Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- استان کرمانشاه در هفته گذشته (6 تا 12 آبان 96) رویدادهای خبری متنوعی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن ها می توان به هجوم دوباره ریزگردها در استان و حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اولین رویداد خبری استان در هفته سپری شده نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بود که وی از ظرفیت پذیرایی روزانه 100 هزار زائر در موکب های استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام آیت عباسیان با بیان اینکه تمام زیرساخت ها و امکانات پذیرایی زوار اربعین در استان فراهم است، گفت: از محل موقوفات کمک به زائران هفت موکب با گنجایش پذیرایی 100 هزار نفر در روز آماده شده که روزانه امکان اطعام 30 هزار نفر در سه وعده و اسکان چهار هزار فراهم است.

** امنیت کامل در مرزهای محل تردد زائران اربعین با حضور یگان های ارتش برقرار است
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد اربعین نزاجا از برقراری امنیت کامل در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه که محل تردد زائران اربعین است با حضور یگان های ارتش و سایر نیروهای مسلح خبر داد.
امیر سرتیپ علی جهانشایی در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در مرز خسروی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی از ماه ها قبل با برگزاری جلسات با مسئولان کشوری، لشگری، فرمانداران و استانداران استان های عبور زائران، تلاش کرد با به کاری از همه ظرفیت های موجود، خدمات مطلوبی را به زائران اربعین حسینی ارائه دهد.
وی افزود: ارتش علاوه بر برپایی موکب های خدمات رسان به زائران و همچنین ایجاد نمازخانه، استقرار و نصب سرویس های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرزهای خسروی، مهران ، چذابه و شلمچه در پایانه های مرزی اقدام کرده است.
سرتیپ جهانشایی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان، نیروی زمینی ارتش هم اکنون اقدام به برپایی بیمارستان های صحرایی در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه کرده است، ادامه داد: این بیمارستان ها دارای بخش های بستری، خدمات اورژانس، اتاق عمل، دندان پزشکی، رادیولوژی، آی سی یو، مراقبت های ویژه و داروخانه با به کارگیری پزشکان متخصص سایر بیمارستان های نزاجا است.

** صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی کرمانشاه
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و 123 میلیون و 297 هزار و 946 دلار کالا در هفت ماه سپری شده از سال جاری از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور خبر داد.
خلیل حیدری گفت: این میزان کالا با وزن 2 میلیون و 644 هزار و 719 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد 2 درصدی داشته است.
وی افزود: 529 میلیون و 265 هزار و 848 دلار با وزن یک میلیون و 539 هزار و 809 تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از حیث ارزش 2 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت 594 میلیون و 32 هزار و 98 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 104هزار و 910 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 18 درصد و از حیث ارزش نیز یک درصد افزایش داشته است.

** نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خار چشم دشمنان هستند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و مقتدر کشور را خار چشم دشمنان نظام و انقلاب دانست و گفت: استکبار همواره به دنبال تضعیف این نیروهای ارزشی و ولایی بوده اند تا به کشور آسیب وارد کنند.
امیردریادار حبیب الله سیاری در مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان کرمانشاهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در تالار گل نرگس برگزار شد، با تجلیل از مقام شامخ شهدا، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما هرچه داریم به برکت خون شهداست.
این مقام ارشد نظامی، یکی دیگر از برنامه های دشمنان را تضعیف نیروهای مسلح و توان دفاعی کشور ذکر کرد و افزود: ما باید آنقدر قوی باشیم که هیچ قدرتی در دنیا حتی نتواند فکر تعرض به این آب و خاک را در سر بپروراند که خوشبختانه اینگونه نیز هست.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر ما توان بازدارندگی خود را از دست بدهیم دشمنان لحظه ای در تعرض به کشورمان کوتاهی مکی کنند بنابراین باید تحت هر شرایطی قدرت دفاعی خود را حفظ و آن را افزایش دهیم.

** 98 درصد پرونده های ورودی به تعزیرات حکومتی در یکسال اخیر مختومه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به ورود 11هزار و 743 پرونده به این اداره کل از آبان سال 95 تاکنون گفت: از این تعداد 11 هزار و 641 پرونده معادل 98 درصد مختومه شده است.
داریوش جودکی در نشست خبری، مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در این اداره کل را حداکثر 10 روز اعلام کرد و دلیل به درازا کشیده شدن رسیدگی به تعدادی از پرونده ها را استعلام گیری از دستگاه های مرتبط و یا ورود آن در چند روز اخیر به تعزیرات دانست.
وی ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این اداره کل را 874 میلیارد و 539 میلیون و 583 هزار ریال اعلام کرد و گفت: متوسط محکومیت صادر شده نیز 30 میلیارد ریال بوده است.

** کرمانشاه یک هفته در محاصره گردوغبار
یکی دیگر از رویدادهای مهم استان در هفته گذشته ورود پدیده گردوغبار به جو استان بود به گونه ای که تقریبا از اوایل هفته گذشته تا پایان هفته، هوای برخی شهرهای استان را آلوده کرد.
آلودگی هوا از سه شنبه شب تا چهارشنبه صبح به اوج خود رسید به گونه ای که وضعیت آلودگی هوا در 10 شهرستان استان به حد بحران و چهار شهرستان باقی مانده نیز در حد اضطرار و هشدار بودند.
میزان غلظت آلودگی هوای شهر کرمانشاه با احتساب میانگین هشت ساعته (12 شب سه شنبه تا هشت صبح چهارشنبه) به 942 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید تا میزان آلودگی شهر کرمانشاه به بیش از 6 برابر حد مجاز برسد.
میزان غلظت گرد و غبار تا 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد، از 150 تا 390 میکروگرم بر متر مکعب هوا در وضعیت هشدار، از 390 تا 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا در وضعیت اضطرار و از 460 میکروگرم بر متر مکعب هوا نیز در وضعیت بحران خواهد بود.

**80 هزار جلد کتاب کمک درسی در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه گفت: هم اکنون 80 هزار جلد کتاب کمک درسی در تمام مقاطع از ابتدایی تا کارشناسی ارشد در کتابخانه های عمومی استان موجود است که می تواند نقش بسزایی در جذب دانش آموزان و دانشجویان به کتابخانه های عمومی داشته باشد.
معصومه حسنی خوانسار با بیان اینکه 52 هزار نفر در استان کرمانشاه عضو فعال کتابخانه های عمومی هستند، افزود: 80 باب کتابخانه شهری و روستایی در استان با یک میلیون و یکصد هزار جلد کتاب فعال است.

** استاندار کرمانشاه به بانک های استان اولتیماتوم داد
استاندار کرمانشاه با اشاره به 41 طرح اقتصادی مشکل دار تحت تملک بانک ها، به مدیران عامل بانک های استان یک هفته فرصت داد تا این طرح ها را به منظور خروج از رکود و احیا مجدد تعیین تکلیف کنند.
هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط بیکاری استان لازم است این طرح ها تا حداکثر 2 سال از رکود خارج و دوباره احیا شوند، از بانک ها خواست تا برای احیا این واحدها از توان هلدینگ های مستقر در مرکز استفاده کنند و یا اینکه با تسهیلات ویژه ای آنها را واگذار یا تغییر کاربری دهند.
وی در ادامه به اعتبار 200 میلیارد ریالی سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد که در اختیار بانک ها قرار گرفته و آنها نیز متعهد به پرداخت هزار میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
بازوند همچنین به 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشاره کرد که در سفر رییس جمهوری به استان کرمانشاه مصوب شده و گفت: برخی از بانک ها باید در این زمینه گزارش دهند که چرا تاکنون قدمی بر نداشته اند.

** اختصاص بیش از20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های آب روستایی کرمانشاه
فرماندار کرمانشاه از اختصاص 20 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار با موافقت دولت برای تکمیل پروژه های آب روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: 11 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی وهشت میلیارد و 900 میلیون تومان از محلی دیگر برای تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش آب روستایی به شهرستان کرمانشاه اختصاص یافت.
فضل الله رنجبر ادامه داد: قرار است این مبلغ برای اجرای 21 پروژه عمرانی در 77 روستای شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر هشت هزار و 500 نفر، هزینه شود.
وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته کار آبرسانی به 22 روستا با بیش از پنج هزار و 300 نفر جمعیت در حوزه شهرستان کرمانشاه صورت گرفته، افزود: برای این کار 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رنجبر در خصوص روستاهایی که تاکنون در آنها تامین آب صورت نگرفته، اظهار داشت: هم اکنون با اختصاص یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، آبرسانی سیار به 52 روستای حوزه شهرستان در حال انجام است.

** امام جمعه کرمانشاه: تجربه نشان داده آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تجربه از زمان دکتر مصدق تا مساله برجام به ما نشان می‌دهد که آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و نسل جوان کشور این نکته کلیدی را نباید فراموش کند.
آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به کارشکنی های مختلف آمریکا در زمینه تحریم ها و برجام افزود: امام راحل (ره) به درستی در سال اول انقلاب تشخیص داد که امریکا شیطان بزرگ است و تسخیر سفارت لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید و به ما نشان داد هیچ وقت به آمریکا اعتماد نکنیم.
وی در ادامه گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و مقاومت است و در چنین روزی حضرت امام ره در سال 43، به خاطر مبارزه با ظلم و ستم به ترکیه تبعید، لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشگاهیان تسخیر و ماموران ستم شاهی در سال 57 به دانش آموزان حمله ور شدند.
امام جمعه کرمانشاه به دیدار پوتین رییس جمهوری روسیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تجربه همکاری 2 کشور در مساله سوریه در مبارزه با داعش را الگوی خوبی برای همکاری در زمینه حمل و نقل، اقتصاد و تجارت عنوان کردند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و تگرگ در شهر کرمانشاه

دریافت 67 MB کد خبر 6085842

دیگر خبرها

  • گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • صاعقه جان یک نفر را در کرمانشاه گرفت
  • صحنه پر بارش ترین شهر کرمانشاه در چند روز اخیر
  • بارش شدید باران و تگرگ در شهر کرمانشاه
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه