌های بی شماری برای باهوش بودن وجود دارند. در این مقاله برخی از نکات ریز و ناشناخته از باهوش بودن یا حتی نابغه بودن را به شما معرفی می‌کنیم. اگر همه نکات زیر درمورد شما صدق می‌کند احتمالا فرد بسیار باهوشی هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتما الان منتظرید که ببینید آیا باهوش و نابغه هستید یا نه، پس بیایید نگاهی  به نشانه های باهوش بودن بیندازیم:

۱ - دچار فلج پیش از خواب می‌شوید

فلج پیش از خواب حالتی بین خواب و بیداری است. به عبارت دیگر شما خواب هستید، اما صحنه‌های زیادی جلوی چشمتان می‌بینید. درست مثل اینکه در حال بیداری خواب ببینید. حالا اگر شما هم توهم‌های پیش از خواب زیادی می‌بینید احتمال دارد که یک نابغه باشید.
 
 
 
۲ - توجهی به مد ندارید

این روز‌ها بیشتر مردم پیروی مد هستند. حتی افرادی در میان ما وجود دارند که آنقدر درگیر مد هستند که ساعت‌ها صرف این می‌کنند که هرروز چه چیزی بپوشند. اگر به چنین گروهی تعلق دارید، خبرهای بدی برایتان داریم. اگر زیاد به مد توجه می‌کنید به احتمال خیلی زیاد باهوش و نابغه نیستید. دانشمندان متوجه شده اند کسانی که زیاد به مد توجه ندارند باهوش‌تر هستند؛ بنابراین دفعه بعد که فردی را دیدید که انگار به دهه ۵۰ تعلق دارد فکر نکنید او دیوانه است. او باهوش‌تر از شماست!
 
 
شیر مادر خورده اید

بیشتر مادران امروزی به نوزاد خود شیر نمی‌دهند و روش‌های جایگزین دیگری را برای تغذیه نوزادشان با شیر انتخاب می‌کنند. چنین مادرانی نمی‌دانند چه اشتباهی می‌کنند. شیر مادر فواید زیادی دارد و یکی از جالبترین فواید آن ایجاد هوش بالا در کودک است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افرادی که شیر مادر خورده اند در آزمون‌های هوش نمره بالاتری کسب می‌کنند؛ بنابراین اگر شیر مادرتان را خورده اید، می‌توانید در روز مادر بعدی از او تشکر کنید که شما را نابغه کرده است!
 

همیشه احساس راحتی دارید

امروزه به ندرت کسی را پیدا می‌کنید که همیشه راحت و آرام باشد. در دوران پر از استرسی که ما زندگی می‌کنیم، تقریبا هیچکس زمانی برای استراحت و آرامش پیدا نمی‌کند. بااین حال اگر شما یکی از معدود انسان هایی هستید که برایشان مهم نیست زندگی چقدر استرس زاست و همیشه احساس راحتی و آرامش می‌کنید خودتان را یک نابغه بدانید. کسانی که میانگین هوش بالایی دارند می‌دانند چطور با نگرانی و اضطراب مقابله کنند که روی آن‌ها تاثیر نگذارد. یادتان باشد که این بدین معنا نیست که افرادی که زیر بار مشکلات و نگرانی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند نابغه نیستند.
 

فرزند ارشد خانواده هستید

اگر خواهر و برادر دارید شرط می‌بندیم وقتی والدینتان در انتظار فرزند بعدی بودند و شما را فرزند ارشد معرفی می‌کردند دوران سختی داشته اید! احتمالا فکر می‌کردید آن‌ها به شما خیانت می‌کنند یا چیزی شبیه آن. بااین حال والدینتان هرگز به شما خیانت نکرده اند. آن‌ها شما را نابغه کرده اند. فرزندان ارشد همیشه هوش بسیار بیشتری از خواهر و برادران خود دارند.
 

ذهن پراکنده‌ای دارید

زندگی افرادی که ذهن پراکنده‌ای دارند همیشه آشفته است و در نتیجه زندگی آشفته‌ای دارند، اما باید همیشه به این موضوع افتخار کنند. توانایی این افراد برای پیگیری پروژه‌های مختلف و کار در زمان خودشان با هوش بالای آن‌ها ارتباط دارد. در حقیقت مغز این افراد با مغز افراد منظم تفاوت دارد و همین تفاوت آن‌ها را نابغه کرده است.


با خودتان حرف می‌زنید

اگر زیاد با خودتان حرف می‌زنید، نباید فکر کنید دیوانه شده اید. حرف زدن با خودتان چیزی است که مغزهای بزرگ قرون گذشته هم انجام می‌دادند؛ و احتمالا شما هم یک نابغه هستید. دانشمندان متوجه شده اند کسانی که اعتراف کرده اند با خودشان حرف می‌زنند در آزمون‌های هوش نمرات بالاتری کسب کرده اند. با این حال هنوز ارتباط بین حرف زدن با خود و هوش کشف نشده است.
 

زیاد مطالعه می‌کنید

کسانی که زیاد مطالعه می‌کنند به این معنی که بیش از سه کتاب در ماه می‌خوانند، نابغه هستند. آن‌ها نه تنها نابغه بلکه خلاق هم هستند؛ بنابراین اگر همیشه کتاب می‌خوانید می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که یک نابغه هستید. اما یادتان باشد که اگر عادت کتاب خواندن زیاد را تازه شروع کرده اید فورا تبدیل به یک نابغه نمی‌شوید.
 

رویاپرداز هستید

اگر رویاپرداز هستید شرط می‌بندیم توسط خانواده، دوستان و همکاران مورد سرزنش قرار گرفته اید. رویاپردازی در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم به خصوص در کار پذیرفته شده نیست. اما فراموش کنید که جامعه درباره رویاپردازی شما چه فکری می‌کند. شما باید به این موضوع واقعا افتخار کنید، زیرا نشانه نابغه بودن شماست. هم چنین لازم است اشاره کنیم که رویاپردازان در نهایت افراد بسیار موفقی هستند. بنابراین به رویاپردازیتان ادامه دهید، برایتان خوب است.
 
 
 
 
همه فن حریف هستید

افراد همه کاره مهارت‌های زیادی دارند. آن‌ها به جای متخصص شدن در یک چیز، یادگیری چیزهای مختلف را دوست دارند و دانش عمومی خوبی درباره چیزهای مختلف دارند؛ بنابراین اگر کسی هستید که یادگیری موضوعات مختلف را دوست دارید به احتمال زیاد یک نابغه هستید. به یاد داشته باشید که بزرگترین نابغه جهان، لئوناردو داوینچی یک فرد همه کاره بوده است.


ترجیح می‌دهید تنها باشید

اگر فرد تنهایی هستید خودتان را عجیب و منزوی تصور نکنید. در واقع شما باید به این موضوع افتخار کنید و به شما می‌گوییم چرا. کسانی که بیشتر اوقات تنها هستند باهوش‌تر از افراد برونگرا هستند. شمار زیادی از افراد باهوشی که می‌شناسیم دوست دارند بیشتر اوقات تنها باشند. یک نابغه نمی‌تواند نبوغ خود را بیرون از چهار دیواریش بیان کند. نابغه‌ها فقط می‌توانند در سکوت چهاردیواری خودشان فکر و کار کنند.
 

آزادی خواه هستید

اگر دیدگاه‌های سیاسی لیبرال دارید بنابراین جزء افراد نابغه هستید. مطالعات روانشناسی مختلف نشان می‌دهد که افرادی که چنین دیدگاهی دارند بسیار باهوش و برخی از آن‌ها نابغه هستند. افرادی که عقاید و فلسفه‌های غیرمتعارف مانند لیبرالیسم دارند در آزمایش‌ها هوش بیشتری از خود نشان داده اند.
 
 
سیگاری نیستید

باید با این حقیقت روبرو شویم که سیگار و قلیلت به شدت برای سلامتی ضرر دارند. حتی اگر شما سیگاری هم نباشید احتمالا در معرض دود افراد سیگاری قرار می‌گیرید. اگر سیگاری نیستید شما را تشویق می‌کنیم به روند خود ادامه دهید. به این دلیل که افرادی که دودی نیستند باهوش‌تر از افرادی هستند که از دخانیات استفاده می‌کنند. نگران نباشید، در معرض دود دیگران قرار گرفتن تاثیر در این موضوع ندارد.
 

موسیقی یاد می‌گیرید

اگر والدینتان شما را مجبور کردند موسیقی یاد بگیرید باید از آن‌ها سپاسگزار باشید. کسانی که در کودکی درس موسیقی می‌گیرند نسبت به کسانی که آموزش رسمی موسیقی ندیده اند، عملکرد بهتری در آزمون‌های هوش دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد موسیقیدانان از نظر عملکردی ساختار ذهنی مغزشان متفاوت است. یادگیری موسیقی در کودکی با حافظه قوی و خطر کمتر ابتلا به بیماری‌های روانی ارتباط دارد.
 
 
 
چپ دست هستید

هرچند بیشتر مردم دنیا راست دست هستند، اما هنوز هم هستند کسانی که از دست راست خود برای نوشتن، برداشتن اشیا و پخت و پز استفاده می‌کنند. چپ دست‌ها در دنیایی که پر از راست دست است احساس عجیبب بودن می‌کنند. اما آن‌ها باید به این موضوع افتخار کنند، زیرا نشانه هوش بالای آن هاست.
 

شب زنده دار هستید

افراد شب زنده دار تا دیروقت بیدار می‌مانند؛ و اگر چه برخی معتقدند که این موضوع برای سلامتی بد است، اما شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند بیدار ماندن در شب واقعا خوب است. شب بیداری خلاقیت را افزایش می‌دهد و توانایی حل مساله افراد را بهبود می‌بخشد که با هوش زیاد ارتباط دارد. به همین دلیل می‌توانیم شب زنده داران را نابغه فرض کنیم.
 

قد بلند هستید

خیلی‌ها آرزو دارند که ای کاش چند سانتیمتر بلندتر بودند، زیرا فکر می‌کنند این موضوع آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. اما باید آن‌ها باید به دلیل دیگری هم این آرزو را داشته باشند که بسیار مهم‌تر است. قدبلند بودن نشانه هوش بالای افراد است. اما این اصلا به این معنی نیست که افراد قد کوتاه باهوش و نابغه نیستند.
 
 
چشمان آبی دارید

هیچ رنگ چشمی زیباتر از رنگ آبی نیست. چشمان آبی جادوی خاصی دارند که ما را جذب این افراد می‌کند. افراد چشم آبی نباید فقط به زیبایی و جذابیت خود ببالند، زیرا رنگ چشمانشان نشان از هوش بالای آن‌ها نیز دارد.
 
 
لاغر و خوش اندام هستید

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افراد لاغر و باریک اندام نسبت به افراد چاق در تست‌های هوش عملکرد بهتری دارند. به این دلیل که چاقی تاثیر زیادی روی توانایی‌های شناختی مغز می‌گذارد؛ بنابراین اگر لاغر و خوش اندام هستید وضعیت بدن خود را حفظ کنید و اجازه ندهید چاق شوید، زیرا موجب کاهش توانایی‌های شناختی شما می‌شود.
 
 
گربه‌ها را به سگ‌ها ترجیح می‌دهید

سگ دوست‌های عزیز خبر بدی برایتان داریم. گربه دوست‌ها باهوش‌تر از شما هستند. تحقیقات متعددی نشان داده که کسانی که گربه‌ها را به سگ‌ها ترجیح می‌دهند در آزمون‌های هوش نمرات بالاتری کسب می‌کنند.
 

اضطراب اجتماعی دارید

اگر اضطراب اجتماعی دارید خجالت نکشید. هر چند این موضوع تاثیر زیادی روی زندگیتان می‌گذارد، اما باید به آن ببالید. کسانی که اضطراب اجتماعی دارند عموما در آزمون‌های هوش نمره بالاتری می‌گیرند. کسانی که اضطراب اجتماعی دارند وظایفی که نیاز به هوش بالا دارد مثل تحلیل‌های محیطی، پردازش اطلاعات و انعکاس اتفاقات فعلی را بهتر انجام می‌دهند.
 

نیش و کنایه می‌زنید

باور کنید یا نه، نیش و کنایه نشانه باهوش بودن است و کسانی که هر روز از شوخی و کنایه استفاده می‌کنند بسیار باهوش هستند. زیرا این کار نیاز به خلاقیت و فکر زیادی دارد.
 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید

همشهری‌آنلاین - پروانه بندپی: دوران بارداری، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوران زندگی برای مادر و جنین است و هر رفتار و کار درست و نادرست از سوی مادر می‌تواند بر سلامت جنین تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. تاثیراتی که می‌تواند تا پایان عمر با فرد همراه بماند.

یکی از رفتارهای مادر که می‌تواند تاثیر ناگوار و ناخوشایندی بر سلامت جنین بگذارد، تزریق فیلرهای پوستی یا همان ژل و نیز بوتاکس در دوران بارداری است. عده‌ای از زنان معتقدند تزریق بوتاکس و ژل و ... تاثیری در سلامت جنین ندارد اما پزشکان می‌گویند حتی اگر تازه برای بارداری اقدام کرده‌اید هم سراغ مراکز زیبایی و تزریق بوتاکس و ... نروید.

بیشتر بخوانید؛

در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ چطور چین‌وچروک‌های گوشه چشم را کاهش دهیم؟ راهکارهای مقابله با پیری پوست | چگونه بهترین روش جوان‌سازی پوست را انتخاب کنیم؟ عوارض خطرناک تتو که خیلی‌ ها نمی‌دانند | تاثیر عجیب تتو روی نتایج رادیولوژی و ام‌آرآی! خطرات بوتاکس در دوران حاملگی

دکتر طاهره لباف، متخصص زنان و زایمان در این باره به همشهری‌آنلاین می‌گوید: تزریق بوتاکس در دوران حاملگی ممکن است عوارضی از جمله زایمان زودهنگام، کاهش وزن جنین در هنگام تولد، محدودیت رشد داخل رحمی و حتی مرگ جنین را به همراه داشته باشد. دلیلش هم ساده است؛ چون بوتاکس یک نوع سم است و تزریق آن در دوره بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. حتی کاشت ناخن و رنگ مو و همچنین انجام کارهایی مثل تاتو هم در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. نه تنها توصیه نمی‌شود، موکدا منع دارد.

دکتر لباف درباره زنانی که نمی‌دانند باردارند و اقدام به تزریق بوتاکس و فیلر می‌کنند هم می‌گوید: اگر خانمی قبل از بارداری یا پایان سه ماهه اول بارداری بوتاکس تزریق کرد بدون اینکه از بارداری خود خبر داشته باشد، خطر کمی جنینش را تهدید می‌کند. چون با یک دوز تزریق زیر پوستی، بوتاکس وارد سیستم گردش خون نمی‌شود و معمولاً اثری بر جنین ندارد. اما توصیه این است که زنان باردار و همچنین زنان شیرده از این کار خودداری کنند.

عوارض بوتاکس برای مادر و جنین

دکتر محمد رضوانی، متخصص بیماری‌های پوست، مو و زیبایی هم در این زمینه به همشهری‌آنلاین می‌گوید: صراحتا در تمامی کتب مربوط آمده است که تزریق فیلرها یا ژل‌ها و نیز بوتاکس یا همان سم بوتولونیوم در دوران بارداری ممنوع است. چون بوتاکس یک داروی تزریقی است که در واقع از سم خالص‌شده بوتولینوم تولید می‌شود. البته خود "بوتاکس" اسم یک برند آمریکایی است اما در کشور ما به انواع این سم با نام‌های مختلف، بوتاکس گفته می‌شود. این سم به طور موقت (۳ تا ۶ ماه) مانع از اتصال انتقال‌دهنده‌های عصبی به عضلات می‌شود و عضلات صورت را فلج می‌کند.

دکتر رضوانی می‌گوید: البته مواردی داشتیم که خانمی بوتاکس تزریق کرده اما از بارداری خود خبر نداشته است. هنوز گزارشی در کل دنیا به عنوان عارضه بوتاکس در این زنان ثبت نشده است. اما اگر می‌دانیم خانمی باردار است، نباید تزریق برای آنها انجام شود. این موضوع درباره فیلر هم صدق می‌کند. چون ممکن است عوارضی برای مادر یا جنین داشته باشد؛ مثلا موجب خونریزی مادر و حتی منجر به سقط شدن جنین شود. ما قبل از تزریق بوتاکس از خانم‌ها می‌پرسیم که باردار هستید یا نه و اگر باردار باشند، تزریق بوتاکس باید کنسل شود.

این متخصص زیبایی درباره تزریق فیلرها هم توضیح می‌دهد: فیلر هم خطرش کمتر نیست. چون ممکن است واکنش‌هایی در مادر و جنینش ایجاد کند. فیلرهای کیفیت پایین و نامناسب را بگذاریم کنار، حتی برندهای خوب هم ممکن است واکنش ایجاد کنند. هم در مادر و هم در جنین.

دکتر رضوانی تاکید می‌کند: حتی توصیه این است که اگر خانم قصد باردار شدن دارد و هنوز باردار نیست هم بوتاکس تزریق نکند. چون بوتاکس ۲ روز تا ۲ هفته طول می‌کشد تا اثر کند و به این نکته باید توجه داشت.

کد خبر 839529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت عمل‌های زیبایی سقط جنین خبر مهم زنان - زایمان جنین باروری

دیگر خبرها

  • مدام احساس خستگی می‌کنید؟ احتمالا با کمبود این ویتامین روبه‌رو هستید
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • چند اسب اینجا می‌بینید؟
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • ما چقدر شبیه انسان‌های نئاندرتال‌‌ هستیم؟
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد