Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@19:42:47 GMT

۱۰۰ سال جنایت انگلیس در فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۳۹۶۴

اعلامیه بالفور نام رایج نامه «آرتور جیمز بالفور» وزیر اسبق امور خارجه انگلیس به «لیونل والتر روچیلد» در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ در اعلام قول قطعی برای به کار بستن تمام تلاش کشورش در ایجاد یک وطن ملی برای یهودیان در فلسطین است، در آن زمان فلسطین هنوز از مستملکات امپراطوری عثمانی بشمار می رفت.

انگلیس با اعلامیه بالفور و حمایت از رژیم صهیونیستی در تمام این سال ها شیک جنایات این رژیم در سرزمین های فلسطین بوده است و فلسطینیان به صورت رسمی و ملی خواستار عذرخواهی این کشور برای صدور این اعلامیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقامات کشور انگلیس این اعلامیه را جزو افتخارات خود می دادند و همزمان با صدمین سال صدور این اعلامیه با افتخار از برپایی جشن گرامیداشت برای این اعلامیه سخن می گویند.

 در این خصوص گفتگویی با ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران انجام شده است که در زیر می خوانید.

*انگلیس با اعلامیه بالفور و حمایت از صهیونیست ها چه میزان در اشغال سرزمین های فلسطین دخیل بوده است؟

انگلیس به عنوان کشوری استعمارگر در ۱۹۱۷ میلادی با اعلامیه بالفور مقدمات اشغال سرزمین های فلسطین را فراهم کرد و با تصمیمی ساده سرزمینی که فلسطینیان هزاران سال در آن اقامت داشتند، اشغال کرده و به رژیم صهیونیستی اهدا کرد.

در سال ۱۹۱۷ میلادی فقط ۵۰ هزار نفریهودی در فلسطین سکونت داشتند و خیلی از آنها با مهاجرت غیرقانونی وارد فلسطین شده بودند و در آن زمان تنها کمتر ۹ درصد از جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند. پس از آن طرح صهیونیستی و قیمومت انگلیس بر فلسطین آغاز شد و گروه های صهیونیستی شکل گرفتند و زمینه برای مهاجرت یهودیان به فلسطین فراهم شد. در آن زمان انگلیس ۲.۵ میلیون دونم یا جریب از زمین های فلسطین را به صهیونیست ها اهدا کرد و شایعاتی درخصوص فروش زمین از سوی فلسطینی ها مطرح می شد، کذب بود.

پس از آن شاهد این نمایش مسخره بودیم که انگلیس نیروهای ارتش و کارمندان خود را از خارج کرد، در آن زمان انگلیس ۸۱ هزار نفر در فلسطین سرباز داشت، تعداد این سربازان از تعداد سربازان این کشور در هند بیشتر بود، ۱۹ هزار نفر هم کارمند غیرنظامی داشتند که در مجموع ۱۰۰ هزار نفر از فلسطین رفتند همزمان با آن ۶۵ هزار نفر سرباز صهیونیست را آموزش داده و تجهیز کردند. در کنار آن ۶۰ هزار نفر هم قادر به حمل سلاح بودند.

انگلیس با این اقدامات زمینه لازم برای تشکیل رژیم صهیونیستی را فراهم کرد و کشورهای استعمارگر در این امر کمک بسیاری کردند، علاوه بر انگلیس فرانسه و دیگر کشورهای غربی نیز در این فرآیند نقش داشتند، حتی تجهیزات اتمی رژیم صهیونیستی را فرانسه آماده کرد و با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی این رژیم به حیات خود ادامه داد.

*ارزیابی و واکنش شما نسبت به مواضع مقامات فعلی انگلیس و «ترزا می» نخست وزیر این کشور مبنی بر برگزاری جشن صد سالگی صدور اعلامیه بالفور چیست؟

با وجود گذشت ۱۰۰ سال از این جریان و تشکیل رژیم صهیونیستی و وجود اعتراضات داخلی در انگلستان در خصوص حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی و تشکیل این رژیم و با توجه به ۱۰۰ سال ظلم علیه مردم فلسطین، متاسفانه انگلستان همچنان از تشکیل رژیم صهیونیستی حمایت می کند. باید با توجه به جنایات انگلیس یک موضع عربی اسلامی قوی را درمقابله با این کشور شاهد باشیم.

رژیم صهیونیستی در این سال ها دو سوم مردم فلسطین را اخراج و ۵۵۰ شهر و روستای فلسطین را نابود کرده و مرتکب پاکسازی نژادی شده است. این رژیم تاکنون ۱۸۰ جنایت ثبت شده علیه مردم فلسطین انجام داده و ۱۰ کشتار نیز توسط این رژیم صورت گرفته که به ثبت نرسیده است.

اگر جامعه جهانی وجدان داشت باید کاری می کرد، کشورهای عربی و اسلامی باید اقدامی انجام می دادند، اما متاسفانه نه تنها اقدامی صورت نگرفته بلکه انگلیس همچنان به این جنایات خود افتخار می کند و نخست وزیر این کشور از آن حمایت می کند.

*آیا امکان محاکمه انگلیس در دادگاه های بین المللی به دلیل این جنایت ها وجود دارد؟

تلاش هایی در این زمینه وجود دارد و برخی تلاش می کنند شکایت های قانونی را مطرح کنند، اما این امر نیازمند یک طرف رسمی فلسطینی است تا بتواند در محاکم بین المللی این شکایت را مطرح کند. همچنین پیگیری این موضوع نیاز به صدها میلیون هزینه برای استخدام وکیل و دفاع در مجامع بین المللی به منظور اثبات این جنایات دارد.

تشکیلات خود گردان فلسطین به دلیل فشارهای عربی و غربی از بسیاری از جنایت ها در این سال ها چشم پوشی کرده است، اما این جنایت ها ضد بشری شامل گذشت زمان نمی شود و هرگز فراموش نخواهند شد.

انگلیس اکنون با مشکلات داخلی زیادی رو به رو است و دیگر آن کشور سابق نیست، ما نیز برای همیشه در این وضعیت نخواهیم ماند. مردم می تواند این کشور و کسانی که این جنایات را مرتکب شدند، محاکمه کنند.

تمام این جنایت ها انجام شده تا رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت برتر در منطقه باقی بماند، آنها حاضر هستند تمام کشورها از جمله عراق، ایران، ترکیه و ... را نابود کنند تا رژیم صهیونیستی به حیات خود ادامه دهد و به همین منظور تمام قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت در این زمینه با وتوی آمریکا مواجه می شود.

*ارزیابی شما از زمینه سازی گروه های فلسطینی برای نابودی صهیونیست ها و توافق اخیر میان حماس و فتح چیست؟

در سال ۲۰۰۷ میلادی چند دستگی و اختلافاتی در فلسطین ایجاد شد، اما این اختلافات بین مردم فلسطین نیست بلکه در خصوص مسائل سیاسی و گروه های سیاسی است. حماس و فتح اختلافاتی را در خصوص مسائل سیاسی و موضع نسبت به رژیم صهیونیستی داشتند و رایزنی هایی برای حل این اختلافات انجام شد و موفق نبود، اما همواره در داخل ملت فلسطین انسجام وجود داشته و دارد.

مشکلات سیاسی باید ریشه ای حل شود و اختلاف نظراتی در خصوص مقاومت و انجام مذاکره و گفتگو وجود دارد. در حال حاضر شرایط مردم به ویژه مردم غزه بسیار سخت است و در غزه گذرگاه هر سه ماه ۲ تا ۳ روز باز است و مردم غزه در زندان و محاصره هستند، زیرساخت های این شهر نابود شده آب شرب مناسب ندارند و قطعی برق زیاد است، با توجه به مشکلات بسیار مردم این منطقه گروه های سیاسی باید برای رفع مشکلات با یکدیگر متحد باشند.

جهاد اسلامی خواستار وحدت همه گروه های سیاسی فلسطین است و حماس در حال حاضر آمادگی زیادی در خصوص گفتگو دارد و آماده است امتیازات زیادی را بدهد تا آشتی ملی تحقق پیدا کند.

سلاح مقاومت و اصول مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی باید استمرار پیدا کند و ما در برابر هرگونه تجاور می ایستیم و گفتگو نمی کنیم.

جهاد و حماس به روابط خارجی خود خصوصا با ایران ادامه می دهند. ما می خواهیم که هیچ وتوی عربی و اسلامی در رابطه با حماس و جهاد نباشد و کسی به ما فشار نیاورد که با چه کسی در ارتباط باشیم.

امیدواریم این آخرین مصالحه بین گروه های سیاسی فلسطینی باشد ومردم شاهد تغییر محسوس باشند و از محاصره ای که بر آنها تحمیل شده خلاص شوند.

ما خواستار یک مرجعیت واحد فلسطینی هستیم که توسط مردم تعیین شود و نه تحمیل دیگر کشورها باشد و این مرجعیت برنامه مبارزاتی را بر اساس اصول مقاومت فلسطین طراحی کند.

*اخیرا رژیم صهیونیستی تلاشی را برای تجزیه منطقه از طریق جدایی اقلیم کردستان عراق و تشکیل اسرائیل دوم داشت که به سرانجام نرسید، نظر شما در این خصوص چیست؟

سیاست رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم نسبت به منطقه همواره تجزیه و تضعیف منطقه است تا رژیم صهیونیستی به حیات خود ادامه دهد.

در تمام این سال ها و پس از انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند ایران را با تحریم و بلوکه کردن پول هایش ضعیف نگه دارند. دستیابی به پیشرفت و انرژی اتمی را برای ایران ممنوع کردند. در مورد دیگر کشورها نیز در منطقه همین نقشه ها را پیاده کردند. برای تجزیه عراق و سوریه هم نقشه کشیدند و سعی کردند عراق را در مشکلات غرق و تجزیه کنند.

ایجاد کشور کُرد مردود است و ما نمی پذیریم. ایران و ترکیه نیز این را نپذیرفتند و فعالیت های زیادی برای جلوگیری از امر انجام دادند.

کُردها از زمان صدام خود مختاری و امتیازات زیادی داشتند، حتی رئیس جمهور، وزیر خارجه و تعدادی از وزرا و نمایندگان مجلس عراق کرد هستند و ۴ میلیون کُرد بدون هیچ مشکلی در عراق زندگی می کنند و هیچ توجیهی برای جدایی کردستان وجود ندارد و تنها حامی این جدایی رژیم صهیونیستی بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مشروع ایران به جنایت صهیونیست‌ها، نمایانگر تعهد قاطع به امنیت کشور است

شورای عالی سازمان نظام پرستاری در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین منبع و منشاء تروریسم دولتی در تاریخ یاد کرد و ضمن حمایت قاطع از پاسخ مشروع کشورمان در تنبیه متجاوز، در عین حال از پرستاران جهان و جامعه بین‌المللی سلامت برای اتحاد همه جانبه در فشار مستمر از طریق دولت‌ها و انجمن‌های صنفی جهت توقف جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی، علیه مردم غزه دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه شورای عالی نظام پرستاری آمده است:

« أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»

به کسانی که مورد ستم قرار گرفته‌اند، اجازه جهاد داده شده است؛ و به یقین خدا بر یاری آنها تواناست.

پس از ماه ها جنایات بی سابقه رژیم غیر انسانی صهیونیسم، در غزه و حمله به مراکز دیپلماتیک ایران و به شهادت رساندن مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ مشروع کشورمان طبق قوانین بین المللی، علاوه بر اینکه نمایانگر تعهد قاطع ملی به تمامیت ارضی و امنیت کشور است، مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران نسبت به برقراری صلح در منطقه و جهان را نشان می‌دهد.

چشمان همه دنیا در این دوران نکبت‌بار حیات رژیم صهیونیستی شاهد بوده که این دولت غاصب به عنوان بزرگترین منبع و منشاء تروریسم دولتی در تاریخ به طور مستمر همه قوانین بین المللی از جمله قوانین حفاظت و حراست از مراکز درمانی و عدم حمله به کادر درمان را زیر پا گذاشته و صلح و امنیت بین‌المللی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

سازمان نظام پرستاری ضمن حمایت قاطع از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و سربازان غیور میهن در تنبیه متجاوز، پرستاران آزاده جهان و جامعه بین‌المللی سلامت، این حافظان جان انسان، را به اتحاد همه جانبه در فشار مستمر از طریق دولت‌ها، وزرای بهداشت، روسای مراکز درمانی و انجمن‌های صنفی برای توقف جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی، علیه مردم غزه دعوت می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونیستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی پیامی روشن برای همه دارد
  • اقدام ایران، دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست
  • پاسخ مشروع ایران به جنایت صهیونیست‌ها، نمایانگر تعهد قاطع به امنیت کشور است
  • ایران از اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی کاسته است
  • کمیته‌های مقاومت فلسطین: دفاع از خود، حق مسلم ایران است
  • خروش خشم مردمی علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش
  • کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را تبریک گفت
  • شرکت امنیت دریایی انگلیس از حمله پهپادی یمن به فلسطین اشغالی خبر داد