Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از فاکتورهای بسیار مهم به هنگام بستن کوله‌ پشتی میزان باری که قرار است در کوله قرار دهید و نوع برنامه‌ و سفری که در پیش رو دارید نیز حائز اهمیت است، بنابراین در ادامه ، نکاتی را خواهیم گفت که رعایت کردن آن باعث می شود تا کوله خود را کارآمد و سبک ببندید :

وسایلی و پوشاکی را که در طول روز به آن نیاز ندارید را در قسمت های زیرین کوله جای دهید، مانند کیسه خواب، زیرانداز و چادر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لباس خواب خود را، در میان کیسه خواب بگذارید تا همراه آن فشرده شده و جای زیادی نگیرد. بهتر است لباس های خود را لوله کنید ، این کار باعث می شود حجم بسیار کاهش یابد. حتی می توانید آن ها را در میان فضاهای خالی بین وسایل سخت کوله قرار دهید .

از کیسه های فشرده سازی استفاده کنید، شما تعداد زیادی لباس را درون آن ها قرار می دهید ، اما بند ها و کش هاییکه به صورت ضربدری روی آن ها قرار دارد ، به شما این امکان را می دهد تا آن ها را فشرده کنید .

چی رو کجا بزاریم؟

معمولا در کوله پشتی ، یک سری وسایل جای خاص دارند تا دسترسی به آن ها راحت باشد اما به خاطر داشته باشید که بسته به نوع فعالیت شما این چینش می تواند متفاوت باشد .بادگیر و یا پانچو را در قسمت بالایی کوله قرار می دهند تا به هنگام بارش باران یا برف ، به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت .جی پی اس ، نقشه ، قطب نما و ... نیز در محلی خشک، در زیپ خای خارجی و بر روی کوله قرار می دهند .همچنین مخزن سوخت را همیشه خارج از کوله بگذارید و بطری آب را دم دست و در قسمت های مشخص شده در راست و یا چپ کوله قرار دهید .

علاوه بر موارد ذکر شده بهتر است، چادر و زیرانداز را نیز به زیر کوله متصل کنید و وسایلی مانند عینک آفتابی ، قطب نما ، قمقمه آب و نقشه را که در طول روز به آن ها زیاد احتیاج پیدا می کنید را نیز جلوی دست قرار دهید. حتی می توانید از یک کیف کمری نیز استفاده کنید .

استاندارد انتخاب کردن کوله پشتی خیلی مهم است، زیرا شما هر قدر هم که کوله خود را سبک ببندید، باز هم باعث خستگی و آسیب می شود. بنابراین از فروشگاه های مطمئن، کوله ای مناسب و استاندارد را خریداری نمایید اما فراموش نکنید حتی همان کوله ی استاندارد را نیز باید درست بر روی دوش انداخت تا وزن وسایل ، به طور مناسب بر روی شانه ، کمر و لگن پخش شود .

بعد از آنکه کوله را پر کردید، بندهای کمر و شانه را شل کنید، کوله را به دوش بیاندازید و تسمه کمری کوله را درست بر روی استخوان لگن بسته و محکم کنید. حال بندهای شانه را از دو طرف با 2 دست گرفته و به صورت هماهنگ و موازی تنگ کرده ، تا حدی که درست روی شانه قرار بگیرند . سپس به بند تنظیم ارتفاع کوله می رسیم که معمولا در کوله هایی با حجم بالا دیده می شود ، آن را نیز همین طوری تنظیم کنید که کوله مستقیم و صاف بر روی بدن شما قرار بگیرد و درعین حال با گردن و ستون فقرات زاویه ای مناسب داشته باشد و در انتها بند سینه را ببندید.

منبع:جام جم

انتهای پیام/

 بهترین روش برای بستن کوله پشتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خرید مدافع در سپاهان جزیی از تیم‌بستن نیست/ آن‌ها به هیچ توپی نه نمی‌گویند!
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • لحظه پیدا شدن یک گور دسته جمعی از محوطه پشتی بیمارستان ناصر در خان یونس (فیلم)
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری