Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمودرضا میری بنجار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر خدمات ویزیت سرپایی به زوار مصدوم، مجروح و یا بیمار، خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و غربالگری سلامت نیز برای تمامی میهمانان و زواری که از این پایانه وارد کشور می‌شوند ارائه و تاکنون ۱۷ هزار و ۴۹۰ مورد واکسیناسیون فلج اطفال در پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری بنجار ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد اوج ورود زوار از کشور‌های همسایه به مرز میرجاوه بودیم و در این مدت حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه میرجاوه با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری‌ها و همکاران بهورز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱۰ مورد ویزیت سرپایی در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که ۱۰ نفر از این افراد جهت دریافت خدمات تخصصی توسط آمبولانس‌های مستقر در محل به بیمارستان دارالشفای میرجاوه منتقل شده اند. همچنین در این مدت ۴ نفر از این زوار عزیز به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شده اند.

دکتر میری افزود؛ در شبانه روز گذشته ۳۸۱۰ نفر از زواری که وارد کشور شده اند واکسن و خدمات مراقبت و غربالگری بهداشتی را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تاکید بر آمادگی این دانشگاه برای استقبال از زوار اربعین حسینی از کشور‌های همجوار گفت: برنامه منظمی برای حضور اعضا هیات رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه در محل تردد و اسکان زوار اربعین حسینی در زاهدان و میرجاوه تنظیم شده است و در زمان اوج تردد زوار، معاونین دانشگاه نیز به منظور مدیریت خدمات در محل مستقر می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خالصانه و شبانه روزی کارکنان نظام سلامت گفت: در حال حاضر علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز علاوه بر مشارکت جدی در تامین نیاز‌های تخصصی، نیروی انسانی، دارو وتجهیزات، دو دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به پایانه مرزی اعزام کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آماده باش کامل پایگاه‌های اورژانس از مرز میرجاوه تا زاهدان و از زاهدان تا مرز استان‌های همجوار گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نیز در آماده باش بسر می‌برند و از دو زایر پاکستانی که در بخش‌های ویژه (ICU و CCU) بستری بوده اند تاکنون یک نفر مرخص شده است.

دکتر میری با تشکر از مشارکت داوطلبان مردمی که برای ارایه خدمات درمانی به جمع کارکنان نظام سلامت پیوسته اند گفت: بر اساس چارچوب‌های اداری و سازمانی، ارائه هرگونه خدمات درمانی بر عهده مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر است، اما در مقطع اربعین حسینی، روحیه میهمان نوازی مردم استان و مسئولیت پذیری سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها و در راس آن‌ها بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک سامانه بهداشت و درمان استان آمده است.

وی افزود: تمامی عزیزان و یا همکارانی که قصد دارند در قالب خادمین افتخاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین مشارکت داشته باشند می‌توانند به مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۵۴۳۳۲۱۳۶۱۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

 ارائه خدمات درمانی به زائران پاکستانی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  در این پایگاه اورژانس هفت  تکنسین، شامل پنج  خانم و دو راننده تکنسین آقا  فعالیت می‌کنند.
عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود و میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها نیز منجر به اعزام آمبولانس می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس