Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@23:10:58 GMT

تشریح وضعیت طرح‌های جنگلداری در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۶۴۶۳

تشریح وضعیت طرح‌های جنگلداری در گلستان

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت تحت عنوان «برنامه بهینه سازی پایش، حفظ، بهره برداری و مدیریت جنگل‌های کشور» از سال 93 روند بهره برداری از درختان طرح‌های جنگلداری تغییر کرده و در نشانه گذاری درختان جنگلی صرفا درختان آسیب دیده از جمله ریشه کن، شکسته و افتاده علامت گذاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سید هاشم موسوی نژاد اظهارکرد: در این راستا در سه سال اخیر در استان گلستان قریب به 50 درصد از حجم نشانه گذاری درختان جنگلی در قالب اجرای طرح‌های جنگلداری کاسته شده است.

وی افزود: در سال گذشته بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد در صورت پایان قرارداد اجرای طرح‌های جنگلداری، قراردادهای مذکور تمدید نشود و از انعقاد قرارداد جدید نیز خودداری شود. در این راستا تا پایان سال 1395 در استان گلستان تعداد 5 فقره قرارداد با سطحی نزدیک به 40 هزار هکتار با تعداد پرسنل ثابت 89 نفر تعطیل شد و از تمدید آنها خودداری شد.

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: امسال نیز بر اساس دستورالعمل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مقرر شد کلیه قراردادهای اجرایی طرح های جنگلداری تا پایان سال 96 و بر اساس برنامه زمانی مشخص و پس از خاتمه سال بهره برداری 96-95، خاتمه یابد.

موسوی نژاد ادامه داد: در این راستا تا تاریخ اول آبان ماه تعداد پنج فقره قرارداد اجرای طرح های جنگلداری با سطحی نزدیک به 38 هزار هکتار و با تعداد نیروی ثابت شاغل 81 نفر خاتمه یافته و در قالب طرح حفاظتی واگذار شد است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 15 فقره قرارداد اجرایی طرح‌های جنگلداری در حال اجرا بوده که تا پایان سال 1396، خاتمه خواهند یافت.

موسوی نژاد عنوان کرد: همچنین درهمین خصوص گفتند: عملیات بهر ه­برداری از درختان جنگلی و نشانه گذاری آنها در سال 97-96 متوقف شده است و این به این معنا است که در زمستان 1396 هیچگونه قطع درختی در سطح جنگل اتفاق نخواهد افتاد. البته این مطلب بدین معنا نیست که درختان مزاحم و خطرساز نشانه گذاری نشوند.

معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: در راستای رفع خطرات احتمالی ناشی از درختان خطرساز موجود در مسیل و رودخانه های سیل گیر پارک های جنگلی، درختان ریشه کن و شکسته افتاده مزاحم جاده‌های مسیرهای اصلی، شبکه های برق رسانی و غیره می بایست نشانه گذاری و قطع گردند.

وی در خصوص کامیون‌ها و خودروهای حامل مقطوعات جنگلی در سطح جاده‌های اصلی، گفت: این مقطوعات غالبا مربوط به درختان نشانه گذاری شده دوره 96-95 طرح های جنگلداری و یا درختان خطرساز مسیر رودخانه‌های سیل گیر هستند. با گذشت زمان و حداکثر لغایت پایان سال 1396 با انتقال مقطوعات از جنگل به محل های دپو و جمع آوری و حمل به مبادی مصرف از حجم درختان مذکور و کامیون‌های حامل مقطوعات جنگلی در سطح استان کاسته خواهد شد.

موسوی نژاد تاکید کرد: مقطوعات جنگلی مشاهده شده در سطح جاده­های استان مربوط به پروانه قطع‌های دوره قبل (96-95) بوده و به منظور فروش و انتقال مقطوعات باقیمانده درختان دپو شده و ربطی به نشانه گذاری و قطع در سال جدید ندارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها

  پلیس فتا چندین نشانه کلیدی را برای تشخیص هک شدن گوشی ارائه کرده است:

۱- ضعف ناگهانی عملکرد:​​​​​​​
اگر گوشی شما به طور ناگهانی کند شده، برنامه‌ها به طور مکرر هنگ می‌کنند یا بدون دلیل ریستارت می‌شود، این می‌تواند نشان دهنده فعالیت‌های مشکوک در پس‌زمینه باشد.

۲- مصرف غیرعادی باتری: ​​​​​​​
اگر گوشی شما به طور ناگهانی کند شده، برنامه‌ها به طور مکرر هنگ می‌کنند یا بدون دلیل ریستارت می‌شود، این می‌تواند نشان دهنده فعالیت‌های مشکوک در پس‌زمینه باشد.

۳- داغ شدن گوشی: ​​​​​​
داغ شدن بیش از حد گوشی، به خصوص زمانی که از آن به طور فعال استفاده نمی‌کنید، می‌تواند نشانه‌ای از فعالیت‌های پردازشی سنگین در پس‌زمینه باشد که توسط بدافزار یا برنامه‌های جاسوسی انجام می‌شود.

۴- پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن: ​​​​​​​
اگر ناگهان با تعداد زیادی پاپ‌آپ تبلیغاتی یا پنجره‌های بازشو مواجه می‌شوید که نمی‌توانید آنها را ببندید، این می‌تواند نشان دهنده نصب برنامه‌های مخرب باشد.

۵- ظاهر شدن اپلیکیشن‌های ناآشنا: ​​​​​​​
اگر برنامه‌هایی را در گوشی خود مشاهده می‌کنید که هرگز آنها را نصب نکرده اید، این یک علامت قرمز بزرگ است. این برنامه‌ها ممکن است بدافزار یا برنامه‌های جاسوسی باشند که برای سرقت اطلاعات شما نصب شده‌اند.

۶- مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی:
اگر ناگهان با افزایش قابل توجهی در قبض تلفن همراه خود مواجه می‌شوید، ممکن است هکر از سیمکارت شما برای برقراری تماس‌های مخرب یا ارسال پیام‌های SMS استفاده کند.

اگر فکر می‌کنید گوشی شما هک شده است، چه باید کرد؟

۱- رمز عبور تمام حساب‌های خود را تغییر دهید: 
بلافاصله رمز عبور تمام حساب‌های کاربری خود، از جمله ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های بانکی و هر چیز دیگری که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارد را از طریق دستگاهی دیگر تغییر دهید.

۲- آنتی ویروس نصب کنید: 
یک آنتی ویروس قوی و به‌روزرسانی شده بر روی گوشی خود نصب کنید و اسکن کاملی را برای شناسایی و حذف هرگونه بدافزار یا برنامه مخرب انجام دهید.

۳- گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید:​​​​​​​
اگر اقدامات فوق کافی نبود، آخرین راه حل بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه است. این کار تمام اطلاعات و برنامه‌های شما را از جمله هرگونه بدافزار احتمالی پاک می‌کند.

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از هک شدن گوشی

۱. از VPN های نامطمئن استفاده نکنید:
 فقط از VPN های معتبر و دارای شهرت خوب استفاده کنید.

۲. از برنامه‌های مدیریت رمز عبور استفاده کنید:
 برای تمام حساب‌های خود از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید و آنها را با استفاده از یک برنامه مدیریت رمز عبور امن ذخیره کنید.

۳. از ایستگاه‌های شارژ عمومی خودداری کنید:
 از اتصال گوشی خود به شارژرهای عمومی در مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها و فرودگاه‌ها خودداری کنید، زیرا ممکن است آلوده به بدافزار باشند.

با هوشیاری و رعایت نکات پیشگیرانه می‌توانید از گوشی خود در برابر هکرها محافظت کنید و اطلاعات شخصی و مالی خود را امان نگه دارید.

دیگر خبرها

  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • تشریح آخرین وضعیت مصدومان تیم فوتبال سپاهان از زبان پزشک تیم
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها