Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ " هوشنگ فلاحتیان " معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران؛ با بیان این مطلب که بعد از انقلاب موفقیت های زیادی برای رسیدن صنعت برق کشور به عرصه خودکفایی کسب شده است، افزود: در زمان حاضر جزو 5 یا 6 کشور جهان هستیم که توانایی ساخت صفر تا صد نیروگاه ها را در داخل کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در زمان حاضر 100 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تولید می شود و مسئولان وزارت نیرو دغدغه ای جز تامین برق مورد نیاز کشور ندارند.

فلاحتیان با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق امسال با حضور 700 شرکت داخلی و خارجی برگزار شده است، افزود: در نمایشگاه هفدهم در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته شاهد افزایش حضور 30 درصدی شرکت های خارجی هستیم و بدون شک حضور برندها و شرکت های معتبر جهانی در این نمایشگاه فضایی را ایجاد می کند تا شرکت های داخلی با فناوری های جدید جهانی آشنا شوند.

او اظهار امیدواری کرد: مشارکت شرکت های داخلی با شرکت های خارجی سبب افزایش صادرات تجهیزات برق به سایر کشورهای جهان شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم اینک بار شبکه برق کشور نسبت به تابستان کاهش یافته و مشکل خاصی در زمان حاضر وجود ندارد، افزود: در حال آماده سازی شبکه برق برای تابستان سال آینده هستیم ، تعمیرات اساسی نیروگاه ها آغاز شده و بسرعت در حال انجام است و اقدامات توسعه ای نیز در دست اقدام است تا پیک برق تابستان آینده را با کمترین ریسک پشت سر گذاشته و برق مورد نیاز کشور را در تابستان سال 97 تامین کنیم.

403

توانایی ساختن صفرتاصد نیروگاه داخل کشور نمایشگاه صنعت برق دغدغه صادران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد

به گزارش صدای ایران از ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.


دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است