Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن اسکی معلولان از اعزام ۴ اسکی باز معلول در رشته اسنوبرد به مسابقات بین‌المللی هلند در اواخر آبان خبر داد و گفت: این تورنمنت برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ پارالمپیک در کره جنوبی است.

به گزارش "ورزش سه" عیسی ساوه شمشکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پایان مسابقات بین‌المللی رول اسکی (اسکی صحرانوردی) حسن میرزاحسنی، ابوالفضل خطیبی، مهدی حسین‌زاده و الهه قلی‌پور امتیازهای لازم را برای حضور در کمپ آلمان به منظور کسب سهمیه ورودی به بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۴ ورزشکار به همراه دو مربی و یک داور ۱۸ دی راهی آلمان می‌شوند تا با حضور در کمپ آموزشی که از ۲۰ تا ۲۸ دی زیر نظر IPC در آلمان برگزار می شود، سهمیه ورودی ورزش‌های زمستانی پارالمپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی را کسب کنند.

 

وی گفت: در رشته صحرانوردی و اسنوبرد هنوز موفق به کسب سهمیه بازیهای زمستانی پارالمپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی نشدیم. بنابراین کمپ آلمان فرصت خوبی است تا بتوانیم دو سهمیه خود را در بخش زنان و مردان در رشته صحرانوردی کسب کنیم. البته قبل از حضور در کمپ آلمان، میزبان مسابقات بین المللی صحرانوردی ۱۷ و ۱۸ دی در پیست اسکی امامزاده هاشم هستیم که در این تورنمنت نیز سهمیه ورودی بازیهای زمستانی توزیع خواهد شد. امیدوارم در پایان این دو تورنمنت بتوانیم سهمیه‌های لازم در رشته اسکی صحرانوردی معلولان را کسب کنیم.

 

ساوه شمشکی اضافه کرد: تا ۱۰ بهمن مشخص می‌شود که در رشته صحرانوردی موفق به کسب چند سهمیه شدیم. البته در رشته آلپاین دو سهمیه لازم را در بخش زنان و مردان کسب کردیم.

 

وی همچنین از اعزام تیم اسنوبرد به مسابقات بین‌المللی هلند در ۲۵ آبان خبر داد و خاطرنشان کرد: حسین سولقانی، پوریا خلیلی تاش و صدیقه روزبه به همراه مهدی سولقانی (مربی تیم) ۲۵ آبان راهی هلند خواهند شد تا سهمیه ورزشهای زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی را در این تورنمنت کسب کنند. رقابت‌ها از ۲۶ آبان آغاز و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت. البته برای حضور در این تورنمنت بین‌المللی منتظر دریافت ویزای شینگن از کشور هلند هستیم و هنوز موفق به دریافت ویزا نشدیم.

 

رییس انجمن اسکی معلولان از برگزاری مسابقات کاپ آسیا در رشته اسنوبرد و آلپاین در پیست اسکی دیزین خبر داد و گفت: ۲۴ تا ۲۸ دی ماه میزبان برگزاری مسابقات کاپ آسیا در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین در پیست اسکی دیزین هستیم تا سهمیه‌های لازم را برای حضور در ورزشهای زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی را در این دو رشته کسب کنیم. البته تا ۳۰بهمن فرصت داریم تا با حضور در مسابقات بین‌المللی، سهمیه‌ ورزش‌های زمستانی را در سه رشته آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی بدست آوریم.

 

وی از اعزام ۳ورزشکار آلپاین به تورنمنت بین‌المللی کره جنوبی در اواسط آذر خبر داد و افزود: اردوی تدارکاتی کره جنوبی از ۱۵ تا ۲۵ آذر در رشته آلپاین برگزار می‌شود که برای حضور در این تورنمنت، تیم آلپاین ما متشکل از؛ جواد سولقانی، سیداحمد جعفری و صدیقه روزبه به مربیگری صادق کلهر عازم کره جنوبی می‌شود. البته چون پیش از این در رشته آلپاین برای ورزش‌های زمستانی ۲۰۱۸ کسب سهمیه کردیم، این تورنمنت اردوی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی آلپاین خواهد بود. ضمن این که اگر شرایط مناسب باشد، شاید بتوانیم یک سهمیه دیگر در رشته آلپاین در این تورنمنت کسب کنیم.

 

ساوه شمشکی در پایان ادامه داد: از ۲ سال پیش که ریاست انجمن اسکی معلولان را بر عهده گرفتم با کمک رییس کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون اسکی توانسته‌ایم اسکی معلولان را به جایگاه خوبی برسانیم. به طوری که در حال حاضر IPC نگاه بسیار مثبتی نسبت به اسکی معلولان ایران دارد و سعی می‌کند با حمایت‌های خود، میزبانی مسابقات مختلفی را به ایران بدهد. به هر صورت کمیته بین‌المللی پارالمپیک به این مساله پی برده که ما به دنبال توسعه اسکی معلولان هستیم و IPC نیز ما را در این مسیر حمایت می‌کند.

اسکی عیسی ساوه شمشکی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید خلیلی عصر یکشنبه در مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر اظهار کرد: پس از دوران کرونا نخستین اعزام تیم ملی والیبال دانش‌آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: در تیرماه تیم ملی بسکتبال و سایر رشته‌ها به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهد شد.

دبیر فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است و در رشته‌هایی که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغاز کرده است.

خلیلی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های توانمندسازی معلمان ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش‌آموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال جاری خواهد بود.

مجمع انتخابات هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان، نایب رئیس و دبیر فدراسیون دانش‌آموزی و اعضای مجمع برگزار و صادق عبدالهی با ۲۷ رأی به‌عنوان رئیس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد.

کد خبر 6084833

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • ممکن است بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم
  • ممکن است بیشتر از ۳۵ سهمیه بگیریم
  • احتمال افزایش سهمیه‌های المپیک به بیش از ۳۵ نفر
  • هاشمی:قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت