Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@10:50:14 GMT

پروژه ی به حرکت درآوردن اسکلت بدن انسان با ماهیچه های مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۱۷۳۹

‍‍‍‍‍‍

برای مشاهده ویدئو، لطفا جاوااسکریپت را فعال کنید و از مرورگرهای بروز استفاده نمائید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ضایعات کوپه‌های سنگ هنگام برش با فناوری هوش مصنوعی

خبرگزاری علم و فناوری آنا - احسان عربی مفرد؛ رویداد «استارت‌آپ دموی سنگ و صنایع وابسته» هفته گذشته با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در سالن بازار فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

حسین سروش دبیرکل کانون سنگ ایران در این رویداد به ارائه فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی صنعت سنگ به‌خصوص در شهر محلات پرداخت و در ادامه استارت‌آپ‌های فعال در حوزه سنگ ایده‌ها و معرفی محصولات خود را ارائه دادند و در نهایت استارت‌آپ اپلیکیشن طراحی و محاسبه سنگ مورد نیاز ساختمان‌ها، اپلیکیشن تغییر زاویه برش سنگ و استارت‌آپ تولید سنگ مصنوعی به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم رویداد را کسب کردند.

محسن رسولی بنیان‌گذار و مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت فناور و مسئول تیم استارت‌آپ (اپلیکیشن تغییر زاویه برش سنگ) که مقام دوم رویداد «استارت‌آپ دموی سنگ و صنایع وابسته» را کسب کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در این‌باره اظهار کرد: اپلیکشین (برنامه کاربردی) «تعیین جهت برش کوپه سنگ» با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر و هوش مصنوعی به واسطه ابزار‌های سخت افزاری مبتنی بر رادار‌های لیزری (لیدار) که در گوشی‌های رده بالا موجود است به اسکن و داده‌برداری ابعاد یک کوپه سنگ اقدام می‌کند.

وی توضیح داد: این برنامه کاربردی پس از تعیین و مشخص شدن ابعاد کوپه سنگ از لحاظ متراژی با استفاده از هوش مصنوعی خود به تعیین جهت وجه برش کوپه سنگ اقدام می‌کند.

به گفته رسولی، استفاده از این برنامه باعث کاهش ضایعات کوپه‌های سنگ هنگام برش می‌شود؛ چراکه این علت از آنجایی برمی‌آید که اکنون تعیین جهت برش کوپه به‌صورت چشمی و توسط اپراتور دستگاه برش سنگ صورت می‌گیرد و همین امر موجب ایجاد خطای بالا و پرتی کوپه سنگ هنگام برش می‌شود.

فعال حوزه فناور در تشریح فعالیت شرکت متبوع خود اظهار کرد:‌ این شرکت سال ۱۳۹۸ در راستای ماهیت‌بخشی حقوقی فعالیت‌های اعضای تشکیل دهنده از طریق گردهمایی تعدادی از جوانان نخبه، فعال با روحیه رشد و پشتکار بالا در استان مرکزی، (شهر اراک قطب سوم صنعتی کشور)، فعالیت‌های رسمی خود را پس از هشت سال فعالیت به صورت غیررسمی و در قالب فعالیت‌های انفرادی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شرکت از سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۳۰ پروژه تحقیقاتی، تولیدی در زمینه‌های مختلف داشته است، ادامه داد: عمده پروژه‌های در زمینه‌های ICT و مکانیک با رویکردی نوآورانه و ارزش آفرین بوده به‌نحوی‌که در جریان اجرای پروژه‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال حجم نقدینگی و جریان مالی شرکت بوده است.

رسولی گفت: این شرکت در طول سال‌ها فعالیت موفق به کسب رتبه‌های متعدد در جریان رویداد‌ها و جشنواره‌های مختلف شده است که کسب رتبه نخست استارت‌آپ دمو فن بازار استان مرکزی در سال ۱۳۹۹، کسب رتبه نخست نخستین رویداد کارآفرینی و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان مرکزی، کسب رتبه دوم استارت‌آپ سنگ فن بازار استان مرکزی و برگزیده نخستین رویداد فناوری و نوآوری‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و بسیاری دیگر عناوین و افتخارات در حوزه‌های اکو سیستم نوآوری و فناوری را شامل می‌شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه و بنیانگذار شرکت آینده‌سازان هزاره آراد با بیان اینکه این شرکت اکنون با حضور ۱۰ همکار نخبه و فعال در حال فعالیت در حوزه‌های مختلف نوآوری و فناوری است به تشریح فعالیت‌های آینده این شرکت پرداخت و گفت: گردهمایی تعدادی از جوانان نخبه با تخصص‌های مختلف در بدنه شرکت، این امکان را به ما داده است که امکان اجرای پروژه‌های متعدد با زمینه‌های تخصص متفاوت را داشته باشیم.

وی افزود: با یک دید کلی که ارائه راهکار‌های نوآورانه و فناورانه مبتنی بر خلق ارزش است، ابتدا تعریف پروژه کرده، سپس با پایه خروجی تعریف پروژه اولیه به تدوین اسناد پایه‌ای مانند پیش مطالعات امکان سنجی، مطالعات امکان سنجی و در انتها یک سند جامع در راستای تحقق و تعیین مسیر اجرای پروژه اقدام می‌کنیم.

این فعال حوزه فناوری اضافه کرد: این نوع نگاه باعث می‌شود نخستین اولویت خود را نوآوری و بعد ارزش آفرینی قرار دهیم. بر اساس همین مدل ما امروز شاهد پروژه‌هایی در شرکت هستیم که همگی از سطح بالای نوآوری و فناوری برخوردار و از منظر تجاری بسیار ارزشمند بوده و دارای جذابیت قیمت و کیفیت برای مخاطب و مشتری، بازارپسند و دارای جنبه‌های بالای سرمایه گذاری و خرید هستند. 

رسولی یادآور شد: تجهیزات مانند؛ مختل کننده دستگاه‌های ضبط صوت، انواع مسدودکننده‌های رادیویی، دستگاه‌های شناسایی امواج، دستگاه‌های کاهش میزان مصرف انرژی، دستگاه‌های کشت خانگی، تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات نوین کشاورزی در شرکت فعال هستند.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • کاهش ضایعات کوپه‌های سنگ هنگام برش با فناوری هوش مصنوعی
  • (ویدئو + عکس) هیبرید انسان و حیوان؛ جدیدترین معجون هوش مصنوعی!
  • هیبرید انسان و حیوان ؛ جدیدترین معجون هوش مصنوعی! (+فیلم و عکس)
  • هوش مصنوعی تا ۵ سال آینده روند پیری را معکوس می‌کند!
  • هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۹ روند پیری را معکوس خواهد کرد
  • حرکت انسان‌دوستانه ستاره تیم ملی در اردبیل
  • هوش مصنوعی به زودی از انسان پیشی خواهد گرفت
  • بیل گیتس: هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند
  • صحبت بدون تارهای صوتی با برچسب هوش مصنوعی
  • صحبت کردن بدون تارهای صوتی با برچسب هوش مصنوعی