Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌استاندار سیستان و بلوچستان درباره منطقه آزاد شدن سیستان نیز گفت: آن چه که وظیفه و رسالت دولت درباره منطقه آزاد شدن سیستان بود، به لایحه تبدیل و تقدیم مجلس کند. این موضوع مهم از دولت عبور کرده و مجلس باید به این خواسته توجه کند.

‌به گزارش ایسنا- ‌علی اوسط هاشمی افزود: سال 94 تفسیر ناصحیح برخی از اعضای مجلس، موجب ضایع شدن این حق شد که اگر همان زمان اعتراض می‌شد و موضع فعال نمایندگان وقت را نسبت به این مهم همراه خود می‌ساخت، منطقه آزاد در مسیر دیگری قرار گرفته بود، امروز مجمع نمایندگان استان باید درباره این موضوع اتفاق نظر داشته باشند و در مجلس و کمیسیون اقتصاد بتوانند به اتفاق نمایندگان استان‌های ذی نفع از آن دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هاشمی، این لایحه فقط مختص سیستان و بلوچستان نیست که نمایندگان استان بتوانند در دستور صحن قرار دهند، حدود 8 استان از این لایحه دولت نفع می‌برند که می‌تواند همراهی 100 نماینده را برای درخواست از هیئت رئیسه مجلس رقم بزند که این امر دیده نشد و امروز نمایندگان مجلس می‌توانند با آن فعال برخورد کنند.

وی گفت: در این راستا با دبیرخانه شورای مناطق آزاد ملاقاتی داشتیم و بر این موضوع تأکید شد که جلسه‌ای با استاندارانی که در این قسمت منافعی دارند، برگزار و همفکری در این زمینه صورت گیرد، در واقع بادی موضع فعالی را با مجلس و نمایندگان فراکسیون‌های مختلف پیش بگیریم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید نمایندگان با هم انسجام، همگرایی و هم افزایی شکل دهند و از مجلس طی نامه‌ای درخواست کنند که این لایحه در اولویت صحن قرار گیرد، قرار نیست یک کمیسیون‌ مانع منافع مردم شود‌ یا یک فرد به دلیل ذهنیت خود مانعی بر سر راه مناطق آزاد ‌شود. آن هم وقتی که صحبت از منافع کشور است، زیرا نگاه سرمایه گذاران خارجی به مناطقی است که دارای منطقه آزاد هستند.

نگاه‌ها نسبت به گردشگری سیستان و بلوچستان تغییر کرده است

استاندار سیستان و بلوچستان هم‌چنین درباره اقدام‌های انجام شده در راستای سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ایرانیان گفت: اولویت در استان این بود که هم مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و به ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این باور برساند که قسمتی از گوشه نگاه جمعی خود را به این مهم معطوف بدارند.

به گزارش ایسنا- ‌اوسط هاشمی اظهار کرد: مهم ایجاد نگاه در مدیران و مردم استان، تقویت این حق بر سازمان میراث فرهنگی و تغییر در رویکردهایشان و ایجاد مقصد جدید در سطح ملی بود. زیرا مقصدهای گردشگری بزرگ و خطوط گردشگری در ایران داریم که در افکار مردم و ملت ایران این خطوط نهادینه شده است و خلق خط گردشگری جدید، زمان بر است، مردم را از دیگر مسیرها جدا کردن و معرفی کردن خط جدید هم کار راحتی نیست ولی واقف بودن بر این مدال باید استارت می خورد که در سطح ملی توجه‌ها جلب شد و برای مقصد کردن همایش‌ها جشنواره‌ها، مسابقات ملی، منطقه‌ای و آسیایی تغییر نگاهی با مرکز زدایی و تمرکزگرایی برگزار شد.

وی اضافه کرد: نکته مهم تر توجه عمیق ما به زیرساخت هاست و معرفی کردن این فرصت به عنوان فرصت جدید به سرمایه گذارانی که دنبال فرصت‌های نو هستند، ضمن این که استان از داشته‌های ارزشمندی هم از نظر تاریخی، طبیعی، معماری، هنر و صنایع دستی برخوردار است که هویت آن را از نظر تاریخی می‌رساند.

هاشمی بیان کرد: مهم این بود که این مهم را استارت بزنیم، انگیزه ایجاد کنیم و جریان و حرکتی را شکل دهیم که به نظر می‌رسد در استان وقتی صحبت از پروژه‌های بزرگ حمل و نقل می‌شود و ثبت جهانی شدن آثار رقم می‌خورد، این اتفاق خوب در حال رقم خوردن است، زیرا کشور هر سال توانسته یک ثبت جهانی داشته باشد که ما سه سال  توانستیم این سهم ملی را به استان بیاوریم و در این راستا شهرسوخته، کویر لوت و کلپورگان ثبت جهانی شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است

هادی سپهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد شرایط ملی‌پوشان دوومیدانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: در تورنمنت‌های انتخابی رکورد‌ها با ارزش‌تر از مدال‌ها هستند. کسب قهرمانی یا مدال‌آوری زیباست ولی اگر رکورد‌هایی ثبت شود که امتیاز آن به کسب سهمیه کمک کند، اهمیت بیشتری دارد. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند در حال تلاش هستند تا بتوانند به این مهم دست یابند. حضور در مسابقاتی که معتبر هستند نمایندگان دوومیدانی ایران را به کسب سهمیه نزدیک‌تر می‌کند. بچه‌های ما با دست خالی در حال تلاش هستند و چهار نماینده ما موقعیت خوبی را به سبب حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات داخل سالن آسیا به دست آورده‌اند.

حضور در پنج تورنمنت معتیر منجر به سهمیه المپیک می‌شود

مدیر سابق تیم‌های ملی دوومیدانی ادامه داد: فرزانه فصیحی، حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد و مهدی صابری در موقعیت خوبی هستند. مهدی پیرجهان و حسین رسولی در مسابقات داخل سالن امکان حضور را نداشتند، چون در فضای باز می‌توانند رشته خود را برگزار کنند. کارسخت‌تری پیش روی آنهاست و باید در دو ماه باقیمانده تا اتمام مسابقات انتخابی بتوانند سهمیه بگیرند. در برخی ماده‌های دوومیدانی مثل پرتاب وزنه و پرتاب دیسک مرحله نیمه‌نهایی نداریم و فقط مرحله فینال است، حضور در مرحله نیمه‌نهایی هم امتیاز قابل توجهی به همراه دارد. کسب سهمیه المپیک با حضور در پنج تورنمنت معتبر میسر می‌شود. حسین رسولی سال گذشته قهرمان بازی‌های آسیایی شد و در مسابقه دیگری به خاطر کم‌تجربگی ششم شد، سه مسابقه کشوری شرکت کرد که امتیاز بالایی به همراه نداشته، برای همین با چالش امتیازی برای کسب سهمیه مواجه شده است.  

باز هم سهمیه المپیک می‌گیریم

وی ادامه داد: مهدی صابری شرایط متفاوتی دارد. سال گذشته در مسابقات خوبی شرکت کرده و رنکینگ خوبی دارد. عملکرد مهدی پیرجهان در سال گذشته از لحاظ رکورد بد نبود ولی از نظر نتیجه‌گیری شرایط خوبی نداشت. در مسابقاتی که در سطح کشوری و بین‌المللی دارد می‌تواند به نتیجه مطلوب برسد و سهمیه بگیرد. شرایط حمیده اسماعیل‌نژاد بد نیست، او در مسابقات خوبی شرکت کرده و می‌تواند به سهمیه برسد. رسولی و پیرجهان تنها ملی‌پوشانی هستند که می‌توانند امتیاز رنکینگ خود را تغییر دهند. دیگر نمایندگان ما بعید می‌دانم به صورت محسوسی بتوانند رنکینگ خود را از لحاظ امتیازی تغییر دهند ولی از نظر جایگاهی بستگی به رقبایی دارد که با آنها مسابقه می‌دهند. به نظرم بعد از فصیحی، تفتیان و اسماعیل‌نژاد هم سهمیه می‌گیرند و در ادامه صابری و پیرجهان می‌توانند به سهمیه برسند و رسولی هم باید تلاش مضاعفی کند، چون شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر نمایندگان کشورمان دارد. باید در مسابقات امتیازی شرکت کند و پرتاب‌های درخشانی داشته باشد و حتی می‌تواند با صعود به المپیک یک پای فینال باشد.

سپهرزاد درباره اینکه انتظار کسب مدال المپیک از فرزانه فصیحی و دیگر ملی‌پوشان انتظار زیادی نیست، گفت: با توجه به صحبت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود، این انتظار زیادی است که فصیحی یا دیگر نمایندگان کشورمان موفق به کسب سهمیه شوند. اینکه سهمیه المپیک کسب شده ارزش بزرگی دارد و حضور در المپیک کار ارزنده‌ای است ولی برای کسب مدال به نظرم انتظار بسیار زیادی و نامتناسبی است، چون کار بسیار سختی پیش روی نمایندگان کشورمان قرار دارد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب طرح جامع دومین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • جابه‌جایی منطقه حاشیه‌نشین تبریز در اولویت کاری است
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده