Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه شورای عالی عتف برای جذب اعضای هیأت علمی در کمیسیون‌های مختلف شورای عتف فراخوان داد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، مصطفی کاظمی معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف درباره هدف دبیرخانه در جذب اعضای جدید برای کمسیون‌های شورای عتف گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به‌منظور ارتقای کیفی و ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های تخصصی خود، اقدام به فراخوان از مراکز علمی برای جذب افرادی که واجد شرایط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست جمهور، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

وی ضمن اشاره به وظایف این شورا اظهار داشت: این شورا وظایف متعددی همچون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را به عهده دارد. این شورا متشکل از ۱۱ کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی هستند که برای دوره‌ای چهارساله طی فرآیندهایی مشخص انتخاب شده و در حوزه‌های تخصصی مربوطه، به ارایه مشاوره‌های تخصصی می‌پردازند.

مصطفی کاظمی درباره شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون‌های دبیرخانه شورای عالی گفت:

آشنایی با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرآیندهای کاری آنها؛ داشتن سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری؛ آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور و دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی را از جمله شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون‌های عتف عنوان کرد.

شایان ذکر است، واجدان شرایط و علاقه‌مندان به عضویت در کمیسیون‌های تخصصی با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه شورای عالی عتف به نشانی www.atf.gov.ir فرم مربوطه را تکمیل و درخواست عضویت خود را ثبت نام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دکتر رحمت عباس­نژاد سرستی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در آیین گرامی­داشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران، ضمن اعلام برنامه ­های دهه سرآمدی آموزش بر اساس روزشمار ابلاغ­ شده، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، دفتر هم ­اندیشی اساتید، ستاد توانمندسازی استادان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیریت روابط بین ­الملل و نیز برخی از دانشکده ­ها، برنامه ­هایی در راستای طرح تحول آموزش عالی از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به برخی از محور‌های برنامه­ های دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: محور‌های مذکور عبارتند از دانشگاه آینده با رویکرد ایرانی- اسلامی؛ کیفیت پویایی تدریس؛ پیاده­سازی آمایش آموزش عالی؛ تقویت فرهنگ شاگردپروری؛ آموزش و اخلاق حرفه­ای؛ راهبرد خانواده­محوری در دانشگاه؛ نقش فناوری­های نوین آموزشی در کارآمدی آموزش عالی؛ توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در حوزه آموزش؛ آموزش‌های سرآمد در حوزه‌های علمی و فناوری پیشران و علوم پایه؛ و حمایت خیرین از توسعه آموزش به محوریت بنیاد حامیان دانشگاه.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای عملکرد آموزش دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی ISC در بین دانشگاه‌ها گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هرساله براساس شاخص ­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، بین­ المللی­ سازی، اثرگذاری اقتصادی، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به رتبه­ بندی دانشگاه­های کشور مبادرت می­ ورزد.

او گفت: ملاک­های ارزیابی دانشگاه­ها در بخش آموزش نیز شاخص­هایی، چون هرم هیأت علمی، کیفیت دانشجویان ورودی، نوآوری در آموزش، مهارت­ افزایی در آموزش، بازنگری و تدوین برنامه ­های درسی، نسبت دانشجو به استاد و اشتغال دانش ­آموختگان هستند.

دکتر عباس‌نژاد در ادامه افزود: در نظام رتبه ­بندی ISC در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، رتبه دانشگاه در بخش آموزش، ۴۴ بوده و در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۳۴ ارتقا یافته است. اما رتبه آموزشی دانشگاه مازندران در میان ۱۱۱ دانشگاه ارزیابی ­شده کشور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با جهش بسیار جالب توجه، به رتبه ۱۴ رسید که به این ترتیب دانشگاه مازندران با پشت­ سر گذاشتن دانشگاه­ های مهم، در کنار دانشگاه ­های برتر از نظر شاخص ­های آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همت و پشتکار استادان، مدیران و یاوران علمی، شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در این زمینه در سال­های پیش­رو باشیم.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد