Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کامبیز نوروزی ، مدرس حقوق مطبوعات از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کسب نظر از کارشناسان رسانه در تکمیل لایحه سازمان رسانه ای استقبال کرد ولی گفت بهتر است دولت به طور کامل بررسی این لایحه را متوقف و سپس دیدگاه صاحبنظران را کسب کند.

نوروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص ارجاع لایحه سازمان رسانه ای به کمیسیون فرهنگی دولت و درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان نظر پیشکسوتان رسانه در خصوص این لایحه افزود: از این اقدام وزیر استقبال و آن را مثبت ارزیابی می کنم هرچند که بهتر بود این دعوت خیلی زودتر و پیش از ارسال به هیات دولت انجام می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البته با توجه به مدت زمانی که این لایحه در کمیسیون فرهنگی مطرح بوده و زمانی که سید عباس صالحی سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را قبول کردند به نظر می رسد خود او فرصت چندانی نداشت برای اینکه روی این لایحه تمرکز کاملی داشه باشد.
این مدرس حقوق مطبوعات با بیان اینکه باید اطلاع رسانی شود که آیا لایحه سازمان رسانه ای به طور کامل در دولت بررسی شده و در چه مرحله ای قرار دارد گفت: اگر این لایحه به طور کامل به تصویب رسیده و صرفا موادی از آن مورد بحث و گفت و گو است چندان جای بحث و گفت و گو باقی نمی ماند.
نوروزی افزود: براساس خبری که در خبرگزاری جمهوری اسلامی پیرامون این موضوع منتشر شده، بررسی این لایحه در هیات وزیران به پایان رسیده و تنها موادی مربوط به امور استخدامی و تنبیه ها به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده است که باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتر صورت بگیرد.
وی گفت: لایحه سازمان رسانه ای را لایحه خوبی نمی دانم چرا که با استقلال روزنامه نگاری سازگار نیست . این لایحه در مواردی حتی حقوق اساسی مطبوعات را نقض می کند.
نوروزی اضافه کرد: ضمن قدردانی از کسانی که زحمت این لایحه را کشیدند اما باید گفت که این لایحه روزنامه نگاری ایران و مقررات حاکم بر آن را چند گام به عقب پرتاب می کند و اصلا نمی شود این لایحه را به عنوان یک پیشرفت تلقی کرد.
این حقوقدان بیان کرد: این لایحه در کارنامه دولت به عنوان یک حرکت مثبت تلقی نخواهد شد و اصولا با بسیاری از برنامه های دولت سازگار نیست، در طول یک هفته ای که خبر این لایحه منتشر شده و واکنش روزنامه نگاران را می بینیم شاهد آن هستیم که روزنامه نگاران از طیف های سیاسی متعدد بسیار منتقد این لایحه هستند و به این لایحه نقدهای متعددی وارد کردند.
نوروزی اظهارکرد: برداشت من این است بهترین گام برای دولت این است که بررسی این لایحه را به طور کامل در دولت متوقف کند و مسایل مختلف این لایحه را در بحث عمومی تمامی کارشناسان و روزنامه نگاران خبره قرار دهند تا بتوان از آن نتیجه گرفت چرا که در شرایط کنونی هیچ خیری در این لایحه برای هیچ کس نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر اساسا گردش اطلاعات یک شرایطی پیدا کرده که روز به روز در حال توسعه است، هر اندازه ایجاد سختی برای کار روزنامه نگاری بیشتر شود فضای گردش اطلاعات در ایران دچار آسیب می شود.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: لایحه سازمان رسانه ای برای بررسی برخی مواد آن به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شد، از دیدگاه های پیشکسوتان رسانه در تکمیل لایحه سپاسگزار خواهم بود.
سیام*9254**1336
خبرنگار: سجاد خسروانیان
انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی

به گزارش جام جم آنلاین از  روابط عمومی رسانه ملی، مجتبی کشوری در نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان رسانه ملی که امروز در سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن یادآوری این نکته که در این گزارش درباره بازدید‌ها صحبت می‌کنیم و نه میزان بازدیدکنندگان، اظهار کرد: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده از برنامه‌های نوروز و ماه رمضان رسانه ملی در چهار پلتفرم تلگرام، اینستاگرام، روبیکا و ایتا جمع‌آوری کرده‌ایم که در مجموع یک میلیارد و نیم بازدید داشته‌اند.

وی افزود: در این میان در تلگرام ۱۷۳ میلیون بازدید، در اینستاگرام ۱.۱ میلیارد بازدید، در ایتا ۸۵.۵ میلیون بازدید و در روبیکا ۱۳۹ میلیون بازدید ثبت شده است.
مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی با بیان اینکه در میان برنامه‌ها نیز «محفل» با ۴۰۵ میلیون بازدید، «زندگی پس از زندگی» با ۲۷۸ میلیون، «سال نو» شبکه سه با ۱۱۸ میلیون، «برمودا» در ایام عید ۱۰۳ میلیون و «شب عیدی» شبکه دو با ۷۹ میلیون بازدید در ردیف پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها قرار داشتند عنوان کرد: در میان ویدئو‌هایی از مجموعه‌های نمایشی، «نون خ» با ۶۴ میلیون بازدید، «زیرخاکی» با ۳۹ میلیون بازدید، «هفت‌سر اژدها» با ۲۴.۵ میلیون بازدید و «رستگاری» با ۵.۱ میلیون بازدید در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم