Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:37:53 GMT

۱۳۰۰ تن میگو از آب‌های هرمزگان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۱۷۷۷

۱۳۰۰ تن میگو از آب‌های هرمزگان برداشت شد

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه حدود یک ماه از فعالیت صیادی و آغاز فصل صید میگو در هرمزگان را پشت سرگذاشته‌ایم، گفت: بالغ بر هزار و ۳۶۰ تن میگو در آب‌های هرمزگان در مدت مذکور صید شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید‌ پرویز محبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضیعیت صید میگو امسال امیدوار کننده است اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون شاهد رشد 17 درصدی صید میگو نسبت به سال گذشته بوده‌ایم که امید است که تا پایان فصل صید میگو شاهد رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته در این زمینه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان از رشد میزان صید میگو در طول فصل صید میگو سال جاری است.

محبی خاطرنشان شد: تاکنون بالغ بر هزار و 360 تن میگو از آب‌های هرمزگان در فصل صید میگو امسال صید شده است که از این میزان بالغ بر هزار و40 تن آن را میگوی درشت و بیش از 315 تن آن را میگوی سرتیز یا ریز تشکیل می‌دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: بیش از 170 فروند لنج صیادی و بالغ بر دو هزار نفر صیاد در فصل صید میگو هرمزگان در سال‌جاری مشارکت داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود 4200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

در این استان سایت‌های پرورشی میگو نیز رونق بسیار خوبی را در سال‌های اخیر داشته‌اند به نحوی که امروز بخش قابل توجهی از میگوی مورد نیاز بازار داخل و بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس از میگوی پرورشی مزارع هرمزگان تامین می‌شود.

به دلیل کاهش منابع و ذخائر میگو در آب‌های خلیج فارس همواره محدودیت‌هایی همانند طرح‌های دریابست و اعمال محدودیت زمانی برای صید میگو در این منطقه آب‌های هرمرگان اعمال می‌شود تا از این طریق منابع و ذخیرگاه‌های میگو تقویت و از انقراض آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

R7720/P1336/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برداشت گندم در فروردین - هرمزگان
  • برداشت گندم با حضور وزیر جهادکشاورزی در هرمزگان آغاز شد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • برداشت گندم - هرمزگان
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • شروع برداشت نخستین گندم کشور در هرمزگان
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان