Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@11:14:11 GMT

گزارش 18 مورد نقض و عهدشکنی آمریکا در اجرای برجام

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۶۱۰۸

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری درباره هفتمین گزارش وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام اظهارکرد: این گزارش تفاوتی با گزارش های قبلی داشت، در این گزارش حدود 18 مورد نقض عهد و پیمان شکنی آمریکا و موارد خروج از برجام ذکر شده است در حالی که در گزارش های قبلی بسیار کلی به آن اشاره شد.

وی تاکید کرد: در گزارش هفتم همچنین موانع و مشکلات بر سر راه اجرای برجام ذکر شده است که متفاوت از گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قم در مجلس افزود: گزارش هفتم وزارت امور خارجه در موارد نقض عهد آمریکا در برجام نسبت به 6گزارش قبلی واقع بینانه تر و تفصیلی تر و البته بخشی از گزارش با گزارش های قبلی مشترک بود که این دفعه تکمیلی تر شده بود.

ذوالنور خاطرنشان کرد کمیته هسته ای مجلس گزارش هفتم وزارت امور خارجه را کاملا بررسی کرد و تقریبا جمع بندی از آن برای آماده کردن گزارش چهارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تهیه شده است اما ما باید دو گزارش دستگاه دیپلماسی را تجمع کنیم و گزارش 6 ماهه ارائه دهیم از این رو فعلا این جمع بندی تقدیم صحن علنی نمی شود و منتظر گزارش بعدی وزارت امور خارجه می مانیم.البته بخش هایی از این جمع بندی را در گزارش سه ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کردیم و در ابتدای این گزارش تاکید شده که در گزارش 6 ماهه چهارم این کمیسیون به شکل تفصیلی به آن می پردازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین دربرنامه های آینده این کمیسیون گفت: برای گزارش قبلی ما از کرج بازدید کردیم و برای گزارش چهارم نیز از یو سی اف اصفهان و ساغند یزد بازدید می کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد