Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوروزی، رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای همدان با اشاره به اینکه در جلسه ستاد اربعین استان برای متولیان ایستگاه‌های صلواتی توصیه‌های بهداشتی موردنظر با جزئیات کامل شرح داده شد، افزود: طی این هفته  تمام مراکز بهداشت شهرستان‌ها به صورت جداگانه با متولیان ایستگاه‌ها جلسه هماهنگی و آموزشی نسبت به رعایت نکات بهداشتی طی ایام اربعین حسینی تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی  از نصب بنر آموزشی در تمامی ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و گفت:  13 تیم‌ کارشناسی بهداشت محیط به صورت مستمر بر فعالیت ایستگاه‌ها نظارت خواهند داشت.

 رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان  بیان کرد:  دو محل در نظر گرفته شده برای پخت غذا در ایام اربعین حسینی مورد تأیید بهداشتی نبود که مراتب به ستاد اربعین شهرستان همدان منعکس شد تا اقدامات لازم صورت  گیرد.

 حسینعلی نوروزی افزود: تمام افراد درگیر در تهیه و توزیع آب، چای و غذا  باید دارای کارت بهداشتی معتبر باشند.

 وی با تأکید بر اینکه باید از مداخله افراد متفرقه در امر تهیه و توزیع غذا ممانعت شود، گفت:  در موکب‌ها و ایستگاه‌ها حتماً از گوشت با کشتار مجاز یا بسته‌بندی شده مورد تأیید دامپزشکی استفاده شود.

 وی با تأکید بر اهمیت استفاده از نمک‌های بسته‌بندی یددار تصفیه شده در تهیه و پخت غذا نظیر برنج، خاطرنشان کرد: در تهیه غذا از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود.

 رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه از نگهداری بیش از دو ساعت موادغذایی پخته شده در دمای محیط خودداری شود، افزود: به منظور پخت غذا از آب شبکه شهری و برای آشامیدن از آب‌های بسته‌بندی شده استاندارد استفاده شود.

 وی با تأکید بر اینکه برای توزیع چای از لیوان کاغذی و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف گیاهی و آلومینیومی استفاده شود، خواستار توجه به این موضوع شد.

 مهندس نوروزی با اشاره به اینکه باید پسماندهای تولیده شده به صورت بهداشتی جمع‌آوری، منتقل و دفع شود، گفت: از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروفی که آب و شربت داخل آن است، جلوگیری شود، همچنین در صورت عرضه سالاد مراحل سالم سازی سبزیجات رعایت شود.

انتهای پیام/ ش

نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر ایستگاه‌های صلواتی  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، بمناسبت روز زمین پاک طرح جمع آوری و پاکسازی حریم و محیط پیرامونی امامزاده و تالاب پیرسلمان تنها تالاب زنده استان همدان از زباله با حضور کارکنان اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و شهرستان، همکاران شرکت صنعتی صبا نور، مدیران  دستگاه‌های اجرایی اسدآباد و جمعی از دوستداران محیط زیست در راستای حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط از زباله انجام شد.

تالاب پیرسلمان در بیست کیلومتری شهر اسدآباد و در مجاورت امامزاده پیرسلمان قرار دارد و مساحت این تالاب سه هکتار میباشد که به عنوان تالاب زنده استان شناخته میشود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد