Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه همشهري جوان - محمد اميرپور، مهدي نصرتي: يکي از دلايلي که مردم اين قدر به صفحات اينستاگرام بازيکنان فوتبال تعلق خاطر دارند، تصويري بودن مقوله فوتبال و اينستاگرام است. هم فوتبال و هم شبکه اجتماعي اينستاگرام، بيشتر از حوزه هايي مانند سينما، موسيقي و تئاتر، به تصوير و جذابيت هاي بصري گره خورده اند؛ به تماشاکردن و ديده شدن و پسنديده شدن و لايک خوردن؛ حالا چه اين لايک زدن پاي صفحه اينستاگرام باشد، چه در ورزشگاه و روي سکوهاي هواداري.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر توييتري ها با مشغله ساختن جمله اي کوتاه در صد و چند کاراکتر، ربطي به تصوير ندارند و فيس بوک اندکي از هر چيز را در خودش دارد- و شايد دليل سوت و کور بودنش هم همين باشد- فوتباليست ها و جذابيت هاي تصويري فوتبال، آن ها را تبديل به امپراتورهاي شبکه اجتماعي اينستاگرام کرده است؛ امپراتورهايي که به اندازه تعداد فالوئرهايشان جمعيت دارند.
دلايل زيادي وجود دارد که حسين ماهيني را مهم ترين بازيکن سرخابي ها در فضاي مجازي بدانيم. حسين ماهيني اولين فوتباليست بين دو باشگاه محبوب پايتخت است که وارد شبکه اجتماعي اينستاگرام شد و اين روزها در فضاي توييتر هم حضور فعالي دارد. آچار فرانسه پرسپوليسي ها، خاصيت همه کاره بودنش را در فضاي مجازي هم حفظ کرده و جزء معدود فوتبالي هايي است که ذات شبکه هاي اجتماعي را مي شناسد و از آن استفاده مي کند؛ از لايوهاي هر از گاه براي جواب دادن به سوالات هواداران باشگاه تا راه انداختن کمپين براي کمک به کودکي نيازمند و حتي در دسترس بودن باري کمک به فوتباليست هاي جوان شهر بوشهر- زادگاه ماهيني- و راهنمايي آن ها.

حسين ماهيني از آن هايي است که اعتقاد دارند «تعداد دوربين هايي که رويت زوم کرده اند، رابطه مستقيمي دارند با روزهايي که قيد استراحت و تفريح را زده اي و جدا از بقيه مانده اي». براي همين هم حالا که تعداد فالوئرهايش در اينستاگرام ميليوني شده، حواسش به همه چيز هست و خوب مي داند براي باقي ماندن نگاه هاي مردم روي او و زندگي اش در اينستاگرام، بايد از حاشيه دور بماند. مدافع سرخپوشان در گفت و گو با ما، از زندگي در اينستاگرام و رابطه اش با مردم در اين شبکه اجتماعي حرف زده است.
حسين ماهيني جزء فعال ترين و قديمي ترين بازيکنان فوتبال ايران در اينستاگرام است. داستان اينستاگرام براي تو چطور شروع شد؟
زماني که يحيي گل محمدي سرمربي پرسپوليس بود، يک مدافع کروات توي تيم داشتيم به نام مارکو پروويچ. وقتي بچه هاي تيم کنار هم بودند، من مي ديدم که اين پروويچ مدام سرش توي گوشي موبايل است و مشغول کار با آن است. يک روز سر ناهار من کنارش نشسته بودم و گوشي اش را روي ميز گذاشته بود و داشت عکس مي ديد. به او گفتم «اين چيه؟» جواب داد اينستاگرام. با تعجب پرسيدم؛ اينستاگرام چيه؟! که گوشي اش را داد دستم و گفت بيا خودت ببين. همان روز از اينستاگرام خوشم آمد و شب اکانت اينستاگرام باز کردم.
اولين پستي که در اينستاگرام گذاشتي، چه بود؟
يک عکس که با برادرم در ساحل بوشهر انداخته بودم. آنوقت ها اين قدر اينستاگرام خلوت بود که پاي تمام پست ها کامنت مي گذاشتم و جواب بقيه را مي دادم. ته اش 15-10 نفر مي آمدند و مي ديدند و کامنت مي گذاشتند و مثل الان نبود. داستان مال چهار- پنج سال پيش است و هنوز کسي عضو اينستاگرام نشده بود.
پس جزء اولين بازيکنان براي فعاليت در اينستاگرام هم بودي؟
به شوخي به بچه هاي مي گفتم اين مارکو پروويچ دستاورد حضورش تو پرسپوليس راه انداختن اينستاگرام من بود و کار ديگري نکرد- البته خيلي بازيکن خوبي بود و باهاش شوخي مي کرديم- چند روزي که گذشت، تگ کردن و اين جور چيزها را هم ياد گرفتم و حرفه اي شدم. اولين چيزي هم که تگ کردم، بوشهر بود.

آن اوايل حضورت در اينستاگرام، مردم بيشتر چه سوال هايي مي پرسيدند؟ بالاخره يک شبکه اجتماعي تازه آمده بود که مي توانستند با بازيکن مورد علاقه شان مستقيم ارتباط بگيرند.
با الان که اصلا قابل مقايسه نبود تا چند ماه اول حضورم در اينستاگرام زير هزار نفر فالوئر داشتم و هر پستي که مي گذاشتم، نهايتا 30- 20 نفر لايک مي کردند. بيشتر هم درباره اين مي پرسيدند که الان اين صفحه خودم است يا کس ديگري برايم زده و مديريتش مي کند. يک چيز جالبي هم الان يادم آمد؛ تا مدت ها فکر مي کردم هر کسي که من را فالو مي کند، بايد او را فالو کنم و کلي آدم را دنبال مي کردم.
با اين که تعداد فالوئرهاي اينستاگرامت خيلي بالاست اما از محسن مسلمان که صفحه اش را خودت باز کردي، دنبال کننده کمتري داري؟
تا زماني که مشکل سربازي برايم پيش نيامده بود و مجبور نشدم به ملوان بندرانزلي بروم، بيشترين تعداد فالوئر در اينستاگرام متعلق به من بود؛ با حدود 500 هزار نفر دنبال کننده اما وقتي از پرسپوليس رفتم، فالوئرهايم ريزيش کردند. اين واقعيتي است که ما هر قدر هم در فضاي مجازي محبوب باشيم و هواداران خودمان را داشته باشيم اما به لباس باشگاهي که مي پوشيم، وابسته ايم. پيراهن پرسپوليس به ما خيلي اعتبار مي دهد، يا تيم ملي.
الان هم اگر تعداد فالوئرهاي بازيکنان فوتبال را نگاه کنيد، معمولا بازيکناني بيشترين تعداد فالوئر و دنبال کننده را دارند که هم بازيکن پرسپوليس و استقلال هستند و هم ملي پوش؛ اين که لباس پرسپوليس و تيم ملي را با هم بپوشيد، قطعا در بالارفتن محبوبيت در فضاي مجازي تاثيرگذار است. من هم دوره اي که به ملوان انزلي و سربازي رفتم، تعداد فالوئرهايم کمتر شد.
الان چقدر فالوئر داري؟
دقيقا يک ميليون نفر.

اين جوري هم هست که بازيکنان پرسپوليس به خاطر تعداد بيشتر فالوئر با همديگر کل بيندازند يا شوخي کنند؟
الان بيشترين فالوئر را مهدي طارمي در پرسپوليس دارد اما واقعا اين جوري نيست که بچه ها به همديگر فخرفروشي کنند يا کل کل داشته باشند.
بهترين خاطره اي که از اينستاگرام داري، يادت مي آيد؟
اتفاقا ربط عجيبي به تعداد فالوئرهايم دارد. يادم مي آيد اولين باري که به تيم ملي دعوت شدم، سيزدهم آبان بود. همان شب وقتي اينستاگرامم را چک مي کردم، ديدم تعداد فالوئرهايم هم 413 هزار نفر است و اين تکرار عدد 13 برايم خيلي جالب بود.
اين قدر زمان گذاشتن در اينستاگرام با صفحه اي که يک ميليون دنبال کننده دارد؟ کار سختي است؟
راستش من خيلي وقت در اينستاگرام نمي گذارم؛ نهايتا شبي 30-20 دقيقه مي روم در صفحه ام و گاهي کامنت ها را مي خوانم. واقعا فرصتش هم نيست که بروم و پنج هزار کامنتي را که پاي پستم گذاشته اند، بخوانم. کافي است توي مسابقه اتفاقي بيفتد که يک سرش من باشم. شب وقتي مي روم خانه، مي بينم چند هزار دايرکت برايم آمده است. خب، راستش هيچ کسي اين قدر در زندگي اش وقت آزاد ندارد که جواب اين تعداد هوادار را بدهد و من هم شرمنده محبت و لطف مردمي که در اينستاگرام دنبالم مي کنند، هستم اما کاش کمي هم به اين فکر مي کرديم که اينستاگرام فقط يک شبکه اجتماعي براي مواقع بيکاري است و اصلا چيز جدي اي نيست؛ گاهي اين موضوع يادمان مي رود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله انجام شد؛ سرخابی‌ها رسماً فروخته شدند

با انجام معاملات امروز فرابورس، ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

به گزارش مشرق، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت‌ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

دیگر خبرها

  • رسمی: یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها قسطی فروش رفتند
  • آغاز مزایده رسمی سرخابی‌ها در فرابورس
  • معامله انجام شد؛ سرخابی‌ها رسماً فروخته شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • مزایده رسمی سرخابی‌ها در فرابورس آغاز شد
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است
  • درخواست مهم بورس از خریداران سرخابی (عکس)
  • فروش سرخابی ها؛ خصوصی سازی یا رفع تکلیف؟