Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، دعوتنامه‌های شرکت در کنفرانس "گفت‌وگوی ملی سوریه" برای دمشق و تمامی گروه‌های مخالف در داخل و خارج این کشور ارسال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در مسکو با توماس جرمینگر، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا اظهار داشت: از دولت سوریه و تمامی گروه‌های مخالف سوری مستقر در داخل و خارج این کشور برای شرکت در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه دعوت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف گفت: این کنفرانس که قرار است در روسیه برگزار شود به منزله اولین تلاش برای اجرای قطعنامه شماره ۲۲۵۴ و درخواست از جامعه جهانی برای ارائه تمامی کمک‌ها و حمایت‌های ممکن به سوری‌ها جهت برگزاری گفت‌وگویی ملی و جامع برای دستیابی به توافق‌هایی درخصوص سازشی سیاسی در این کشور است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این کنفرانس با اشاره به اینکه زمان برگزاری نشست گفت‌وگوی ملی سوریه به زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: ما هنوز درحال دریافت پاسخ‌هایی از سوی نمایندگان گروه‌های غیردولتی دعوت شده و تحلیل و بررسی این پاسخ‌ها هستیم.

لاوروف در بخشی از سخنانش در نشست با جرمینگر تاکید کرد: ما از موضعگیری سازمان امنیت و همکاری اروپا در حمایت از حل درگیری‌ها در سراسر جهان و به طور خاص از موضعگیری حمایتی این سازمان در برگزاری گفت‌وگویی علنی و با حقوق برابر و بدون پیش شرط در تمامی موضوعات استقبال می‌کنیم.

پیشتر بشار جعفری، رئیس هیات دمشق در مذاکرات آستانه گفته بود سوریه برای شرکت در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی روسیه آماده است و اولین طرفی بوده که پیشنهاد برگزاری چنین گفت‌وگویی را از ابتدای بحران در سال ۲۰۱۱ داده است. او تاکید کرد، کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه نتیجه گفت‌وگوها و هماهنگی‌های مستمر میان سوریه و روسیه است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر تاکید کرده بود، کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه که قرار است در ماه جاری میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شود نقش بسزایی در پیشبرد گفت‌وگوی سوری-سوری در مذاکرات ژنو خواهد داشت.

الساندرا ولوچی، سخنگوی دفتر سازمان ملل در ژنو نیز اعلام کرد: استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه این سازمان به سوریه در حال مذاکره و رایزنی درمورد کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در شهر سوچی است.

ولوچی در گفت‌وگوی مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا دی‌میستورا برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است یا نه گفت: برگزاری این دیدار به دی میستورا اطلاع داده شده و او در حال انجام رایزنی در این خصوص است.

سخنگوی سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که در این شرایط نمی‌خواهد به سوالی درخصوص دعوت به کنفرانس سوریه و یا اینکه چه کسی نماینده این سازمان خواهد بود، پاسخ بدهد.

ولوچی در ادامه گفت: دی‌میستورا در حال رایزنی درباره دیدار آتی و نیز کل این روند است که باید به برگزرای مذاکراتی علنی در ژنو تا پایان ماه جاری میلادی منجر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی