Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شیرخانی روز شنبه در آیین زنگ استکبار ستیزی و روز ملی دانش آموز در دبیرستان دوره اول شاهد قمر بنی هاشم(ع) اراک افزود: پنج هزار دانش آموز سال گذشته در تجمع یوم الله 13 آبان شهرستان اراک حضور یافتند که امسال با توجه به صحبت های گستاخانه رئیس جمهور آمریکا علیه مردم ایران به 2 برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: راهپیمایی و تجمع دانش آموزی روز سیزدهم آبان ماه استان مرکزی امروز همزمان با سراسر کشور با هدف استکبار ستیزی و نشان دادن همبستگی و اتحاد هرچه بیشتر مردم به خصوص نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: آشنایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و نسل جوان با نقش اجتماعی و مسئولیت پذیری خود برای ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان از دیگر اهداف برگزاری زنگ استکبار ستیزی و راهپیمایی روز 13 آبان است.
شیرخانی یاد آور شد: اهدای 36 هزار شهید دانش آموز در راه دفاع از اسلام و انقلاب در طول سه دهه گذشته نشان از آشانی دانش آموزان و نسل جوان جامعه با مسئولیت های اجتماعی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود هجمه های فرهنگی دشمنان علیه اسلام، انقلاب، فرهنگ و اعتقادات مسلمانان نیاز است دانش آموزان با آگاهی و مسئولیت پذیری خود در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده و توطئه های آنان را نقش بر آب کنند.
معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی یاد آور شد: شهید حسن فهمیده با مسئولیت پذیری اجتماعی و رشادت جان خود را برای دفاع از اسلام اهدا و نام خود را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان اراک در این آیین گفت: دانش آموزان و فرهنگیان با اهدای 36 هزار شهید دانش آموزش و چهار هزار شهید فرهنگی در کنار سایر شهدا و رزمندگان در طول انقلاب به ندای رهبر انقلاب لبیک گفته و با اهدای جان خود از کیان و آرمان ها انقلاب دفاع کردند.
سید رحیم محمدی افزود: برگزاری راهپیمایی روز 13 آبان با هدف ترویج فرهنگ و شهدات در جامعه و آشنایی نسل جوان جامعه با آرمان های اسلام، انقلاب و رهبری و ایستادگی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان برگزار می شود.
در این آیین زنگ استکبار ستیزی نواخته شدو دانش آموزان حاضر در مدرسه شاهد ندای مرک بر استکبار سردادند.
آیین زنگ استکبار ستیزی و روز ملی دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در کلیه شهرستان های استان مرکزی برگزار شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013//خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است

مریم میری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی ادر مورد فعالیت هنری خود و پرداختن به هنر انقلابی اظهار کرد: از اواخر دهه هفتاد دست به قلم بردم و صاحب سه مجموعه شعر هستم و برخی از ترانه‌هایم توسط خواننده‌های استانی و کشوری به اجرا درآمده و بزرگترین دستاورد هنری‌ام را تعهد به خاک سرزمینم و قلم‌فرسایی برای وطنم می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه هنر، مدافع ارزش‌هایی است که از بطن جامعه برخاسته، ابراز کرد: شاخصه اصلی هنر انقلاب هم زبان مردمی داشتن است؛ به این معنی که چون انقلاب ریشه در خواست مردم داشته است، لذا هنر انقلابی هم توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی دارد که با اندیشه و افکار انقلابی عجین شده باشد و بتواند روح تعالی هنر را گسترش دهد.

شاعر و ترانه‌سرای زنجانی با بیان اینکه هنرمند انقلابی پایبند به اصول و ارزش‌های انقلابی است و خود را مدافع و متعهد به ارزش‌هایی می‌داند که در جهت رشد و تعالی روحش باشد، عنوان کرد: هنر در واقع بازتاب رویکردهای اجتماعی است و نمی‌تواند دور از آن‌ها باشد و هنرمند انقلابی در واقع زبان مردم است و باید بتواند به تقویت ارزش‌های جامعه کمک کند.

وی پویایی و بالندگی را از ویژگی‌های اصلی هنر دانست و گفت: تحولات انقلابی تأثیر بسزایی در پرورش و شکوفایی روح هنر و هنرمند انقلابی دارد و لذا هنر و هنرمند انقلابی همواره در جهت اعتلای روح و استعداد هنری والا، قدم بر می‌دارند و نمی‌توان این دو مقوله را جدا از هم دانست.

میری خاطرنشان کرد: البته پویایی هنر انقلاب، بستگی به نوع جهان‌بینی هنرمند و بازتاب آن در هنری که ارائه می‌دهد دارد و خوشبختانه هنرمندان متعهد همواره در جهت رشد و بالندگی و پویایی هنرشان گام‌های ارزشمندی برداشته‌اند و باید اذعان داشت راز پویایی هنر انقلابی توجه به اندیشه‌ها و ایجاد فرصت برای باور شدن اندیشه‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه یک هنرمند ارائه اثر هنری‌اش است، تصریح کرد: با توجه به اوضاع و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بسیاری از هنرمندان انگیزه هنریشان را برای خلق اثر، از دست داده‌اند و این هشدار بسیار جدی برای مسئولان است.

شاعر و ترانه‌سرای زنجانی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد سکوت و رخوت هنر در بسیاری از هنرمندان بودیم، اظهار کرد: مسئولان باید به دغدغه‌های هنرمندان متعهد و انقلابی اهمیت دهند و حداقل مسیر را برای ساخت اثر هنری، هموارتر کنند.

وی در مورد نقش هنرمند در جایگاه یک کنشگر در مسائل روز بیان کرد: هنرمند انقلابی نسبت به اتفاقات پیرامونش واکنش نشان می‌دهد و بی‌تفاوت نیست و در واقع هنرمند انقلابی، هنرمندی است که همیشه در بزنگاه‌ها حضور خودش را نشان می‌دهد و حرفی برای گفتن داشته و نسبت به ارزش‌هایی که ریشه در باور او دارد، دغدغه‌مند است.

میری ادامه داد: هنرمند انقلابی باید بتواند متأثر از اتفاقات پیرامونش، متعهدانه هنرش را عرضه کند و این موضوع سبب می‌شود هنرمند حرف و هنرش اثرگذار و جریان‌ساز باشد، همچنین هنرمند انقلابی نسبت به اتفاقات پیرامونش منفعل نیست و همیشه در تلاطم و در عین حال افشاگر و اثربخش است.

وی در مورد گرایش نوجوانان و جوانان به هنر انقلاب عنوان کرد: با توجه به این مهم که جوانان و نوجوانان ما با موانع و بحران اقتصادی و اجتماعی گوناگونی مواجه هستند، باید فرصت‌ها را در اختیارشان قرار دهیم و با اعتماد به توانستن، آن‌ها را در مسیر رشد و بالندگی هدایت کنیم تا ثمره این اعتماد را ببینیم وگرنه به شدت دچار آسیب فرهنگی خواهیم بود که قابل جبران نیست.

این شاعر زنجانی با اشاره به اینکه متأسفانه کشف استعدادها در جریان هنر انقلاب به خوبی صورت نگرفته است و انتظار نمی‌رود هنرمندان، آثار فرهنگی و هنری قابلی را عرضه کنند، یادآور شد: هنرمند انتظار دارد هنرش خریدار داشته باشد و به اثر هنری‌اش توجه شود.

وی افزود: حال با توجه به وضع موجود اقتصادی حاکم بر جامعه، مسئولان فرهنگی باید ترتیبی اتخاذ کنند که عرصه برای تولید آثار فاخر و تأثیرگذار باز شود تا استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، در جهت تولید آثار ارزشی پیش برود و این مستلزم دستگیری و حمایت‌های مادی و انگیزه‌بخشی مسئولان است تا تحقق به این امر آسان‌تر شود.

میری ذات اصلی هنر انقلابی را مطالبه گری آن دانست و گفت: با اشاره به مشکلات فرهنگی رایج در جامعه، هنر انقلابی آنطور که باید نتوانسته است حق خود را از مسئولان فرهنگی و حتی هنرمندان مطالبه کند و مسئولین باید خلاءهای موجود را برای رسیدن به جایگاه هنر والای انقلابی بررسی و زمینه‌ها و فرصت پر کردن این خلاءها را برای هنرمندان فراهم کنند.

کد خبر 6080162

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند