Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خواستار مدیریت تحول در حوزه مدیریت اماکن مذهبی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص دارای انگیزه و طرح‌های خلاقانه برای جذب و توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان کرد: آستارا یکی از شهرستان‌های دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری مذهبی است که در صورت توجه به زیرساخت‌های این حوزه نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد و حتی به دلیل شرایط خاص مرزی در جذب گردشگران خارجی نیز از فرصتی استثنایی نسبت به سایر شهرهای گیلان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برغم وجود این قابلیت‌ها هنوز محرومیت‌های بسیاری در زمینه توسعه زیر ساخت‌های مناسب در بخش اماکن مذهبی در آستارا وجود دارد که نیازمند توجهی جدی و نگاهی متفاوت‌تر از گذشته به این بخش دارد.

وی یاد آور شد: در همین ایام ورود حدود ده هزار نفر از مرز زمینی آستارا به کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق و پذیرایی و استقبال از این افراد با کمک اوقاف و امور خیریه آستارا در محل امامزاده نشان از وجود این ظرفیت ها است اما امکانات موجود در این محل جوابگوی تعداد افراد نبوده است.

وی افزود: این تعداد زائر خارجی جدای از استقبالی است که هموطنان‌مان از نقاط دور و و نزدیک به این اماکن مراجعه می کنند.

وی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خواست تا در راستای استفاده مناسب از اماکن مذهبی و فراهم آوری امکانات مناسب توجهی ویژه به آستارا داشته باشند و از امادگی فرمانداری این شهرستان در استقبال از طرح های گردشگری مذهبی خبر داد.

وی همچنین خواستار مدیریت تحول در حوزه مدیریت این اماکن با بهره گیری از نیروهای متخصص دارای انگیزه و طرح های خلاقانه برای جذب و توسعه گردشگری مذهبی در شهرستان شد.

فرماندار آستارا همچنین از مجموعه اقدامات انجام گرفته در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در خدمات دهی به زائرین خارجی تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هم در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل نگاه ویژه در توجه به ظرفیت‌های اماکن مذهبی و مساعدت‌های انجام گرفته در این زمینه بر توسعه زیر ساخت های این اماکن نیز تاکید کرد.

وی پیشنهاد داد این اداره کل اماده است تا در قالب ستادی به ریاست فرمانداری نسبت به برنامه ریزی در این زمینه اقدام کند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.   مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه های علمیه به منظور ارتقاء کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.   ارائه مشاوره های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقاء سطح تفاهم و همکاری ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.   حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.  

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند